| Forfatter |
|
Niko_M Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg har surfet godt rundt for og finde viden om køb af en projektor til hjemmebio.
Jeg har kigget på: Sanyo PLV-Z4 Sanyo PLV-Z5
Men måske i har andre forslag. Prisen omkring 10k.
Måske i har et sted de kan købes billigt. Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko_M skrev:
Hej! Jeg har surfet godt rundt for og finde viden om køb af en projektor til hjemmebio.
Måske i har et sted de kan købes billigt. Tyskland. |
|
|
Jeg er selv ejer af en Z4 og jeg er meget tilfreds med min. Det er absolut ikke køb jeg har fortrudt.
Udover Sanyo Z modellerne kan du tage et kig på panasonics modeller, der ligger i samme prisleje. Jeg valgte dog Sanyo frem for Panasonic da jeg godt kunne lide det skarpe billede fremfor AE og AX's lidt "blurry" billede.
Derudover er der sikkert også et par DLP'er der er værd at kigge på. De har bare aldrig haft min interesse, da jeg ikke kan klare at se på regnbuerne.
Hvis du overvejer at købe i tyskland kan jeg varmt anbefale www.digitalo.de
En anden god side du kan få brug for er: www.projectorcentral.com -Her findes reviews på alle modellerne samt en calculator for hvor vidt en given projektor passer ind i dit rum.
Go' jagt.
|
| Til top |
|
| |
Niko_M Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det fine svar. det vil jeg kigge nærmere på. Andre må gerne give deres erfaring. Men LCD vil du anbefalde mig?
|
| Til top |
|
| |
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko_M skrev:
Tak for det fine svar. det vil jeg kigge nærmere på. Andre må gerne give deres erfaring. Men LCD vil du anbefalde mig?
|
|
|
LCD vs. DLP er et emne der deler vandene meget.
Disse to typer projektorer har hver deres fordele og ulæmper. De to hyppigst omtalte hedder Screendoor og Rainboweffect. (Du kan finde tonsvis af informationer om disse to fænomener rundt omkring på nettet.)
Jeg ser rainboweffect'en på de fleste DLP'er i dette prisleje, hvorimod screendooren er et fænomen der er blevet afhjulpet markant i de seneste generationer af projektorer og (vil jeg vove og påstå) ikke findes på min Z4 ved normal betragningsafstand! -Den er derfor ikke et problem for mig.
Derforuden kan jeg, hvis man ser bort fra regnbuerne, stadig bedst lide det billede en LCD-proj. producerer.
Men kom hellere ud at se på lidt forskelligt, så du finder ud af hvad der passer dig!
|
| Til top |
|
| |
Niko_M Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må ind og kigge i Hifi klubben og kt radio.. Er der ellers andre steder i odense?
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Niko_M skrev:
Måske i har et sted de kan købes billigt. Tyskland. |
|
|
Jeg har selv haft en Sanyo PLV-Z4 på et tidspunkt, men jeg blev aldrig rigtigt glad for den. Jeg har iøvrigt lavet en anmeldelse af den, som du kan finde under Brugeranmeldelser.
Nu hvor DLP projektorer er kommet så langt ned i pris, mener jeg ikke at der er nogen grund til at kigge efter LCD projektorer længere. En DLP projektor har overlegen billedkvalitet efter min mening, og samtidig er det også en mere robust teknologi. Panelerne i en LCD projektor falmer desværre med tiden, hvilket nogle brugere herinde også har oplevet. En DLP-projektor har ikke de problemer. Den skal blot have en ny pære, når den gamle ikke virker mere - så er den igen så god som ny.
Bud på DLP projektorer kan f.eks. være Infocus IN76 og Optoma HD72i. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Niko_M Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du nu af projektor?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er med Perevind her. Har en Z3'er, der heller ikke er helt oppe at ringe. Sortniveauet på en DLP er så meget bedre, og langt mere befordrende for en god filmoplevelse. Regbuer burde ikke være et problem på de nye.
Jeg har set denne her, og synes den var ret imponerende:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49217
om den så skal købes i Tyskland for at komme ned i 10 k, ved jeg ikke
|
| Til top |
|
| |