| Forfatter |
|
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er mit første post så hvis der er noget galt eller lignende så sig venligst til...
Sagen er den at jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal ud og invester i et surround system... dog syntes jeg det er svært at finde de helt rigtig højtalere jeg har kigget på Bose Acoustimas 15, men ville gerne høre andres mening og andre forslag...
min forstærker er en Sony STR-DB1080 og har ikke tænkt mig at købe en ny...
Maks. pris er ca. 25K ( og er ikke bange for at købe eller hente i Tyskland )
Skal enten være 5.1 el. 6.1
Lyden skal selvfølgelig være så god som budget nu tillader...
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum


Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bose skuffer de fleste hifi-entusiaster (mig selv inklusive). De er kun for kvinder der hader rigtige højtalere. Deres diskantgengivelse kan være udmærket - men resten  . De er alt for dyre i forhold til ydelsen.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Sagen er den at jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal ud og invester i et surround system...
|
|
|
Smukt .
Notorious skrev:
|
dog syntes jeg det er svært at finde de helt rigtig højtalere jeg har kigget på Bose Acoustimas 15, men ville gerne høre andres mening og andre forslag...
|
|
|
Har du krav om størrelse eller er alle højtalerforslag brugbare?
Notorious skrev:
|
Maks. pris er ca. 25K ( og er ikke bange for at købe eller hente i Tyskland )
|
|
|
For det beløb får du også noget fornuftigt "begyndergrej" .
Notorious skrev:
|
Lyden skal selvfølgelig være så god som budget nu tillader...
|
|
|
Jeg vil nu mene, at lyden skal være så god, at den dækker dit behov . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg faldt over dette "sæt" jeg sammen satte det lidt selv da jeg så en test hvor det blev rost meget.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal højtalerne udelukkende bruges til surround, eller skal de også bruges til musik? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dette "sæt" godt og kan min forstærker klare opgaven eller skal jeg også ud og investere i sådan en ny en?
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det vil blive sjældent at de skulle arbejde med musik... 95% af tiden vil de skulle bruges til film.
Lige sådan er der ikke nogen begrænsning på størrelse men der er kun ca. 2,5M til loftet
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 14 April 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Det vil blive sjældent at de skulle arbejde med musik... 95% af tiden vil de skulle bruges til film.
|
|
|
I det tilfælde vil jeg foreslå, at du hæver indsatsen til 30k og går på jagt efter M&K. Kan se du bor i Stor-Kbh. Du bør overveje et besøg hos CSO i Lyngby. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
er den forretning ikke til erhverv? Når men tænkte på de der JBL jeg havde fundet om de var gode eller? jeg er jo ikke decideret hifi nørd...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
er den forretning ikke til erhverv? Når men tænkte på de der JBL jeg havde fundet om de var gode eller? jeg er jo ikke decideret hifi nørd...
|
|
|
CSO er bestemt ikke målrettet erhverv. Hvis du går efter bedste surround performance slipper du ikke for at prøvelytte til M&K . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm syntes bare ikke lige at M&K virker som noget i min pris klasse...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
| hmm syntes bare ikke lige at M&K virker som noget i min pris klasse... |
|
|
Giv dem et lyt og snak pris med Carsten (CSO). Priserne på cso.dk er ikke opdateret. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Notorious skrev:
| hmm syntes bare ikke lige at M&K virker som noget i min pris klasse... |
|
|
Giv dem et lyt og snak pris med Carsten (CSO). Priserne på cso.dk er ikke opdateret.
|
|
|
Okay... meningen var dog ikke at det skulle så langt ud... tænkte mere i stil med det der Jamo og JBL sådan noget...
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamoen er for dyr kunne finde det til 40.000 i Tyskland hvilket lige pt er for meget...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Okay... meningen var dog ikke at det skulle så langt ud... tænkte mere i stil med det der Jamo og JBL sådan noget...
|
|
|
Ikke helt forstået? M&K er ikke langt ude. De er bare suveræne til surround. Jamo og JBL er dog sikkert mere kendte. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil du anbefale af M&K derudover går jeg ud fra at vi er ude og tale der hvor jeg også skal have en ny forstærker med...
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
Hvad vil du anbefale af M&K derudover går jeg ud fra at vi er ude og tale der hvor jeg også skal have en ny forstærker med...
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvor kraftig din Sony er. Men kan ikke umiddelbart se, at den _skal_ skiftes ud.
Men af M&K kunne jeg forestille mig, at 750-serien vil tilfredsstille dig. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
LCR 750 MK II THX Select (Fro) 750 MK II THX Select (Cen) 550 MK II THX Select (Sur)
Tænker du på disse og så en SUB?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger


Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 15 April 2007 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Notorious skrev:
|
LCR 750 MK II THX Select (Fro) 750 MK II THX Select (Cen) 550 MK II THX Select (Sur)
Tænker du på disse og så en SUB?
|
|
|
Det er lige præcis noget i den stil jeg tænker på. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |