| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad ligger der "gemt" i det ord, når det gælder indspilninger?
Jeg ved godt hvad ordet betyder, det giver ligesom sig selv, men jeg undre mig over, at jeg har nogle numre med "blondie" som er remastered og nogle som ikke er, de samme numre vel at mærke, og dem som er "remastered" er underlig flade i lyden i forhold til de andre 
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er jo komprimering om igen... se evt. denne tråd __________________
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
| det er jo komprimering om igen... se evt. denne tråd |
|
|
Tak mathias 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Jeg ved godt hvad ordet betyder, det giver ligesom sig selv, men jeg undre mig over, at jeg har nogle numre med "blondie" som er remastered og nogle som ikke er, de samme numre vel at mærke, og dem som er "remastered" er underlig flade i lyden i forhold til de andre 
|
|
|
Det kan være mange forskellige ting, det kan man ikke generalisere omkring. Remastered betyder groft sagt bare at man har ændret et eller andet i forhold til den oprindelige version, det kan være hvad som helst. Der findes "Remastered" versioner der er klart bedre end originalen, og versioner der er klart ringere. Når du oplever at de pågældende Remastered versioner er flade i lyden er det formentligt fordi de er dynamik-komprimerede, mens originalen ikke er. Det er tilfældet på _rigtigt_ mange remastered udgivelser, men ikke alle. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
|
|
Det kan være mange forskellige ting, det kan man ikke generalisere omkring. Remastered betyder groft sagt bare at man har ændret et eller andet i forhold til den oprindelige version, det kan være hvad som helst. Der findes "Remastered" versioner der er klart bedre end originalen, og versioner der er klart ringere. Når du oplever at de pågældende Remastered versioner er flade i lyden er det formentligt fordi de er dynamik-komprimerede, mens originalen ikke er. Det er tilfældet på _rigtigt_ mange remastered udgivelser, men ikke alle.
|
|
|
Jeg tror du har ret i det med dynamiken, for de lyder som om de lige så godt kunne have været afspillet på en transistor radio fra 70erne, ingen "billed" og mindst af alt BUND.... stortrommen lyder som en papkasse m.v
- sørgeligt for det ellers god nostalgisk musik
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det kan betyde:
- anvendt nyere digital-udstyr
- komprimeringsgraden + eq + støjreduktion
- mixet nogle numre en lille smule anderledes eller ændret rækkefølgen
Der er garanteret flere ting der ændres på. Langtfra alle remasteret versioner er særlig vellykket, f.eks. er Depeche Mode's opsamlings-CD mildest talt rædselsfuld . Derimod er den remasteret version af Pink Floyd's "The Wall" rigtig god . __________________ Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
| Sendt: 07 Juni 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
den nye The Doors opsamling er også rigtig rigtig god med hensyn til remastering  __________________
|
| Til top |
|
| |