Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Vibrationsdæmpere til spiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg ærger mig over alle de ustabile plastikdrev på markedet. Jeg kan ikke rigtigt ændre standarden - men så må jeg jo tage konsikvensen og tweake så godt jeg kan!

Jeg vil således smide nogle vibrationsdræbere under min spiller!

Jeg aner bare ikke, hvilke der virker og hvilke der er fup!

Kan I anbefale nogle bestemte vibrationsdæmpere til drev?

Tak

Vh

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

MadMik skrev:

Hej!

Jeg ærger mig over alle de ustabile plastikdrev på markedet. Jeg kan ikke rigtigt ændre standarden - men så må jeg jo tage konsikvensen og tweake så godt jeg kan!

Tak

Vh

Hej...

Tag konsekvensen...og smid dit billige plasticdrev ud. Køb et gammelt drev fra de tider hvor man kunne/ville lave det ordentligt.

Jeg fatter simpelthen ikke, at folk accepterer at en highend cdafspiller er forsynet med et drev af billigste slags. Desværre ser det ud til at hifi-folket er villig til at acceptere den absolut laveste fællesnævner på netop dette felt. Jeg véd at jeg har sagt det før...men jeg vil anbefale at kigge efter et ældre drev/cd-afspiller fra fra TEAC og dertil en god konverter. Hvis man så er rigtig "avanceret"...sørger man for at få fat i en konverter uden oversampling...og gerne rørbaseret. På den måde vil man i ét hug være langt foran det meste på markedet. Det er nemt.

Mvh.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Aksa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Nilau har ret - det er beskæmmende at se drevkvaliteten i mange selv meget dyre afspillere.

Men har man nu fundet en afspiller, hvor man godt kan lide lyden, er der faktisk flere ting, man kan gøre.

Først og fremmest kan man sætte afspilleren på nogle gode fødder. Jeg har haft stor glæde af den audiophile udgave af SD-fødderne (den audiophile udgave er egentlig beregnet til højttalere, men det skal man ikke tage sig af ). Bevares, den almindelige udgave af SD'erne virker også, men den audiophile udgave giver størst effekt.

De bedste fødder, jeg har prøvet i mit eget setup, har været Solid-Tech Feet of Silence, som var lidt bedre end de audiophile SD'er - men prisen er også en ganske anden.

Ud over de her nævnte fødder findes der naturligvis et hav af andre fod-løsninger .....

Men en anden ting, man kan gøre ved de billige plastik-drev, er at dæmpe selve drevet. Det er som regel ganske let at komme til at sætte blygummi på siderne af værket, og det har bestemt også en effekt.

Endelig kan man, hvis der er plads i afspilleren, lægge f.eks. et stykke skiferplade oven på værket (med et stykke blygummi mellem værket og skiferpladen). Det kan give ret store forbedringer, igen afhængig af, hvordan maskinen er bygget op. Dog skal man lige være opmærksom på, at det kan være nødvendigt at bore nogle huller i skiferpladen, så værket og evt. underliggende elektronik kan komme af med varmen

"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
Til top Vis Aksa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aksa

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
MadMik skrev:

Hej!

Tak

Vh

Hej...

Tag konsekvensen...og smid dit billige plasticdrev ud. Køb et gammelt drev fra de tider hvor man kunne/ville lave det ordentligt.

Jeg fatter simpelthen ikke, at folk accepterer at en highend cdafspiller er forsynet med et drev af billigste slags. Desværre ser det ud til at hifi-folket er villig til at acceptere den absolut laveste fællesnævner på netop dette felt. Jeg véd at jeg har sagt det før...men jeg vil anbefale at kigge efter et ældre drev/cd-afspiller fra fra TEAC og dertil en god konverter. Hvis man så er rigtig "avanceret"...sørger man for at få fat i en konverter uden oversampling...og gerne rørbaseret. På den måde vil man i ét hug være langt foran det meste på markedet. Det er nemt.

Mvh.

Niels L.

Hvorfor undgå DAC's med oversampling ? Bliver rørbaserede dac's ikke hurtigt for svampede og bamsede i bassen ?

men ellers enig, find en af de gamle maskiner eks. de gamle Denon'er, Pioneer, Marant eller måske en Sony ES

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes