| Forfatter |
|
Kofod Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg vil høre om der er nogen som kender / kan anbefale et grafikkort til en HTPC som er med DX10, HDMI-udgang og med HDCP mhp. at kunne afspille HD-DVD og/el. Blue-Ray dvd?
Hvis det er tilfældet må der gerne medsendes et link.....
På forhånd tak. __________________ mvh kofod
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evt. sådan en som denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382112
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squize skrev:
Evt. sådan en som denne: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=382112
|
|
|
Det er jo kæmpe overkill og HD2900XT indeholder slet ikke UVD og understøtter dermed heller ikke AvivoHD. Læs mere her: Whoops, ATI Radeon HD 2900 XT Lacks UVD
|
| Til top |
|
| |
Kofod Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Squize.
Jeg fik selvfølgelig ikke skrevet et max beløb, men det bliver sku lige dyrt nok Men tak for den hurtige respons.
Og til zuluDK: Jeg er blevet fortalt at en DVI/hdmi adapter ikke kan overføre HDCP, desuden er planen at htpc skal gemmes væk i et skab i gangen og jeg skal trække et kabel på ca. 7-10m hvorfor DVI ikke er så interresant, da det mister meget billedkvalitet på længere afstande (+5m).
Har har 8500gt i kikkerten, men måske inden for nærmeste fremtid den også kommer med en HDMI-udgang istedet for DVI.
__________________ mvh kofod
|
| Til top |
|
| |
Squize Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kofod skrev:
Hej Squize.
Jeg fik selvfølgelig ikke skrevet et max beløb, men det bliver sku lige dyrt nok Men tak for den hurtige respons.
Og til zuluDK: Jeg er blevet fortalt at en DVI/hdmi adapter ikke kan overføre HDCP, desuden er planen at htpc skal gemmes væk i et skab i gangen og jeg skal trække et kabel på ca. 7-10m hvorfor DVI ikke er så interresant, da det mister meget billedkvalitet på længere afstande (+5m).
Har har 8500gt i kikkerten, men måske inden for nærmeste fremtid den også kommer med en HDMI-udgang istedet for DVI.
|
|
|
Om du bruger DVI eller HDMI kabel kommer ud på et når det gælder afstande. Der kan man hvis man vel og mærke har penge nok, købe et fiberoptisk hdmi/dvi kabel (De er desværre bare stadig ALT for dyre). Men alt afhængig af kilde/tv og kabel, kan du godt få det til at virke op til en 10-15m. Jeg kan ikke huske hvad hdmi standarden siger som max længde men mener den er nede omkring en 3-5m.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kofod skrev:
Hej Squize. Og til zuluDK: Jeg er blevet fortalt at en DVI/hdmi adapter ikke kan overføre HDCP, desuden er planen at htpc skal gemmes væk i et skab i gangen og jeg skal trække et kabel på ca. 7-10m hvorfor DVI ikke er så interresant, da det mister meget billedkvalitet på længere afstande (+5m). |
|
|
DVI kan sagtens indeholde HDCP. Mener du at den passive adapter, der router benene fra DVI-stikket til HDMI-stikket ikke virker hvis signalet er krypteret med HDCP? Det har jeg meget svært ved at tro, da det jo er en passiv adapter. Angående længden skulle jeg mene at der ikke vil være nogle problemer hvis du køber et kabel af ordentlig kvalitet, men jeg kan da godt se at det er nemmere, hvis grafikkortet har HDMI... ;)
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squize skrev:
Jeg kan ikke huske hvad hdmi standarden siger som max længde men mener den er nede omkring en 3-5m.
|
|
|
Den er 10 m.
|
| Til top |
|
| |
Ken_T Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 116
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en side om HDPC. Der er der en side tilknyttet der hedder Grafikkort (blad lidt ned for link) der kun beskæftiger sig med de kort du efterlyser. Måske det var noget. Der er også link til relevante artikler og test af kortene. Måske det var noget. Jeg har ikke noget økonomisk med i det. Sælger ikke noget eller har reklamer. HTPCKen_T __________________ Bygge HTPC
|
| Til top |
|
| |
pizzabager Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kofod skrev:
Hej.
Jeg vil høre om der er nogen som kender / kan anbefale et grafikkort til en HTPC som er med DX10, HDMI-udgang og med HDCP mhp. at kunne afspille HD-DVD og/el. Blue-Ray dvd?
På forhånd tak. |
|
|
Må jeg spørge hvorfor kortet skal understøtte dx10 i en HTPC? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
*beep*kone Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2007 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 29 Maj 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
Kofod skrev:
Hej.
På forhånd tak. |
|
|
Må jeg spørge hvorfor kortet skal understøtte dx10 i en HTPC?
|
|
|
Video Mixing Renderer......Mark 10 HDDVD Bluray optimering osv...
|
| Til top |
|
| |