Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 06:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Vil ikke vise billede? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Hey

Har fået min nye receiver i dag, en Denon AVR-2807.

Men når jeg vil se en film, er det kun lyden der kommer ud! Der kommer intet billede på tv'et?! :/

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 12 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

hvordan har du mon forbundet dvd, receiver og  fjernsyn?

 

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 April 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

hvordan har du mon forbundet dvd, receiver og  fjernsyn?

 

Mvh

Brok

HDMI fra DVD til Receiver & Scart fra DVD til TV :)

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 12 April 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Er receiveren sat op til at køre hdmi ud via scart?

 

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 April 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Er receiveren sat op til at køre hdmi ud via scart?

 

Mvh

Brok

Skulle den ikk være...

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3136
Sendt: 12 April 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

sorry, læste ikke ordentligt hvad du skrev

Har dvd'en mulighed for at sende ud via hdmi og scart samtidig?

 

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 April 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

sorry, læste ikke ordentligt hvad du skrev

Har dvd'en mulighed for at sende ud via hdmi og scart samtidig?

 

Mvh

Brok

Det ved jeg så ikk?

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 12 April 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.

Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).

Hvilket TV har du ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 April 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.

Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).

Hvilket TV har du ?

Ja, det ska' kører igennem receiveren når jeg får et nyt tv :) Altså igennem HDMI kabel...

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 12 April 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Så kør med optisk eller coax digitalkabel til reciever indtil du får et nyt tv.

Er du ikke HiFi-entusiast med øre som kan høre om mønten viser plat eller krone når dommeren kaster den ved start af fodboldkampen, så brug et almindelig phonokabel, indtil du skal køre via  HDMI.


Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 April 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Så kør med optisk eller coax digitalkabel til reciever indtil du får et nyt tv.

Er du ikke HiFi-entusiast med øre som kan høre om mønten viser plat eller krone når dommeren kaster den ved start af fodboldkampen, så brug et almindelig phonokabel, indtil du skal køre via  HDMI.


Har lige købt 2 HDMI kabler, venter bare på tv'et ;)

De kabler skulle være gode...

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7545
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.

Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).

Hvilket TV har du ?

Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
paco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 108
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.

Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).

Hvilket TV har du ?

Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren.

Den skulle også lave billedet bedere ved at køre der igennem :)

Til top Vis paco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paco Besøg paco's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.

Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).

Hvilket TV har du ?

Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren.

jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
Ronin skrev:

Hans J skrev:
Jeg tror ikke DVD´en kan køre ud til SCART OG HDMI samtidig.

Hvad skulle fordelen ved at køre HDMI over i DENON istedet for optisk digitallyd ? (Jeg går ud fra du kun vil sende lyd over i DENON).

Hvilket TV har du ?

Det er fordi at han vil klare video-switchingen i Denon´en - så kører du både billede og lyd gennem HDMI. Fordelen ved switchingen er udelukkende hvis der er flere kilder med HDMI og kun en tilslutning på tv´et. Ellers kan man ligeså godt koble dvd´en direkte til tv´et, og smide et coax på receiveren.

jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren?




Har han 2 HDMI signalkilder og kun 1 styk HDMI på TV er det jo oplagt at køre igennem DENON, samtidig kan den jo konvertere fra andre signalkilder til HDMI, så der er mindre kabeltræk til TV, og så skifter man jo både audio og video signal på en gang :).

Kigger man på lidt større recievere er der jo mange som kan opskalere, hvilket i nogle tilfælde kan give et bedre billede.

Så lige du var inde på det samme Ronin, her og nu er hans problem bare, hans TV ikke har HDMI åbenbart :)

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren?

Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...

 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:

brasch skrev:
jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren?

Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...

VHS?

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
bøje
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 550
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Du er nødt til at bruge optisk kabel (lysleder) eller Digital Coax kabel indtil at du får dit nye TV med HDMI da din DVD formentlig ikke kan køre både scart og HDMi samtidigt og så kun bruge scart på dit nuværende TV.
Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje
 
RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2359
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
RogueAgent skrev:

brasch skrev:
jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren?

Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...

VHS?

Tro det eller ej - men de findes stadig rundt omkring.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent
 
Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 2285
Sendt: 12 April 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
RogueAgent skrev:

brasch skrev:
jeg kan nu ikke se hvad fordelen ved at køre hdmi igennem receiveren skulle være, jeg har prøvet at forstå det, men hvad skal billedet i receiveren?

Hvis man har flere apparater man vil have sat til TV'et, men kun en hdmi indgang, så kan du sætte DVD, playstation, VHS, satbox - you name it - til receiveren med hvad slags kabel de nu understøtter. Så kan receiveren konvertere alt til hdmi og sende det til tv'et, som så kun skal have eet kabel tilsluttet istedet for 4-5 stykker...

VHS?



Nogle af os har faktisk stadigvæk VHS, ikke alle mine VHS-bånd er blevet erstattet af DVD, og så er der alle børnenes fim, som koster en bondegård at erstatte på DVD, de bliver dog løbende udskiftet
Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes