Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Konfiguration af mediabiblioteker i Vista (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et Windows Vista Media Center.

Når jeg går ind under "My Pictures" kan jeg ud over de billeder der ligger i "Windows folderen My Pictures", også se f.eks. album arts fra "My Music". Så når jeg afspiller et random slideshow får jeg ud over billedere fra faster Charlottes påskefrokost også diverse album arts.

Jeg har samme problem med "My Videos", hvor der er adgang nogle andre videoer end dem der ligger i "Windows folderen My Videos" (f.eks. kan jeg se Media Centers konfigurations videoer (Contrast, Sharpness mf.). Disse ligger i en folder som bare hedder "lokal disk (C:)".

Er der nogen der kan hjælpe mig, så jeg kun ser det er i Windows's standard Media folder.

/Thomas

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

ja jeg har samme probel. Vil gerne bare have mine foldere, og ikke alle de sample video etc.
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

tjementum
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej dalle

Det er nu nemt nok at slippe af med  sample videos, musik o.l. Bare åben My Videos,  My Music, My Picturs. Der ligger genveje til hhv. C:\Users\Public\Public Videos, C:\Users\Public\Public Music, C:\Users\Public\Public Pictures. Slet indeholdet af disse mapper, og slet derefter genvejene.

Hvis jeg husker rigtigt ligger der også nogle sample tv optagelser under C:\Users\Public\Recorded TV, som du kan slette.

Det er muligt at du kan slette alt dette direkte via Media Center (har ikke prøvet).

Mit problem er at når jeg går ind under Billedebibliotek i Media Center, så ligger der en folder hvor hver folder jeg har under C.\User\Thomas\My Pictures. Og det er fint!

Men der ligger også en mappe der hedder "Data (D:)" og en der hedder "Musik". Under "Musik" har jeg ganske vidst en masse jpg filer til AlbumArts... men dem ønsker jeg naturligvis ikke at kunne til gå via Billedebibliotek.

I Media center kan jeg vælge "Konfiguration af mediabibliotek", men i modsætning til 2005, så kan man ikke konfigurere  Videoer, Billedere og Musik hver for sig.

Har du også dette problem?

/Thomas

dalle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 Maj 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

ja, præcis.
Det er da også dumt at de ikke har lavet så man kan styre det benhårdt som i MCE2005.
Nogen der har et bud?
Til top Vis dalle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dalle

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes