Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 14:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Svært valg i junglen: 32" LCD! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hey drenge!

Jeg står og skal have mit et 32" LCD TV til allround brug.

Jeg ser meget DVD og det skal bruges som monitor til en Playstation 3, samtidig skal det også bruges til almindeligt fjernsynskiggeri.

Prisen for TV'et må ligge op til 8.000kr, men gerne derunder. Jeg er kommet frem til ved at kigge rundt omkring at det nok skal være enten Sony eller Samsung jeg skal have fat i.

Jeg har fundet Samsung R32M71B til lidt under 8000kr, det var ved direkte samligning det bedste billed i Fona på deres test DVD nok pga 100hz teknologien, men når jeg kommer hjem her kan jeg se den ikke har digital TV-tuner. Hvad betyder det for fremtiden (HD?), for lige pt kører vi stadig kun på analog signal ikk?

Af Sony har jeg kig på modellerne der hedder KDL-32S2530 og KDL-32V2500 der begge har digital TV-tuner, og på papiret ser rigtig gode ud ift. prisen. Dog mener jeg ikke at huske de kom op på helt samme gode billedkvalitet som Samsung'en. Samsungen vinder også klart på design siden! Der finden også samsung med digital TV-tuner til 8000kr i R serien som heller ikke er dårlig..

Hvad mener i det bedste køb er, jeg synes der er så meget at vælge imellem?
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Bruger siden: 09 Februar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

hvis du har kabel tv har du ikke noget at bruge DVB-T tuner til (som er den digitale tuner der sidder i stort set alle tv) den skal derimod hedde DVB-C for at due til kabel.

har du alm antenne kan du bruge en DVB-T tuner til rigtig meget allerede, der sendes DR, DR2 og TV2 ud på DVB-T allerede og har gjort det et par år. og tro mig, det giver en MARKANT kvalitetsforbedring IFT. analog antenne
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

Landsbytosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2006
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:

Jeg har fundet Samsung R32M71B til lidt under 8000kr, det var ved direkte samligning det bedste billed i Fona på deres test DVD nok pga 100hz teknologien,

NEJJJJJJJJ... M71 modellens 100Hz teknologi har Store problemer ved hurtige panorering og vertikale liner. Det er seriøst helt til grin (IMO) N serien har ikke dette problem da den ikke har 100HZ teknologien indbygget og er derfor oftes billige, Prøv at kikke lige på Flatpanls og Recorder omkring problemerne med 100hzen. Jeg har selv kikket meget på dette TV, og kresløbet er for svagt til at håntere billedet. Begge er dog "ældre" samsung modeller de er blevet erstatters af R/M 86/87 modellerne
Til top Vis Landsbytosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Landsbytosse

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har læst en del rundt på sitet her, og jeg kan se der er generel enighed om at M71 ikke er et godt TV pga. 100hz teknologien. Jeg forstår bare ikke jeg ikke lagde mærke til det, men det var måske pga det jeg så på TV'et var meget langsomme sekvenser?

Men ellers kan jeg læse mig til her på forummet er der er jævn enighed om Sonys KLD-32V2500 er et rigtig godt valg, den tror jeg snart jeg vil kigge nærmere på!
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

FreZh skrev:
Jeg har læst en del rundt på sitet her, og jeg kan se der er generel enighed om at M71 ikke er et godt TV pga. 100hz teknologien. Jeg forstår bare ikke jeg ikke lagde mærke til det, men det var måske pga det jeg så på TV'et var meget langsomme sekvenser?

lige nøjagtig, ved langsomme bevægelse rser 100Hz rigtig godt ud, også på M7 serien. men lige så snart det går stærkere bliver det hæsligt.

Landsbytosse skrev:

NEJJJJJJJJ... M71 modellens 100Hz teknologi har Store problemer ved hurtige panorering og vertikale liner. Det er seriøst helt til grin (IMO) N serien har ikke dette problem da den ikke har 100HZ teknologien indbygget og er derfor oftes billige, Prøv at kikke lige på Flatpanls og Recorder omkring problemerne med 100hzen. Jeg har selv kikket meget på dette TV, og kresløbet er for svagt til at håntere billedet. Begge er dog "ældre" samsung modeller de er blevet erstatters af R/M 86/87 modellerne

årh ja tak lige i øjet. elsker samsung tv elsker N7 serien. hader M7 serien PGA 100Hz'en stinker.
Til top Vis andersena's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af andersena

JkMa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Sendt: 10 August 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
FreZh skrev:

lige nøjagtig, ved langsomme bevægelse rser 100Hz rigtig godt ud, også på M7 serien. men lige så snart det går stærkere bliver det hæsligt.

Landsbytosse skrev:

årh ja tak lige i øjet. elsker samsung tv elsker N7 serien. hader M7 serien PGA 100Hz'en stinker.

Men M8 seriens 100Hz stinker forhåbentlig ikke?! Jeg er tæt på at købe en 32"M86

Til top Vis JkMa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JkMa

andersena
Branchemedlem
Branchemedlem
PowerMill Service

Sendt: 10 August 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

JkMa skrev:

Men M8 seriens 100Hz stinker forhåbentlig ikke?! Jeg er tæt på at købe en 32"M86

nej den er drastisk forbedret i 8 serien. eneste fejl jeg har set dens 100 Hz lave er ved panorering på et hvidt plankeværk. der kunne processoren ikke finde ud af hvad den skal gøre af sig selv. for den kan ikke regne ud hvor de forskellige vektore hører til i billedet mellem de to sendte billeder.

håber det giver mening. men kort sagt 100 hz i 8 serien er laaaangt bedre, og er man utilfreds med det kan man jo bare slå det fra

desuden er det KUN R8 serien jeg har nærkigget på. hvorvidt 100 hz processoren i M8 er bedre endnu ved jeg ikke, men ved panoreringer kan der altid komme til at mangle materiale så den ikke er i stand til at udregne mellembilledet

JkMa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2005
Sendt: 11 August 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

andersena skrev:
JkMa skrev:

nej den er drastisk forbedret i 8 serien. eneste fejl jeg har set dens 100 Hz lave er ved panorering på et hvidt plankeværk. der kunne processoren ikke finde ud af hvad den skal gøre af sig selv. for den kan ikke regne ud hvor de forskellige vektore hører til i billedet mellem de to sendte billeder.

håber det giver mening. men kort sagt 100 hz i 8 serien er laaaangt bedre, og er man utilfreds med det kan man jo bare slå det fra

desuden er det KUN R8 serien jeg har nærkigget på. hvorvidt 100 hz processoren i M8 er bedre endnu ved jeg ikke, men ved panoreringer kan der altid komme til at mangle materiale så den ikke er i stand til at udregne mellembilledet

super, tak for dit svar

Til top Vis JkMa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JkMa

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes