Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: LOTR: Kongen vender tilbage (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvor mange stjerner synes du filmen fortjener?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
16 [7,44%]
5 [2,33%]
10 [4,65%]
47 [21,86%]
137 [63,72%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Har lige været i imperial og se den sidste film i trilogien. Og vil gerne høre hvad i andre mener om det sidste af slagsen.

Jeg selv synes at der mangler en del, i forhold til bogen, og glæder mig lidt til den extended dvd udkommer.

Skriv helst begrundelse for dit valg af karakter, og gerne om du har læst bøgerne.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret  

Nu står jeg i den situation at jeg ikke har læst bogen og derfor ikke kan sammenligne de to. Dog synes jeg at den sidste film i trilogien simpelthen er genial, ikke ringere end det. Selvom jeg med tiden er blevet utroligt træt at store kampe, hvor orker, mennesker osv. kæmper for fred el. kaos (set før i 1'eren og 2'eren), blev jeg alligevel utrolig fanget at selve historieforløbet.

Derfor har jeg givet den 6 ud af 6 mulige

PS: Jeg kan se at der også er givet 0-2 stjerner. Denne karakter mener jeg er fuldstændig useriøs og derfor betragter jeg den som "ikke til stede" med mindre at jeg får at meget god begrundelse for valget 0-2 stjerner.

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Var lige inde og se den for 2. gang her i eftermiddags. Man må sige at det er nok den mest imponerende film produceret til dato! Den fortjener 6 stjerner selvom det går lidt stærkt i slutningen.

Jeg glæder mig også meget til at se den udvidede DVD som efter sigende skulle vare ikke mindre end 5 timer og 20 min! Nu må vi se hvad de kan med 2 timer ekstra...
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 06:03 | IP-adresse registreret  

Jeg gav den en stemme på 5 stjerner, mest fordi jeg synes den er ret vellykket udført. Sjældent har jeg set en film hvor man i lige så høj grad glemmer at man har siddet ned i over 3 timer.

Jeg har dog læst bogen, og jeg må indrømme at det irriterer mig meget at de "skærer" filmenes kapitler anderledes end bøgernes. Desuden savnede jeg Saruman i RotK. Derfor de fem, og ikke seks

homer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Jeg ved godt det er tidligt at spørge om er der nogle der ved hvornår den udkommer på dvd, skal man virkelig vente til november igen for at få den udvidedet vers  

MVH HOMER

Til top Vis homer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af homer

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg er stensikker på at man skal vente til november igen, men jeg ved det ikke. Det er en stor marketingsplan der skal følges.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Det der er det allermest irriterende ved det, er at der ikke er endnu en at se frem til om et år!

Men ser klart frem til extended edition, som IKKE kommer til at forløbe sig over 5 timer og 20 minutter! PEter Jackson har udtalt i et interview at den med garanti kommer til at vare mere end 4 timer og 50 minutter - det viste sig bare at journalisten havde hørt forkert, og der var tale om 4 timer og 15 minutter! Men da det er mindst kan den alligevel godt ende med at vare pænt meget længere, og vivilhavemerejavivilså

Med over 6 timers råmateriale skulle der ihvertfald være gode chancer for en federe oplevelse.

Men filmen :

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Det er da et stykke tid siden at jeg har læst bogen, men synes nu at der gik for meget hollywood i den til sidst at den ikke får den sjette stjerne.

Gandalf, tager magten fra saruman, og dermed også den palandril.

Der bliver sagt at nu 13 måneder efter de forlod herred, er de nu tilbage igen, Går der ikke væsentlig længere tid i bogen?

Jeg mindes ikke at sam bliver gift i bogen (ikke så vigtigt).

Da de vender tilbage til sækkedyb er det belejret, og de må kæmpe for at vinde byen tilbage.

Sauroman er meget tæt på at slå frodo ihjel.

Nogle af disse ting savner jeg lidt, og mener jeg er vigtige for filmen. Jeg synes de er meget tæt på i de 2 første film, og mangler så lige en tand for meget her. Jeg følte ikke at filmen var så lang som den var, men kan da godt se at den ikke skulle være længere.

Måske den får min sjette stjerne i extended edition.

Trilogien fortjener i øvrigt 6 stjerner.

MHP74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

5 stjerner fra mig ! Den 6 gemmes til den "extendede" version.'

Jeg har læst bøgerne for en del år siden og jeg syntes at tredje film foregik i et vanvitigt opskruet tempo(i forhold til bogen). Det største minus er i mine øjne hvorledes hele midgård gøres meget mindre end det er. Da frodo og Sam skal krydse Mordor efter at Sam har befriet ham i tårnet tager det sgu lang tid i bogen, men i filmen kan man nærmest stå i minas tirith og følge dem og se sauron lege fyrtårn. Nååh når alt kommer til alt er det vel småting og en storslået film er det inhvertfald!

P.S. -Som andre her på siden synes jeg også at det er lidt træls at der flyttes rundt på scenerne, men fred være med det.

Mvh

Martin

Porkyhead
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Jeg er stensikker på at man skal vente til november igen, men jeg ved det ikke. Det er en stor marketingsplan der skal følges.

Jeg har hørt at extended skulle komme allerede i maj, men tror nu heller ikke selv på det, men det kunne da være rart

Jeg har forresten givet ROTK 6 i karakter. Tror aldrig jeg har levet mig så meget ind i en film som denne; et mesterværk!!

Vil så lige sige, at jeg ikke har læst bøgerne...

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Men ser klart frem til extended edition, som IKKE kommer til at forløbe sig over 5 timer og 20 minutter! PEter Jackson har udtalt i et interview at den med garanti kommer til at vare mere end 4 timer og 50 minutter - det viste sig bare at journalisten havde hørt forkert, og der var tale om 4 timer og 15 minutter!

Yep, lyder til jeg var lidt på vildspor der :) Tak for oplysningen!
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Kanon fed film.....var også fuldstændig opslugt  

Er spændt på at se den i extended version, når den engang dukker op...

Skal lige siges at jeg heller ikke har læst bøgerne, så jeg ved jo ikke helt hvad der evt. mangler...men jeg gav den

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Et sandt mesterværk, 5 stjerner med pil op herfra, fordi jeg forventer at extended retter op på de små skønhedsfejl der er og sætter prikken over i'et.

Fantastisk film, George Lucas får sine problemer med Star Wars episode 3 (film 6). Utroligt at en splatter-instruktør fik lov til at filmatisere LOT, men det er gjort perfekt!

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Og så er der muligvis planer om at han vil lave hobitten også. Det er forgængeren til LOTR, der handler om bilbo´s rejse, og hvordan han finder ringen. Det kunne være lækkert. Endnu en mulighed for at se smeagol/gollum igen . De skal bare ha´ købt rettighederne fri til den først.

Jannik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Ja nu får vi at se. Han skal jo først lave King Kong som forventes at komme i 05.

Nu kan jeg se at der er 4 der har givet den 0-2 stjerner. Hvorfor denne helt urealistiske bedømmelse af LOTR? I må da begrunde jeres valg!

Til top Vis Jannik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik

falk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 13 Januar 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Super flick - jeg er desværre nok nød til at skifte mine to første LOTR ud med extenden versions - godt at cd-wow findes!!!!

Til top Vis falk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af falk

Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 01:25 | IP-adresse registreret  

Har ikke set den endnu, men glæder mig helt vildt. Film skal jo ses i hjemmebiografen.... 

Niels

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

Jeg blev lidt skuffet.. men hvad, jeg kunne heller ikke lide de første 2 før jeg fik set dem i extented edition på min egen PJ.
Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Jeg var dybt skuffet, og måtte hjem og læse den sidste bog igen. Turen hjem, og balladen i Herredet, 'The Shire' var jo overhovedet ikke med.

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

TDHDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 12 Marts 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Jeg gav den 6 stjerner.

Kanon film, som i to'eren var jeg vild med Gollum. Godt at Gollum fik den megen plads i filmen. Ellers utrolig stor, flot og effektfuld film. Som tidligere nævnt man glemmer helt hvor længe man rent faktisk har siddet i biografen.

Min tilgang til LOTR er nok mere Peter Jackson end LOTR selv.

Peter Jackson er efter min mening genial.

Jeg er temmelig vild med alle Jacksons film og vil iøvrigt gerne anbefale dem her, men forvent ikke noget sammenligneligt med LOTR. Jeg vil mene Jacksons tidlige film må kunne kategoriseres som B film (hvis man er flink vil nogen nok mene). Teknisk dårlige low budget film, men med en dejlig syret sort humor. Filmene indeholder hhv. masser af blod og levende døde (der for nogens vedkommende stadig har lyst til at have sex), rumvæsner som synes menneskekød er nam nam, tøjdyr på narko og en kanin der tror den skal dø af en kønssygdom, det viser sig det skal den ikke. Den bliver dog slået ihjel af en gal flodhest. Selv Michael J. Foxs formår at levere en super præstation i en Jackson film.

Ovennævnte må siges at være en meget simplificeret gennemgang af Jackson, men check ham ud... 

Til top Vis TDHDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TDHDK

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes