Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 01:05   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Yamaha DSP-AX1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 20 April 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg har lige købt en Yamaha DSP-AX1 surround sound forstærker. Den er stor flot og spiller perfekt. mit problem er bare at jeg mangler en fjernbetjening og hos Yamaha danmark koster den 1700 kr. mit spørgsmål er så: har jeg et alternativ ? kan man købe en af de der multi fjernbetjeninger og bruge den ? eller har i andre ideèr ?

mvh

Skovboel

Yamaha DSP-AX1 

 

 

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 20 April 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Tjah, de mest basale funktioner kan du måske nok få til at virke vha en multifjernbetjening, alternativt kan du prøve at holde øje med ebay.

Må nu indrømme bruger næsten aldrig fjernbetjeningen til min SR, aner faktisk ikke hvor den er, nu hvor jeg tænker mig om .


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 20 April 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej Hans J

jeg ønsker en fjernbetjening til min forstærker, fordi den skal bruges med tvèt. jeg har et helt andet anlæg til mit to kanals stereo, hvor fjernbetjeninger er noget jeg ikke bruger.

mit spørgsmål går på hvad er der af alternativer ?

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 20 April 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Som skrevet tidligere, prøv at se om nogle af de billige universal remotes har Yamaha audio på deres kodeliste, ellers må du gå efter de mere dyre fjernbetjeninger.

F. eks. philips pronto.

På dette site er en komplet kodefil til en Philips Pronto TS-1000. 

Aner ikke om den sælges stadigvæk eller hvad den koster.


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 20 April 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Hej Hans J (igen)

mange tak for dit indlæg, jeg tror kaktisk at der ligger noget på den side du havde givet mig linket til. hvad tror du sådan en Philips pronto koster ?

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 27 April 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

 

Jeg har selv haft en DSP-AX1 før jeg udskiftede den til min nuværende DSP-Z9 Fjernbetjeningen til disse to er stort set identiske. Du kan få en original fjernbetjening til DSP-Z9 her.  Screenmaxx i Tyskland hvor jeg selv har handlet med godt resultat.

Prisen er ca 600,- inc. forsendelse

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 27 April 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

hej Kanvas

er du sikker på at man kan bruge denne fjernbetjening ? for så tror jeg at jeg vil bestille en...

mvh Skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 28 April 2007 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

skovboel skrev:

hej Kanvas

er du sikker på at man kan bruge denne fjernbetjening ? for så tror jeg at jeg vil bestille en...

mvh Skovboel

 

Ja!! Jeg er helt sikker idet jeg selv har prøvet  Der er selvfølgelig nogle funktioner du ikke kan bruge, idet dsp-z9 jo er lidt mere avanceret, men der er hvad du skal bruge.

 

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 April 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

mange tak for linket ! og tak for hjælpen !

må jeg spørge hvad du fik for din Yamaha DSP-AX1 ?

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 28 April 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

 

Det må du da gerne  Den blev solgt for 6800,- for 2 år siden (med fjernbetjening)

Hvad har du givet for din?

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 28 April 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

hej Kanvas

jeg fik den meget billigt i den blå avis (uden fjernbtj.). Jeg skal kun bruge den til mit tv..har et helt andet 2 kanals setup..

mvh

skovboel

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 28 April 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Du spørger Kanvas, han svarer og spørger dig, og så skriver du bare du fik den billigt. Synes det er noget uhøfligt, fortæl dog istedet hvad du gav for den.


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 29 April 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

hej Hans j

Den skal bruges til vidre salg derfor, vil jeg ikke fortælle det !

mvh

skovboel

 

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 29 April 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Du er sikkert en af dem der har købt en til omkring 4000 kr. - der er handlet nogle stykker til den pris efterhånden. Uden remote har du vel givet 3000-3500 kr. for den.

__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 29 April 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

skovboel skrev:

hej Hans j

Den skal bruges til vidre salg derfor, vil jeg ikke fortælle det !

mvh

skovboel

 



Ikke ligefrem den forklaring du brugte tidligere, men god idé lad andre finde ud af tingene og scor fortjenesten .



PS: Husk at sende provision til Kanvas, han har fortjent det .
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 30 April 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

hej igen

den med provisionen er jeg med på  der er sku da en med lidt humor.

jeg har fået den for 1000 kr. den er som ny uden ridser osv. så der har jeg været heldig igen

mvh

skovboel...

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 482
Sendt: 30 April 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

skovboel skrev:

hej igen

den med provisionen er jeg med på  der er sku da en med lidt humor.

jeg har fået den for 1000 kr. den er som ny uden ridser osv. så der har jeg været heldig igen

mvh

skovboel...



Så må jeg være lidt fræk at skrive at jeg ikke tror at der medfulgte kvittering

Hvis der medfulgte kvitt må jeg indrømme at din handel har varmet mit nordjyske købmandshjerte


__________________
Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
Til top Vis taz123456's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taz123456
 
kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 215
Sendt: 30 April 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

skovboel skrev:

hej igen

den med provisionen er jeg med på  der er sku da en med lidt humor.

jeg har fået den for 1000 kr. den er som ny uden ridser osv. så der har jeg været heldig igen

mvh

skovboel...

AV!!! AV!!! Godt nok kan en DSP-AX1 blive varm når den spiller, men ikke så varm.

 

 

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas
 
skovboel
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 87
Sendt: 30 April 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

der var ikke nogen kvit.. men det er vel også lige meget ? når man har annoncen og navn og adresse på ham jeg købte den af ? jeg har tit ofte handlet i den blå på den måde..

mvh

skovboel

 

Til top Vis skovboel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af skovboel
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 30 April 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Jada, men du kan stadigvæk risikere at blive knaldet for hæleri.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes