| Forfatter |
|
henrikh Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Mine kære Logitech Z-5500 højtalere er i løbet af natten gået helt døde (Til trods for de for engangsskyld bare har stået i standby :-))
Jeg kan se at sikringen i den er sprunget, og jeg håber lidt på det bare er en ny sikring der skal til. Problemet er dog jeg ikke aner hvor jeg kan købe sådan en?
Jeg skal ifølge Logitechs hjemmeside have fat i en "FUSE,2A,SLOBLO,5X20MM,250V,BEL 5HT2"
Så det er altså en 2A 5x20mm Slow Blow sikring jeg skal finde. Har de det i en normal elektriker forretning? Eller er det nogle der kender en webshop hvor de kan købes? (Har forsøgt at google lidt uden held)
På forhånd tak :-)
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe den her for 70øre. http://www.pc-elektronik.dk/shop/default.asp
Jeg kan desværre ikke linke direkte til siden, men gå ind under sikringer. Derefter er det en 5x20mm Træg på 2 Amp.
Du burde dog også kunne få den hos enhver reparatør af radioudstyr og sikkert også på autoværksteder.
|
| Til top |
|
| |
henrikh Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt nok et hurtigt svar :-)
Jeg bukker pænt og takker. "Træg" er altså det samme som "slow blow"?
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis sikringen er smuttet standby er det 99% sikkert ikke kun sikringen. det er desværre nok psu'en der er blevet krank
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
hvis sikringen er smuttet standby er det 99% sikkert ikke kun sikringen. det er desværre nok psu'en der er blevet krank
|
|
|
Hvad er formålet med sikringen så?? __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 19 Maj 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
Hvad er formålet med sikringen så??
|
|
|
Formålet er at begrænse skadens omfang i tilfælde af fejl. Hvis det er udefra kommende fejl som overspænding, lynnedslag el. lign. kan man være heldig at sikringen når at sprænge inden der er andet der ryger. Hvis det er en fejl der opstår i apparatet, som f.eks. en kortslutning i LF-udgangen, sprænger sikringen. Hvis der ikke var en sikring, ville kortslutningen betyde at der går en stor strøm i længere tid, hvilket kunne medføre stor skade på apparatet og evt. brand.
|
| Til top |
|
| |
henrikh Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersena ->
Jeg er også meget bange for at skaden er lidt større end bare sikringen. Men det er jo et rimelig tungt sæt at få sendt til reklamation, så jeg håber og beder til en ny sikring er nok.
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
henrikh skrev:
Andersena ->
Jeg er også meget bange for at skaden er lidt større end bare sikringen. Men det er jo et rimelig tungt sæt at få sendt til reklamation, så jeg håber og beder til en ny sikring er nok.
|
|
|
ja det skader sjældent at prøve med en ny sikring, men desværre giver jeg det ikke store chancer. men håber da selvfølgelig du kan klare det med en ny sikring
|
| Til top |
|
| |