Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HTPC opgradering - er bedre lyd mulig? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beast.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 April 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Vil henvise til en artikel jeg har skrevet i 'Brugeranmeldelser' under 'Diverse tilbehør' angående en process jeg havde med forbedring af lyden fra mit HTPC anlæg - kunne være til glæde for andre!

Det er ikke en enkeltstående test af en enhed men en beskrivelse af en proces til forbedring af lyden fra et HTPC anlæg. Derfor er det en samlet test af højtalere, forstærker og lydkort, da alle disse enheder indgik i processen.

Mvh
Benny

NB: Den skal lige godkendes af redaktionen - inden den kan ses.
Til top Vis beast.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beast.dk

beast.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Så er den godkendt og kan findes ved at følge dette link

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 April 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

God "anmeldelse" du har fået skrevet der... er selv gået fra et temmelig dyrt surround setup, til en HTPC (Vista), koblet direkte i et par klasse D forstærkere (benytter LCAudio´s Zappulse v300) & alt musikken er naturligvis rippet til wma9 lossless, med EAC.

Jeg mener selv, at jeg har betydelig bedre lyd nu, end da jeg benyttede alt mit dyrt indkøbte surround & HiFi grej... og det stopper ikke der... HTPC´en giver jo nærmest uanede muligheder, for at afprøve diverse løsninger (uden det nødvendigvis skal koste kassen hver gang)...men som du selv skriver..... det koster dæleme meget tid & en del ærgelser, før man når så langt...

Du skriver, at du benytter Audiotrak Prodigy 7.1 (Hifi).,..... jeg benytter selv forgængeren (7.1lt) & vil kraftigt fraråde dig, at installere Vista med det kort! Deres Vista drivere (som kun kan hentes på deres abskure Koreanske side), er mildest talt forfærdelige.... har kun fået kortet til at virke, med nogle drivere skrevet af en studerende :) (driverne går under navnet "simon learns to write drivers", hvis du skulle have lydt til at prøve det af alligevel.. de virker, men er MEGET skrabede, hvad angår funktionalitet, ligesom Vista konstant melder om "audio fejl" (på trods af, at det spiller lystigt :).

Jeg er i skrivende stund ved at skifte fra 7.1lt´en til X-Meridian med nye lm4562 opamp´s....så må vi se hvad det giver :)

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 23 April 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Good luck....Hvis du synes Envy HT driverene var l**t til vista...Så kan jeg sige dig at XEAR3d er og  bliver selvsamme loooooooooooort......Køb et 8768 kort som mystique og få dig nogle TB drivere.....Det bliver du gladere for i længden....

Ellers kan du købe alle de opamps du har lyst til.......Kontrollen forbliver l**t....

Miagi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

:O) - Kan godt være det bliver enden på det, men med alle de postive reviews jeg har læst, kunne jeg ikke stå for fristelsen til at prøve X-Meridian kortet....

Allerhelst havde jeg købt et Lynx, men da de endnu ikke har et 7.1 analog kort på banen, så må jeg jo "slå tiden ihjel" i forsøget på at finde "lydens hellige gral" :O)

Til top Vis Miagi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Miagi

beast.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 April 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Vil slet ikke opgradere til Vista endnu - køre jo MediaPortal, så det er kun den interne re-sampling der skulle kunne give en forbedring.

Efter mange år i edb-branchen vil jeg vente et lille år inden jeg opgraderer

Ved i forresten om det er muligt at undgå intern re-sampling i vista og stadig have mulighed for at styre lydstyrken - altså at det ikke kun virker ved digital out?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes