| Forfatter |
|
HIFI4ALL Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1301
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg helt klart med til       __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg da også se.
__________________ Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som noget man bliver nød til at være med til. En anden ting dog; Otto er det med vilje er der bliver sagt "ganske enkelt" 4 gange i træk?  Quote: Men de fleste tv på markedet er ganske enkelt ikke i stand til at vise
det fulde potentiale i HDTV! Hvis du kun har set HDTV på et
fladskærms-tv, så ved du ganske enkelt ikke hvilken kvalitet HDTV kan
levere – HDTV signalerne er ganske enkelt designet til meget bedre og
større billeder end almindelige tv kan levere. For at få den fulde
glæde af 1080P signaler, skal billedet ganske enkelt være stort nok til
at du kan se alle detaljer.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
Det lyder som noget man bliver nød til at være med til. En anden ting dog; Otto er det med vilje er der bliver sagt "ganske enkelt" 4 gange i træk? 
|
|
|
Du mener måske ikke det er enkelt? Jeg kan godt se at formuleringen godt kunne have været lidt anderledes... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 02 Maj 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
lpm76 skrev:
Det lyder som noget man bliver nød til at være med til. En anden ting dog; Otto er det med vilje er der bliver sagt "ganske enkelt" 4 gange i træk? 
|
|
|
Du mener måske ikke det er enkelt? Jeg kan godt se at formuleringen godt kunne have været lidt anderledes... |
|
|
Hæ! Jo det var også mest for sjov. Du kunne jo gøre det til et trademark. "Otto! Det er ganske enkelt..."  Er der i øvrigt mulighed for et lignende arrangement på djævleøen? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
Er der i øvrigt mulighed for et lignende arrangement på djævleøen?
|
|
|
Der er mange ting der skal falde i hak, det sker jo i samarbejde med importørerne. Under alle omstændigheder sker det ikke foreløbig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 03 Maj 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
lpm76 skrev:
|
|
|
Du mener måske ikke det er enkelt? Jeg kan godt se at formuleringen godt kunne have været lidt anderledes...
|
|
|
Ja, når man lige er blevet gjort opmærksom på det, virker det lidt spas. Må jeg foreslå "Simpelthen" som et passende synonym? 
Kunne iøvrigt godt selv tænke mig at deltage i arrangementet. Har stadig tilgode at opleve 1080P på andet end en monitor.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min hjemmeside, www.av-precision.dk, er nu opdateret med lidt mere info om de projektorer der deltager på udstillingen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for et informativt show! det var rigtig spændende at opleve en hel række af de nye 1080p projektore. Dejligt at få udvidet horisonten ud over Sony vpl-vw100
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
| Tak for et informativt show! |
|
|
Jeg er også positivt overrasket over, hvor seriøst forhandlere/distributører tog opgaven med at vise hvor god billedekvalitet lækkert grej kan vise . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også gerne takke for et godt arrangement, med deltagelse af sympatiske forhandlere/distributører, der virkeligt var inde i sagerne og som gerne delte ud deres viden.
Billedkvaliteten alle 4 steder var imponerende, dog slog det mig, at ingen kørte 1080p direkte til projektoren, men var en omvej forbi en scaler.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun istemme mig roserne. Billedkvaliteten var alle steder væsenlig højere end jeg er vant til fra min Z3'er(!). Dog var jeg ikke helt vild med at kunne se en smule regnbuer fra Optoma H81 en gang imellem. Det var nok til at jeg ville vente til en af de 3 andre falder i pris
De andre 3 havde jeg svært ved at skelne imellem, men Barco'en var nok den bedste til prisen.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis også det jeg savnede ved showet. Men det var vel også det som var meningen med showet at vise toppen af poppen, og ikke det næstbedste. Men overordnet var det rigtig fedt, med nogle rigtig fede produkter. 
Dog var jeg lidt skuffet over SIM2 til 105k. Synes billedet var noget uskarpt. Som om focus var lidt "skævt" indstillet! Eller var det kun mig som havde den fornemmelse..? Han undskyldte sig med at det var materialet, men det ændrede sig ikke nævneværdigt... Og så liige prisen...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Dog var jeg lidt skuffet over SIM2 til 105k. |
|
|
Selvom jeg er DLP-mand vil jeg medgive, at jeg heller ikke synes den er 105k værd. Heldigvis kan man få D80 til "kun" 75k vejledende, som holder stort set samme billedekvalitet. Forskellen mellem Domino-serien og HT-serien er groft sagt indvendig opbygning, design og service fra fabrikken. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at alle de fede shows er i Jylland??..Ikke fordi jeg er negativ over selve showet, bare en forespørgsel?
Hvorfor er der ikke særlig tit nogle i KBH???..
mvh Zirio
Zirio's Cinema - nu med projektor
|
| Til top |
|
| |
RedDragunee Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Dog var jeg lidt skuffet over SIM2 til 105k. Synes billedet var noget uskarpt. Som om focus var lidt "skævt" indstillet! Eller var det kun mig som havde den fornemmelse..? Han undskyldte sig med at det var materialet, men det ændrede sig ikke nævneværdigt... Og så liige prisen... |
|
|
Helt enig. Det var klart udstillingens store skuffelse. En projektor i en sådan prisklasse, bør vise bedre billede. Jeg har dog lidt på fornemmelsen, at det var outputtet fra Toshiba HD-E1'eren, som ikke var lysstærkt nok. Han satte den senere til den grå HTPC over HDMI, med noget HD-materiale i 1080p, udenom scaleren, og der var billedet flere klasser over, hvad Toshiba'en havde vist. Generelt synes jeg nogle gange det var en smule amatøragtigt opstillet, bl.a. med materialet der blev brugt til fremvisning - alle film er jo private købe film, og må ikke vises ved offentlige arrangementer, som var tilfældet her. Sim2'en var indstillet forkert i forhold til afspilleren og scaleren, således at filmene sprang og hoppede rundt i det, med lyden forsinket og helt ude af synkronisering. Jeg må indrømme, at jeg var mest imponeret af JVC DLA-HD1. Den gjorde det IMO langt bedre, end Sim2'en, og koster under halvdelen. Den projekterede et stort, farverigt og ikke mindst utrolig skarpt billede, på relativ kort afstand, og så fik jeg set, at PS3 sagtens kan bruges som BluRay-afspiller - også i highend-setups. Alt i alt, var jeg positiv, da jeg tog derfra, og jeg fandt da ud af hvad min næste projektor bliver *pshh.. JVC HD1'eren pststs..* __________________ Filmsamlingen
Bioen
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt synes jeg Blackwingén var helt fantastisk, og tror gerne jeg ville ofre de 10k ekstra kontra JVCén. Men de ligger i ydelse enorm close. Efter de setups der blev vist synes jeg Barcos var bedst - måske pga. omgivelserne. Lidt synd de ikke havde lukket helt af for lyset inde ved JVCén. Men synes det var svært at skille dem fra hinanden - nu er de jo næsten identiske.. Hvad er forskellen egentlig?? Men jeg er nu glad for min vw50. Jeg mener stadig det er den projektor hvor du får mest billede per krone.
Ps3 er faktisk rigtig fin ja, måske jeg skulle prøve sådan en fætter. Otto mente det var blandt de bedste bluray afspillere pt.. Overraskende..
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Billedkvaliteten alle 4 steder var imponerende, dog slog det mig, at ingen kørte 1080p direkte til projektoren, men var en omvej forbi en scaler. |
|
|
Det er simpelthen en nødvendighed med de afspillere der er tilgængelige på markedet. De apparater der kan levere 1080P leverer det som 1080P/60, taget fra et 1080i signal fra MPEG-chippen. Derfor er resultatet i praksis simpelthen bedre med 1080i overførsel. Vi glæder os allesammen til at der kommer gode afspillere med 1080P/24 output, ingen tvivl om det. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 13 Maj 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Ps3 er faktisk rigtig fin ja, måske jeg skulle prøve sådan en fætter. Otto mente det var blandt de bedste bluray afspillere pt.. Overraskende..
|
|
|
Jeg forventer at Sony og Pioneer's afspillere bliver bedre, og her får man "ægte" 1080P/24 output. Hvis man går efter det bedste, skal man nok vælge én af dem - og alene pga. støjen skal man lige overveje om PS3'en er den rigtige vej at gå. Jeg bruger den, fordi den ganske enkelt ER god, og fordi den var billig nok til at jeg kunne forsvare at bruge den som "mellemstation" til de rigtigt gode afspillere kommer. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |