| Sendt: 18 April 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har en MCE 2005 HTPC og vil gerne skifte fra analog lyd mellem HTPC'ens lydkort og min stereo forstærker til digital lyd fra HTPC'ens lydkort til min stereo forstærker.
Jeg er ligeglad med surround, men vil gerne have bedre lydoplevelse af almindelig stereo - både musik og TV. Da jeg har en god forstærker, som jeg godt kunne tænke mig at genbruge som effektforstærker, har jeg udtænkt følgende setup:
HTPC > digital > surround forforstærker > stereo effektforstærker.
Egentligt havde jeg tænkt på NAD 163 surround forforstærker, men den er vist udgået. Og eneste alternativ, jeg kan støve op, er en temmelig dyr Rotel RSP-1068 til kr. 14399.
http://europe.rotel.com/products/specs/rsp1068.htm
Er der nogen, der kender alternativer? F.eks. en DAC, der forstår surround og kan output'e stereo? Eller andre forforstærkere? Det skal helst være en D/A konvertering, der uanset om der vælges radio og derefter HTPC digital input kan huske, at det skal være stereo og ikke surround-lyd, der spilles ud over mine højttalere. Den må ikke være så intelligent, at den automatisk begynder at splitte lyden op i 7.1 eller hvad ved jeg.
|