| Forfatter |
|
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter. jeg kunne godt tænke mig at vide hvilket set-up (forstærker/højtalere) i mener er bedst til metal og andet hårdt alternativt musik?
Har selv haft disse kombinationer.
Denon/Cerwin vega,Denon/B&W,NAD/B&W og senest/nuværende NAD/Dali.
Jeg syntes bare ikke der er nogen af de kombinationer,der har været helt optimale.Måske der var en af jer der lige vidste,hvad der ville kører godt i spind sammen.
__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af højtalere vil jeg helt klart mene at de større Klipsch modeller ville være passende til metal...der er masser af dynamik og punch i dem... det tror jeg også de andre brugere vil give mig ret I, Gi dem et lyt ihvertfald, de skuffer ikke...
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor forhandles der Klipsch? __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
| Hvor forhandles der Klipsch? |
|
|
Hifi4you i Esbjerg har dem...
|
| Til top |
|
| |
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
| Sendt: 30 Maj 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hører jeg ikke selv metal, men kan kun på det varmeste anbefale Klipsch.
Men at udskifte nogle DALI EVIDENCE 870 med nogle Cerwin Vega, så tror jeg, at jeg ville fortrække at skifte musik smag (;
|
| Til top |
|
| |
-KP- Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 737
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemmer aldrig mine gamle - Cerwin Vega 1215 -
Så hvis det er CV du vil have, er der kun en :-) De er udgået for år tilbage men ses nogle gange
på brugtmarket. Nad & CV = party
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
-KP- skrev:
Jeg glemmer aldrig mine gamle - Cerwin Vega 1215 -
Så hvis det er CV du vil have, er der kun en :-) De er udgået for år tilbage men ses nogle gange
på brugtmarket. Nad & CV = party |
|
|
Ja, 1215 lyder godt, men de kan desværre ikke spille så højt :) __________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb nogle JBL som de bruger til koncert brug
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=49908159
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke have CV igen.Har haft DC-12 og AL-1002,udemærkede højtalere men mine evidence 870 er meget bedre efter min smag.Men det kunne da være at jeg skulle tage en tur til Esbjerg og hører nogle Klipsch. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 31 Maj 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget metal er voldkomprimeret, desuden er den moderne guitarlyd noget hidsig (kombineret mikrofon og linedriver såvel som live som i studi er vældigt populært).
Jeg vil derfor anbefale en meget dynamisk højttaler, der ikke er alt for skarp i toppen. Det samme med forstærkeren. Da musikken er så komprimeret som den er, skal forstærkeren virkelig arbejde hele tiden, hvis der er lidt drøn på.
Derfor vil jeg sige en meget kraftig klasse D forstærker med de nuværende højttalere, eller måske Dali Grand. Havde det ikke været for en noget hidsig diskant, ville jeg dog sige JBL 240/250 uden tøven.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 02 Juni 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klipsch, de spiller metal rigtigt godt... Ellers nogle Dali 850 med en kraftig forstærker i rumpen ...
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine JBL Ti5000 med Sunfire effekt kan også spille noget seriøst tråd, uden at være hårde eller trættende....... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Imbalance Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 813
|
| Sendt: 04 Juni 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jeg har foreslået noget mere effekt i hans andet indlæg, og det er især watt der skal til for metal skal sku spilles højt... Jeg ville i første omgang se bort fra højttalere, da Evidence 870 burde kunne være med her og ville mene at en god gang effekt i røven på dem ville få dem til at åbne sig meget... Klasse D forstærkere er slet ikk noget dårlig bud, og vil man havde masser af effekt til "få" penge, men der er åbenbart begrænsninger for dem, nævnt bla her --> http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1431&zoneid=3Kinesiske forstærkere kunne iøvrigt også være et bud, der er ganske hæderlige konstruktioner derude til billige penge, Jungson, Xindak, Cayin osv... Klipsch ja de har slet ikk brug for den store effekt da de er voldsomt effektive, her er 50-100W pr kanal mere end rigeligt, og man bør næsten gå efter de store modeller med 8-10" enheder, de burde være perfekte, forudsat man har rummet til dem, ligesom Evidence'erne kræver de/bør de få plads til side og bagvæg for at få det optimale ud af dem... Hifi4you sælger dem rigtig nok, men da jeg var forbi fornylig havde han kun et sæt stående, og det var ingen af dem jeg nævnte imellem, og han er ganske speciel og kan slet ikk lide os der vil spille højt, så hvor meget viden du får ud af ham afhænger af hvordan man taler om tingene... JBL'erne er jeg selv blevet foreslået, især de gamle af slagsen såsom 4410-4412 osv de er noget nær perfekte til rock/metal, men pæne er de just ikke... TI'erne kunne også være et rigtig godt bud, men de er ligeså rimelig store og vil kræve plads for at de udfolder sig rigtigt...
__________________ If You Cant Eat It Or F**k It.. Then Kill It!
|
| Til top |
|
| |
Crazy Diamond Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 51
|
| Sendt: 05 Juni 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører ikke selv særligt meget metal. Men mine Evidence 470'ere sammen med min NAD forstærker kan da sagtens trække Rage Against The Machine, Mudhoney, Babes In Toyland, Puddle Of Mudd og et par af de 80'er metal plader min far fik efterladt sig. Og mine står i et 7-9 kvadratmeters værelse.
Synes de har det sværest med punk rock men okay, det er vel ligegyldigt med hi-fi hvis det er en low-fi indspilning
Personligt vil jeg mene at Evidence serien egner sig bedst til akustisk eller den knap så tunge ende af experimental- og acidrock. Og 1960/70'ernes rør-guitar lyd er sgu også kær på de højtalere
Prøv at smide et par SD fødder ind under Dali'erne. Det virker lidt bizart at betale flere hundrede kroner (kan ikke huske den præcise pris) for et par gummidimser men nøj hvor de dog løfter lyden. De kan købes i audioart(?) Strammere bas med meget mere punch.
|
| Til top |
|
| |