Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 06:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Surround til en Pioneer VSX-916-S. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Flagg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har fået anbefalet at spørge herinde, så det gør jeg så. Savner lidt hjælp til hvad jeg skal købe af højtalere til min Pioneer VSX-916 forstærker. Jeg har netop modtaget den, kun for at kunne konstatere, at mine billige alt-i-et-sæt højtalere ikke passer i dens surround stik. Jeg har netop brugt ca. 9k på nyt fjernsyn og denne forstærker, så er lidt irriteret over, at jeg er tvunget ud i at skulle investere i nye højtalere også. Derfor ligger mit budget på max 5000kr, er på SU og er allerede godt brugt efter de tidligere investeringer.

Det skal lige siges, at jeg kun skal fylde et 12 m2 rum ud med lyd, men ville være rart, hvis jeg får købt noget nu, der også vil kunne fungere nogenlunde i et rum på en 20 m2. Regner ikke med at bo på kollegie resten af mit liv, jo :)

Jeg har kigget lidt på Hi-Fi Klubbens hjemmeside, og umiddelbart ser det her ud til at være det bedste jeg kan få sammensat til pengene, hvis der skal være nok højtalere til at kunne skabe et reelt surround.

http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Hoejttaler/Hoejttale rsystem/ARGON_Senior_hoejttalersystem.htm

Er der nogen der kender til det, eller har prøvet det selv? Udover det kunne jeg godt tænke mig at vide om min forstærker vil være i stand til at trække højtalerne, og omvendt. Samtidig ville jeg også sætte stor pris på andre forslag, helst under 5000,-, hvilket måske bliver lidt svært - men gør endelig et forsøg. Jeg kender kun selv til Hi-Fi Klubben, men går udfra, at der også findes andre Hi-Fi forhandlere, der måske har andre mærker og anderledes priser.

På forhånd tak for hjælpen :)

Hilsen Dennis

!NB - Hov, kan lige tilføje et direkte link til forstærkeren, hvis nogle ikke skulle kende den. http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206557 

Til top Vis Flagg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Flagg

Steffeng
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 18 April 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigge på ARGON 7240 og 7220... - jeg har ikke hørt dem, men de ser da så meget lækrere ud end dem du kigger på, og du kan jo sagtens få 2 Gulvhøjtalere og 2 kompakthøjtalere og så formentlig have nok til en center i samme serie når den engang kommer... - så kan du bare købe en brugt billig subwoofer engang du har overskud, de subwoofere du kan få til de penge du ser på fra ny er alligevel ikke noget som helst værd... -lyden er med garanti mere behagelig uden sådan en sub, -selvom du selvfølgelig må undvære jordskælv.
Til top Vis Steffeng's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Steffeng

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 April 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Køb KEF 2005.2 til kr. 3995,- i Fona - du finder ikke noget bedre til den pris, desuden er de små og diskrete og tager derfor ikke for meget af din sparsomme plads op - og i et rum af din sørrelse vil de også spille aldeles udemærket i stereo.

MVH.

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 April 2007 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Det KEF sæt, som erla foreslår, er et rigtig godt bud.

I mine øjne er det Argon-værk ikke meget bedre end andre bambus-mærker, som f.ex. Dantax, Lumatron, osv...

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes