| Forfatter |
|
zinck Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er faktisk rimelig bevidst på at det bare står for Pre-out, det er ingen forkortelse!.
Når jeg ser på din receiver, så kan jeg godt forstår at du måske er lidt i tvivl!.. Men hvis du skal bruge Pre-out, så skal du første omgang bruge de 6 første! (dvs de øverste)..Og nedenunder er det bare Pre-out til surround-rear (dvs 7.1).. Men de får dunok ikke lige brug for i første omgang!..
Jeg håber godt du ved hvad man bruger Pre-out til ik?... Ellers kunne jeg jo altid lige forklare ..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - nu med projektor
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
De øverste 8 stik er som Zirio skriver udgange til Pre-out. Dvs hvis du vil koble en ekstern effektforstærker til, bruger du disse stik til at forbinde den til din SR.
De nederste 8 stik hedder "MultiCH IN" er indgange til en analog multikanal kilde. Dvs hvis du ønsker at overføre et multikanal-signal analogt, bruger du disse (op til 8, det bliver dyrt med Valhalla kabler!) stik til at forbinde med. Det kan feks være en ide, hvis afspillerens D/A konvertere er bedre end SR-receiverens.
Håber det gav klarhed.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Gilberg Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa,
Hvis du nærstuderer billedet kan du se at i bunden af de stik står multi channel in.
Hvis du ser på linien der løber rundt om dem kan du se 2 små indhak cirka ved midten.
Mit gæt er at den øverste del er pre-out, og den underste del er til multichannel in. Altså hvis du bruger en ekstern dekoder, der splitter op i analog out-put.
hvis du tjekker det efter vil du se at der ingen "gengangere" er ved denne tolkning.
Hvis du er i tvivl om flere ting kan du evt tjekke manualen som kan findes her :
http://www.eserviceinfo.com/downloadsm/27454/Pioneer_VSX-859 RDS.html
|
| Til top |
|
| |
Gilberg Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
æv... den tid det tog mig at svare og finde link til manual kom præsten først :).
Men alt i alt håber jeg at du fik svar :)
|
| Til top |
|
| |
zinck Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal I ha' - det var dælme hurtigt 
Nu ved jeg ikke om i kender SR'eren, men vil i ikke også mene, at det vil være en fordel, at smide en NAD 216 ind på mine fronter? (Dali 850, igen, igen, igen )
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg kender ikke SReren, men jeg kender dali 850eren. og jeg er helt sikker på det vil give en stor forskel med et stærkt effektrin. Så det vil helt sikkert være en god ide. mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |