| Forfatter |
|
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har efter megen lyttetestning fundet frem til at CM7 lige er mig, både rent musikalsk og klangmæssigt. Jeg har primært lyttet til den påspændt en denon pma-1500ae, men planlægger at købe en brugt cayin 153b og cd220. Hva er jeres mening i forhold til det setup? Vil det fungere godt sammen!?
Mvh Tobias
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener uden tvivl, at 153B både er kraftigere og bedre til at trække de lidt svære CM7. Derudover er den meget mere velspillende og spiller efter mening noget bedre end selv pma-2000AE!
Valget skulle være enkelt hvis man lytter til de to op imod hinanden. 
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder super! cd'en har du ikke erfaringer med? den har fået ret flotte anmeldelser efter hva jeg har læst. Er der nogen andre højtalere du vil mene kunne konkurrere med cm7 i samme prisklasse og har samme klang/lyd
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, jeg kender ikke den CD-afspiller der. Jeg har hørt et par af deres mindre CD-afpsillere, og det var ikke dårligt. Men umiddelbart ville jeg sige at jeg TROR at den vil matche 153B godt eftersom fx 220-effektforstærkeren har store ligheder med 153B.
Altså, B&W har B&W lyd og B&W klang. Jeg er ikke udpræget vildt med den, men hvis det er den du vil ha', så er det den du skal ha'! 
Men du kan jo fortælle lidt om hvad du ellers har lyttet på og hvilken musik du lytter til?
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså jeg har primært lyttet i hifiklubben indtil videre så har kun hørt deres mærker. Jeg har hørt på mentor 2 og 6 og så CM7. Jeg vil dog ikke have nogen højtalere der er alt for store og de skal være i prisniveauet 5-8000 stykket. Jeg høre meget blandet musik, genremæssigt er det singer songwriter, soft og en lille smule hård rock og elektronisk. De artister jeg har lyttetestet er jeff buckley, trentemøller, sigur rös, john mayer, mikael simpson, moi caprice og kent.
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
rent designmæssigt kan jeg os rigtig godt lide de Vienna Beethoven Concert Grand de er til salg brugt herinde.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart er der så mange butikker i kbh der er værd at tage hen til. Vienna Acoustics er jeg slet ikke glad for. De er også svære at trække. Prøv fx at tage i tape connection, de har noget rigtig fedt grej! Fx er koster DLS R55 8 k og til den pris må man nøjes med en halvkedelig finish, men man får tilgengæld en lyd der er helt uden for den prisklasse. Jeg ved ikke hvor vigtig designet er for dig?
Ellers hvis du er hurtig sælger samme Tape Connection Audio Physic demo modeller til halv pris, fx en Scorpio til normalt 30 til 15 k! 
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Design er ret vigtigt for mig! Jep havde os tænkt mig at tage i tapeconnection
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv den glade ejer af en Cayin 265Ai + CD A8 + Ti220, og jeg er super tilfreds... Der er virkelig mange kræfter i deres forstærkere. Og klangmæssigt vil jeg til enhver tid foretrække Cayin frem for Denon..
Mvh Tim
p.s. Cayin spiller ret så lækkert sammen med Gamut phi højttalere.. Dem bør du også se på.. Især hvis du syntes design er vigtigt.. __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|