Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC > digital forb. > stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sskova
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har en MCE 2005 HTPC og vil gerne skifte fra analog lyd mellem HTPC'ens lydkort og min stereo forstærker til digital lyd fra HTPC'ens lydkort til min stereo forstærker.

Jeg er ligeglad med surround, men vil gerne have bedre lydoplevelse af almindelig stereo - både musik og TV. Da jeg har en god forstærker, som jeg godt kunne tænke mig at genbruge som effektforstærker, har jeg udtænkt følgende setup:

HTPC > digital > surround forforstærker > stereo effektforstærker.

Egentligt havde jeg tænkt på NAD 163 surround forforstærker, men den er vist udgået. Og eneste alternativ, jeg kan støve op, er en temmelig dyr Rotel RSP-1068 til kr. 14399.

http://europe.rotel.com/products/specs/rsp1068.htm

Er der nogen, der kender alternativer? F.eks. en DAC, der forstår surround og kan output'e stereo? Eller andre forforstærkere? Det skal helst være en D/A konvertering, der uanset om der vælges radio og derefter HTPC digital input kan huske, at det skal være stereo og ikke surround-lyd, der spilles ud over mine højttalere. Den må ikke være så intelligent, at den automatisk begynder at splitte lyden op i 7.1 eller hvad ved jeg.
Til top Vis sskova's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sskova

beast.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Som alternativ kunne du købe et lydkort med en god D/A konvertering og så sætte din effektforstærker direkte på!

Se evt min "test" af denne løsning her
Til top Vis beast.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beast.dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes