| Forfatter |
|
JG82 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej! Jeg er ny her på boardet. Har smugkigget det sidste halve års tid (forummet popper altid op øverst, hvis man søger på div. luxman forstærkere på Google), men har nu brug for et råd eller to.
Jeg har på det sidste kørt med en Tekni Fi K1, som lyder fint, men den er ikke særlig god til at spore pladerne, hvis de ikke er helt flade. Jeg spiller ofte reggae plader, og da de, for det meste, er trykt på Jamaica, kan man ikke altid regne med kvaliteten.
Jeg har derfor kigget på en Benz MC20E2. Har nogle af jer afprøvet? Ilf. div. tests skulle den være lidt "lys" i lyden, men samtidig god til at "eliminere" overfladestøj.
Mit anlæg består af en Luxman Pd310 med FR64 arm, Luxman L30 forstærker og et sæt pioneer hpm100. Mvh Jacob
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 07 April 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JG82
Velkomen til... .
Luxman PD310 og FR64 en klassisk kombination, smukt. Personligt har jeg ikke leget med MC20E modellen, kun Glider og Ruby. Hvis du slås med bulede plader skulle du måske anskaffe dig en god pladestrammer som f.eks. SME + akryl plademåtte. Så har du løst de fleste bule problemer.
Med i dine pick-up overvejelser bør du medregne en ganske almindelig Denon DL103 pick-up. Den svinger med garanti godt til reggae plader, og er dejlig afslappet af lytte til. Til prisen er den et hit i mine øre. Jeg husker din L30 forstærker som en lidt ældre herre kun med mm indgang, og dette vil så betyde at du også skal anskaffe dig en MC trafo eller evt. en aktiv step-up enhed.
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
JG82 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
PINK skrev:
Hej JG82
Velkomen til... .
Luxman PD310 og FR64 en klassisk kombination, smukt. Personligt har jeg ikke leget med MC20E modellen, kun Glider og Ruby. Hvis du slås med bulede plader skulle du måske anskaffe dig en god pladestrammer som f.eks. SME + akryl plademåtte. Så har du løst de fleste bule problemer.
Med i dine pick-up overvejelser bør du medregne en ganske almindelig Denon DL103 pick-up. Den svinger med garanti godt til reggae plader, og er dejlig afslappet af lytte til. Til prisen er den et hit i mine øre. Jeg husker din L30 forstærker som en lidt ældre herre kun med mm indgang, og dette vil så betyde at du også skal anskaffe dig en MC trafo eller evt. en aktiv step-up enhed.
|
|
|
Tak for tippet! Jeg overvejer lidt at anskaffe en Luxman L100, men er ikke faldet over en endnu, desværre. Kan dog ikke huske om den har mc indgang. Min L30er spiller fint, men kunne godt tænke mig liiidt mere ...
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L-100 har 2 MM indgange.
Jeg har kun set den sat til salg én gang her på siden.
|
| Til top |
|
| |
JG82 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du huske hvad den røg for?
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej desværre.... My memory escapes me.
Den havde vist lidt der skulle fikses.
|
| Til top |
|
| |
diamondduck Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1321
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
en stiv denon vil nok være bedre end en blød benz til fr64-uanset hvordan de lyder hver især
__________________ -etwas Kultur muß sein
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja hvis det er den FR64 i rustfri stål (og med originalt headshell) så har den en eff. masse på hele 35g.!!
MC20E2 er både let (4g.) og stiv (10cu) så den bør kunne bruges (mekanisk set). Så er der Denon DL-103 og 103R som nævnt. Selv med disse stive fætre ligger systemresonansen alligevel lige omkring de 8Hz. Det giver ikke problemer når armen nu er så stiv men meget længere ned skal du nok ikke. Fidelity Research's egne pick-up'er var også meget stive.
Der er andre stive MC'ere på markedet (Shelter, Ortofon SPU, EMT, London Decca, Linn, Ikeda, Bluenote, Audio Note, Koetsu) men de ligger alle i den dyrere ende.
Hvis du er så heldig at eje FX udgaven af 64 armen, ja så har den "kun" en eff. masse på 20g.
|
| Til top |
|
| |
JG82 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Ja hvis det er den FR64 i rustfri stål (og med originalt headshell) så har den en eff. masse på hele 35g.!!
|
|
|
Det er den, var så heldig at finde den original headshell til 200 kr, da jeg købte grammofonen. Kan du sende et link, hvor jeg kan læse mere om eff. masse, har ikke den fjerneste idé om, hvad det betyder for tonearmen!
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
JG82 skrev:
Kan du sende et link, hvor jeg kan læse mere om eff. masse, har ikke den fjerneste idé om, hvad det betyder for tonearmen!  |
|
|
Det kan du tro.
Her
og
Her
og
Her (Resonance Calculator).
Vær opmærksom på at det ikke er alle pick-up producenter der opgiver den dynamiske kompliance målt ved 10Hz (Denon & Audio Technica f.eks.).
|
| Til top |
|
| |
JG82 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|