Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: 1080 P show! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

AV Precision præsenterer: Det Store 1080P Show i Århus! Oplev den absolutte elite i hjemmebio-markedet fremvise Full HD når det er bedst!.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1551&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg helt klart med til

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Det skal jeg da også se. 

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Det lyder som noget man bliver nød til at være med til. En anden ting dog; Otto er det med vilje er der bliver sagt "ganske enkelt" 4 gange i træk? 

Quote:
Men de fleste tv på markedet er ganske enkelt ikke i stand til at vise det fulde potentiale i HDTV! Hvis du kun har set HDTV på et fladskærms-tv, så ved du ganske enkelt ikke hvilken kvalitet HDTV kan levere – HDTV signalerne er ganske enkelt designet til meget bedre og større billeder end almindelige tv kan levere. For at få den fulde glæde af 1080P signaler, skal billedet ganske enkelt være stort nok til at du kan se alle detaljer.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
Det lyder som noget man bliver nød til at være med til. En anden ting dog; Otto er det med vilje er der bliver sagt "ganske enkelt" 4 gange i træk? 

Du mener måske ikke det er enkelt?  Jeg kan godt se at formuleringen godt kunne have været lidt anderledes...

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

lpm76 skrev:

Du mener måske ikke det er enkelt?  Jeg kan godt se at formuleringen godt kunne have været lidt anderledes...

Hæ! Jo det var også mest for sjov. Du kunne jo gøre det til et trademark. "Otto! Det er ganske enkelt..."

Er der i øvrigt mulighed for et lignende arrangement på djævleøen?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Er der i øvrigt mulighed for et lignende arrangement på djævleøen?

Der er mange ting der skal falde i hak, det sker jo i samarbejde med importørerne. Under alle omstændigheder sker det ikke foreløbig.

Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

lpm76 skrev:

Ja, når man lige er blevet gjort opmærksom på det, virker det lidt spas. Må jeg foreslå "Simpelthen" som et passende synonym?

Kunne iøvrigt godt selv tænke mig at deltage i arrangementet. Har stadig tilgode at opleve 1080P på andet end en monitor.

Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Min hjemmeside, www.av-precision.dk, er nu opdateret med lidt mere info om de projektorer der deltager på udstillingen.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Tak for et informativt show! det var rigtig spændende at opleve en hel række af de nye 1080p projektore. Dejligt at få udvidet horisonten ud over Sony vpl-vw100 
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Tak for et informativt show!

Jeg er også positivt overrasket over, hvor seriøst forhandlere/distributører tog opgaven med at vise hvor god billedekvalitet lækkert grej kan vise .

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også gerne takke for et godt arrangement, med deltagelse af sympatiske forhandlere/distributører, der virkeligt var inde i sagerne og som gerne delte ud deres viden.

Billedkvaliteten alle 4 steder var imponerende, dog slog det mig, at ingen kørte 1080p direkte til projektoren, men var en omvej forbi en scaler.

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun istemme mig roserne. Billedkvaliteten var alle steder væsenlig højere end jeg er vant til fra min Z3'er(!). Dog var jeg ikke helt vild med at kunne se en smule regnbuer fra Optoma H81 en gang imellem. Det var nok til at jeg ville vente til en af de 3 andre falder i pris 

De andre 3 havde jeg svært ved at skelne imellem, men Barco'en var nok den bedste til prisen.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Præcis også det jeg savnede ved showet. Men det var vel også det som var meningen med showet at vise toppen af poppen, og ikke det næstbedste. Men overordnet var det rigtig fedt, med nogle rigtig fede produkter.

Dog var jeg lidt skuffet over SIM2 til 105k. Synes billedet var noget uskarpt. Som om focus var lidt "skævt" indstillet! Eller var det kun mig som havde den fornemmelse..? Han undskyldte sig med at det var materialet, men det ændrede sig ikke nævneværdigt... Og så liige prisen...

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Dog var jeg lidt skuffet over SIM2 til 105k.

Selvom jeg er DLP-mand vil jeg medgive, at jeg heller ikke synes den er 105k værd. Heldigvis kan man få D80 til "kun" 75k vejledende, som holder stort set samme billedekvalitet. Forskellen mellem Domino-serien og HT-serien er groft sagt indvendig opbygning, design og service fra fabrikken. 

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at alle de fede shows er i Jylland??..Ikke fordi jeg er negativ over selve showet, bare en forespørgsel?

Hvorfor er der ikke særlig tit nogle i KBH???..

mvh Zirio

Zirio's Cinema - nu med projektor

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Dog var jeg lidt skuffet over SIM2 til 105k. Synes billedet var noget uskarpt. Som om focus var lidt "skævt" indstillet! Eller var det kun mig som havde den fornemmelse..? Han undskyldte sig med at det var materialet, men det ændrede sig ikke nævneværdigt... Og så liige prisen...

Helt enig. Det var klart udstillingens store skuffelse. En projektor i en sådan prisklasse, bør vise bedre billede. Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at det var outputtet fra Toshiba HD-E1'eren, som ikke var lysstærkt nok. Han satte den senere til den grå HTPC over HDMI, med noget HD-materiale i 1080p, udenom scaleren, og der var billedet flere klasser over, hvad Toshiba'en havde vist.

Generelt synes jeg nogle gange det var en smule amatøragtigt opstillet, bl.a. med materialet der blev brugt til fremvisning - alle film er jo private købe film, og må ikke vises ved offentlige arrangementer, som var tilfældet her. Sim2'en var indstillet forkert i forhold til afspilleren og scaleren, således at filmene sprang og hoppede rundt i det, med lyden forsinket og helt ude af synkronisering.

Jeg må indrømme, at jeg var mest imponeret af JVC DLA-HD1. Den gjorde det IMO langt bedre, end Sim2'en, og koster under halvdelen. Den projekterede et stort, farverigt og ikke mindst utrolig skarpt billede, på relativ kort afstand, og så fik jeg set, at PS3 sagtens kan bruges som BluRay-afspiller - også i highend-setups.

Alt i alt, var jeg positiv, da jeg tog derfra, og jeg fandt da ud af hvad min næste projektor bliver *pshh.. JVC HD1'eren pststs..*

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg Blackwingén var helt fantastisk, og tror gerne jeg ville ofre de 10k ekstra kontra JVCén. Men de ligger i ydelse enorm close. Efter de setups der blev vist synes jeg Barcos var bedst - måske pga. omgivelserne. Lidt synd de ikke havde lukket helt af for lyset inde ved JVCén. Men synes det var svært at skille dem fra hinanden - nu er de jo næsten identiske.. Hvad er forskellen egentlig?? Men jeg er nu glad for min vw50.  Jeg mener stadig det er den projektor hvor du får mest billede per krone.

Ps3 er faktisk rigtig fin ja, måske jeg skulle prøve sådan en fætter. Otto mente det var blandt de bedste bluray afspillere pt.. Overraskende..

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Billedkvaliteten alle 4 steder var imponerende, dog slog det mig, at ingen kørte 1080p direkte til projektoren, men var en omvej forbi en scaler.

Det er simpelthen en nødvendighed med de afspillere der er tilgængelige på markedet. De apparater der kan levere 1080P leverer det som 1080P/60, taget fra et 1080i signal fra MPEG-chippen. Derfor er resultatet i praksis simpelthen bedre med 1080i overførsel. Vi glæder os allesammen  til at der kommer gode afspillere med 1080P/24 output, ingen tvivl om det.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

The Elite skrev:

Ps3 er faktisk rigtig fin ja, måske jeg skulle prøve sådan en fætter. Otto mente det var blandt de bedste bluray afspillere pt.. Overraskende..

Jeg forventer at Sony og Pioneer's afspillere bliver bedre, og her får man "ægte" 1080P/24 output. Hvis man går efter det bedste, skal man nok vælge én af dem - og alene pga. støjen skal man lige overveje om PS3'en er den rigtige vej at gå. Jeg bruger den, fordi den ganske enkelt ER god, og fordi den var billig nok til at jeg kunne forsvare at bruge den som "mellemstation" til de rigtigt gode afspillere kommer.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes