Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Vurdering af fladskærm (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 April 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Samsung Samsung PS-50C7H
Nogen der kan fortælle godt og/eller skidt om dette TV? Evt. et link til hvor jeg kan læse anmeldelser, fandt ikke umiddelbart nogle på google.
Jeg aner ikke hvor høje tal man skal gå efter når man snakker konrastforhold og lysstyrke (cd/m2)
Kan dette TV vise HD? Da jeg indtastede mine søgekriterier, valgte jeg HD-TV, men de skriver at der er 0 HMDI tilslutninger og så kan det vel næppe køre HDMI, eller hvad?

Skrev lige en post på et andet forum, bringer den lige her:
Edit:

Jeg kunne tænke mig et fladskærms-TV. De sidste 7 år har jeg set på mit 21" LG TV og det er da fint nok når man bare skal se TV i sengen, men det er alt for småt til film. Derfor kunne jeg tænke mig et større TV.
Jeg vil købe et fladskærms-TV og det skulle gerne være 42" eller der over.

Der er mange tv'er til 5.999 kr, som forhandlerne kalder HD-ready. Når man læser om deres opløsning er den 1366x7xx, andre forhandlere fortæller at deres TV også er HD-ready og også har ægte HD opløsning, 1920 X 1080, og disse TV'er så også anseeligt dyrere. Hvad skal man have, for at have et TV der kan vise HD film?

Wikipedias definition af HD-TV og Wikipedias definition af 1080i

Har kigget på flere forskellige TV'er, og er ved at blive i tvivl om hvad man skal kigge efter.

Lige nu overvejer jeg Karvia's eller Samsung's

karvia's ser bedre ud når det kommer til opløsningen, men samsung'et har større kontrastforhold og kraftigere cd/m2.

Der går nok et par måneder før jeg har sparet pengene op, så der kan sagtens nå at komme meget andet i kiggerten, men er der nogen der har erfaringer med fladskærms TV og kan fortælle mig lidt om opløsning, kontrastforhold, plasma vs lcd og lysstyrke (cd/m2)?

Evt., hvad har i selv af fladskærms TV og er i tilfredse med det?

Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 11 April 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Tv'et har 1 HDMI indgang og kan godt vise HD signaler. Det er en fejl på hifipriser.dk

Billedmæssigt synes jeg ikke det kandiderer til toppen af poppen, og hvis du vil satse på et 50 tommer, så synes jeg Panasonic PV60 serie er mere oplagt. Den koster godt nok noget mere, men ellers så angiv gerne en prisramme.

Holmen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 11 April 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Det er lidt på idé-stadiet endnu, da der går et par måneder før jeg har råd, så der kan ske meget endnu, men jeg vil gerne have noget der ikke bliver forældet på 6 mdr. Jeg gider ikke se på de TV'er der efterlader "streger" efter ting der bevæger sig hen over skærmen, pga. langsom opdatering, eller hvad det nu skyldes.
budgettet er ca. 9-14k.
Til top Vis Holmen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmen

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 11 April 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Den bedste fremtidsikring for et Tv, er at købe et med god billedkvalitet. Om opløsningen er 1920x1080 eller 1366x768 er ikke det mest afgørende. Lad os f.eks. sige, at du køber et 1920x1080 Tv, men et andet Tv i samme prisklasse med opløsningen 1366x768 viser et bedre billede uanset hvad du ser på det. Hvilket ville du foretrække?

Alt det med HD Ready er noget fis, som producenterne nu har kørt lidt for længe på. Du skal ud i butikkerne og bruge øjnene, og vælg efter hvad du synes bedst om. Hvis man ska nævne nogle minimumskrav, så er det vel et par HDMI indgange (som du for brug for med nye enheder i fremtiden) og fornuftig billedkvalitet.

Hvis du vil vide lidt mere om hvad specifikationerne rent faktisk siger - eller hvad de ikke siger - har vi en detaljeret beskrivelse på Flatpanels: http://www.flatpanels.dk/hvad.php

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes