Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround højtaler type.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Overvejer at få lavet mig noget surround. I den forbindelse kom jeg i tanker om at man i gamle dage sagde at surround højtalerne gerne skulle være bipole eller dipole (kan ikke huske hvilken). Men hvad siger man idag ? bi-pol, di-pol, rundstråle, almindelige (mono-pol?) eller hvad siger folket ? personligt gør jeg mig den tanke at en rundstråle højttaler kunne være interessant og må vel også give en meget svært placer-bar højtaler og det er vel pointen ?

Sidebemærkning: Det ender nok med diy, og jeg husker en gammel artikel med en rundstråle HT hvor man gjorde brug af en konisk spredelinse monteret over bas/mellemtonen hvori der sad en diskant med endnu en spredelinse over sig.

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Maj 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har Monitor Audio rear speakers som kan kobles til dipol og alm. (kan ikke lige huske hvad det hedder ), og i starten syntes jeg den difuse lyd de gav ved dipol var fedt men efterhånden som kildematerialet er blevet bedre, især på DTS-spor, så irriterer det mig at man ikke kan følge objekter bag lyttepositionen. Derfor har jeg nu koblet dem som alm. speakers og det giver en langt mere præcis og delikat føling med rummet . Så min anbefaling vil være at bygge dem som alm. ht'ere  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes