Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hardware til HFX mini (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 April 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Målet:
Finde HTPC (HomeTheatrePc) der kan opfylde mine krav; Kraftfuld, lydløs og stilet.

Funktioner:
  1. Afspilning af DVD, MP3, div. populære Vidio formater og HighDefinition video.
  2. 7.1- kanals surround sound.
  3. TV program optage.
Egenskaber
  1. Lydløs.
  2. Yde som en High-end Hi-Fi enhed.
  3. Fjernbetjenings muligheder for alle dagligdags funktioner.
  4. Multifunktionel.
  5. Hurtig startop fra div. dvale / hibernate funktioner

Lad os først se på hvad vi der findes af stilet kabinetter, for derefter at se hvad vi vil sætte i den.

Kabinetet:
Efter søgen på nettet finder jeg et unikt kabinet Hfx Mini der lever op til krav og bliver herfra et udgangs punkt for mediacenteret. Søgning på nettet af færdige løsninger der indebære dette kabinet gav kun 2 muligheder Zitech og MM-Vision begge ligger ca på 15.000 kr (hvilket jeg mener er formeget). Jeg Vælger da at samle systemet selv og derved spare penge. Jeg ville også kunne spare penge ved at undlade købet af Vista Operativ System,GFX kort og TV-Kort. Dette kan jeg gøre da jeg har andre operativ systemer jeg kan benytte, får onboard gfx kort og venter til der kommer HD tv tuner da jeg aligvel sjældent ser tv.
Meget gennemført manual til HFX-Mini

Tilslutnings muligheder:
Til mit LCD tv fortrækker jeg DVI interface. Lyd mæssigt optisk udgang frem for Coax (dette udelukker muligheden for elektrisk forstyrrelse). skulle muligheden for Hdmi komme senere ville jeg sløfe hdmi igennem min Denon 2807 resiver istedet for direkte til skærmen.

Hardwaren:

MotherBoard[ 623 kr ] : ASUS M2A-VM HDMI Anmeldelse
CPU[ 854 kr ] : AMD Athlon 64 x2 4600+ 2.4 GHz Watt forbrug
Ram[ 1.288 kr ] : GeIL Ultra Series DDR2 2 x 1 GB
HDD[ 880 kr ] : Toshiba MK1637GSX 160 gb - Producent
GFX[ 0 kr] : Skulle bundkortet ikke kunne køre vista rent vil jeg ekstra købe et gfx kort.

Kabinet bundel set [ ~ 6600 kr] : HFX® mini heatsink case
- Borg HPC mini
- iMON VFD and remote control
- HDD mini silent box
- Backpanel HiFi
- Risercard set
- DVDR k06 Slim
+/- FE28 PSU
+ 2,5" Silence Kit
+ Sata Powercable Adapter

Alt i alt ca 10k før alt er på plads.

Spørgsmål:

-Hvliket bundkort vil være det bedste valg til min HTPC.

Alle kommentare, alternativer, tips og triks vil er velkommende.

Til top Vis Hille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hille

jon_vanløse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 April 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg er selv ved at bygge en computer i det samme kabinet (hfx mini). Jeg har valgt et LynxTWO-B lydkort pga. overvældende positive anmeldelser samt den fuldt balancerede opbygning. Computeren skal bruges som dedikeret X-over PC og da lydkortet har 6 kvalitets udgange passer det perfekt til et stereo setup med 2 3-vejs højtalere. Projektet er i sin spæde start og jeg har mange overvejelser og forsøg jeg skal igennem før jeg står med et resultat, men der er bestemt potentiale til noget unikt. Mht. lydkort har valget stået mellem RME og Lynx. Jeg vil forøvrigt sige at jeg tror at kabinetet egner sig bedst til mobile processore... Jeg har valgt et bundkort fra aopen der understøtter intels core duo 2 merom processore med socket 479. Selvom heatpipes fungerer så tror jeg det er fornuftigt at se efter komponter med lavt effektforbrug - det giver i hvert fald øget pålidelighed og levetid.

Mvh Jon.

Til top Vis jon_vanløse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jon_vanløse

Hille
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 April 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Meget imponerende lydkort!
Det er vist det mest avanceret jeg har hørt om til en HTPC.

Jeg ville håbe på at Hdmi udgangen på mit valgte bundkort ville kunne hamle op med mit nuværende lydkort Maya 5.1 KMII som jeg har været tilfreds med.

Bundkortets audio ser da bestem også lovende ud  "The onboard 6-channel HD audio  CODEC enables high-quality 192KHz/24-bit audio output" link til bundkort.

Ellers må jeg jo sætte Maya ludkortet  i pcen og overføre lyd via Optisk.

Angående Intel processore er det min overbevisning at de yder bredere men bruger flere watt - Review

Jeg har ikke ikke haft det til overvejelse at bruge mobile processore (bærbar), du kan måske vise mit et setup af et motherboard og en CPU der vil være egnet.

Mvh
Morten
Til top Vis Hille's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hille

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes