| Forfatter |
|
MissMette Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender ikke noget til kvalitet eller lyd på nogen af dem. og skal det bare virke og være minimalistisk så er de helt sikkert også fine nok. men jeg ville personligt aldrig købe sådan nogle samlede systemer, jeg ville finde en dvd optager til 2000 en sorround reciever til ca. 2000 (evt brugt) og et 5.1 setup af højtalere(kan også findes brugt til 2000) det er ca samme pris. og i sidste ende vil kvalitet og brugsglæde langt overstige de samlede systemer  nu er det ikke for at være sexistisk, men du kvinde og gider måske sætte dig ind i alt muligt mht lyd, så er sådan et samlet system selvfølgelig langt nemmere
|
| Til top |
|
| |
mlunde_CA Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andersena har ret, kvaliteten ved selv at smække et setup sammen vil i 99% af tilfældene overstige et box-system. Dog skal jeg vel nævne at jeg sælger 100-vis af de boxe, og folk er glade for dem, så det er bestemt ikke dårligt! Det er ekstremt nemt at sætte op, rigtig brugervenligt, men det vil aldrig leve op til hvad en "rigtig" højttaler kan præstere.
Vi har LG systemerne herovre, sammen med en 5-6 andre mærker, men jeg kender ikke til den pioneer boks.
Generelt bør du sammenligne design og features, da du ender med at betale den samme mønt, for højttalere der højst sansynligt giver den samme lyd. LGs systemer er større og flottere (i de fleste modeller), men lyden er den samme somde mindre systemer. De nye setups vi har fået ind i denne uge fra LG er rigtig flotte, deres plasma skærme er de tyndeste skærme på markedet p.t. LG har drejet alle deres produkter ind på flot design nu. Så det er værd at kigge på, hvis du har bundet dig selv til at vælge mellem et af de to systemer.
Det er ikke helt uoverskueligt at finde et godt 5.1 eller 7.1 setup ud fra komponenter, som andersena er inde på. Der er et par større butikker i DK der har en pokkers masse mindre højttalere, med matchende subwoofere, og en god reciever i den lavere prisklasse. Til de penge kan du komme rigtig langt.
MVH
M. Lunde
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at bruge dine øre og se hvad du syntes er bedst !
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mette
Personligt bryder jeg mig ikke så meget om LG's produkter, men skulle jeg vælge mellem 2 onder, så ville jeg vælge LG anlægget.
Årsag: Kan afspille DivX. (f.eks hjemmebrændte film)
Men har du mod på det, syntes jeg også at andersena er inde på noget af det rigtige. Altså at købe tingene hver for sig. I den prisklasse får du meget mere ved at sætte noget sammen selv, og du skal ikke være bange for at købe brugt. Bare brug din sunde fornuft, og lad være med at købe noget som virker tillokkende, men som du er i tvivl om.
__________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |
MissMette Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, er en Q 
Sikkert derfor jeg kun har interesse i det nemme. Når man som jeg ikke har forstand på dette, så virker det noget uoverskueligt at selv skulle bruge hjernen og sætte et sæt sammen. Jo nemmere jo bedre Men kan de se på nogle andre tråde, at det ikke lige er Klausgaarde jeg har lyst at handle med. __________________ Mvh MissMette
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boxsystemet skal jo også sættes sammen. Højttalerkablerne springer ikke i af sig selv og det gør forbindelsen til TV'et heller ikke.
Et system bestående af enkelt dele skal ikke have mange ekstra kabler ift. den færdige boxløsning.
Der skal et digitalkabel fra DVD (eller HD/DVD recorder hvis det er det der vælges) til Receiveren - Thats it.
Der skal selvfølgelig også højttalerkabler til, men dem der følger med i box sættet er sikkert for korte, så her skal man alligevel ud at investere i længere kabler.
Find en god butik med service. De kan vejlede inden for prisrammen, og når du har sat det hele op derhjemme kommer de gerne og tjekker det hele igennem for få hundrede kroner.
Du kan også få det hele sat op, det behøver ikke være dyrt. Da jeg arbejde i hifi klubben gjorde vi det på timebasis, og drejer det sig blot om at forbinde og få det til at virke, kommer det måske op i 300 kr.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
LG´s produkt ser da ganske smart ud. Har stor harddisk, dmi-udgang så det virker da ganske habilt, har fået testkarakter "gut", De bliver da også markant bedre disse kompletanlæg. Fatter ikke hvad man skal med DivX, DVD´er koster ikke en herregård, og der er masser af plads til optagelser på harddsiken, det er ihvertfald ikke noget som betyder noget for mig.
|
| Til top |
|
| |
dytti Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 495
|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Muligt at du ikke fatter brugen af DivX, Men jeg har nogle fiskevenner i tyskland som af og til sender mig amatør fiskefilm.
Derfor har jeg brug for det. Jeg vil næsten tro at jeg ikke er den eneste som har behovet for DivX. I modsat fald vil jeg da føle mig meget beæret over at et firma vil lave det kun til mig . __________________ Må vellyden dale over jer
|
| Til top |
|
| |