Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Audio note DAC 1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
shane
Forum Bruger
Forum Bruger
(Tidl. vintage)

Bruger siden: 13 November 2006
Lokalitet: Bornholm
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hejsa, jeg har lige købt en Audio Note DAC 1 her på siden, og jeg må tilstå, at den spiller grotesk godt. Jeg bruger en Pioneer PD-S901 som transport, og det fungerer såmænd rigtig godt. Men på output bag på DAC'en er der to muligheder: DEMP eller DIRECT...?? Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogle audiofile der kunne fortælle, hvad forskellen er på de to...  

På forhånd mange TAK

Til top Vis shane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shane

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

vintage skrev:

Hejsa, jeg har lige købt en Audio Note DAC 1 her på siden, og jeg må tilstå, at den spiller grotesk godt. Jeg bruger en Pioneer PD-S901 som transport, og det fungerer såmænd rigtig godt. Men på output bag på DAC'en er der to muligheder: DEMP eller DIRECT...?? Jeg ville blive meget glad, hvis der var nogle audiofile der kunne fortælle, hvad forskellen er på de to...  

På forhånd mange TAK

Jeg har selv haft sådan en DAC, og var også meget glad for den. Hvis du har lyst/har råd/gider, at smide penge i den til upgrade, så skulle du få smidt en anden konverter chip i. Så sker der noget

Det var lige et sidespring Prøv at tage kontakt til www.audioconsult.dk Ring helst dertil, da det er kun er een mand, der står i bixen. Har er ikke helt så flink, til at svare hurtigt på mails. Jeg kan nemlig ikke huske, hvad den knap skal bruges til

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
vintage skrev:

På forhånd mange TAK

Jeg har selv haft sådan en DAC, og var også meget glad for den. Hvis du har lyst/har råd/gider, at smide penge i den til upgrade, så skulle du få smidt en anden konverter chip i. Så sker der noget

Det var lige et sidespring Prøv at tage kontakt til www.audioconsult.dk Ring helst dertil, da det er kun er een mand, der står i bixen. Har er ikke helt så flink, til at svare hurtigt på mails. Jeg kan nemlig ikke huske, hvad den knap skal bruges til

Hans navn er Anders og tlf. er 35 37 36 80
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

The Dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

"DEMP" er en forkortelse af "de-emphasis" det er et filter som skydes ind mellem DAC'ens udgang og rør-trinet .., filteret skal benyttes for at opretholde ret frekvensgang på cd'er som er fremstillet med "DEMP" de er sjældne og som oftest fremstillet og solgt i USA ..., lytter du til en CD som er anmassende i øvre mellemtone og diskanten, så er det det en god ide at lytteteste om der mangler "DEMP" det skulle være ret tydeligt om CD'en afspilles korrekt

"Direct" er summasummarum den stilling, som du skal benytte til 99% af alle CD'er du afspiller

Egentligt lidt morsomt/dumt at AN ikke har lavet et automatisk skift af "DEMP" ..., for YM3623B kredsen er den som benyttes i din DAC og som er en "Digital Audio interface Receiver" har på ben 16 af kredsen en udgang til det formål, der kan meget nemt ved hjælp af få komponenter enten sættes en lysdiode på den udgang til at indikere "DEMP" er påkrævet eller bedre et relæ driver kredsløb så den manuelle omskifter kan udskiftes med et relæ (evt. med lysdiode der indikere "DEMP") til at autoskifte mellem direct/demp  

Til top Vis The Dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Dude

shane
Forum Bruger
Forum Bruger
(Tidl. vintage)

Sendt: 01 April 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

MANGE TAK for jeres svar, de har været meget brugbare

Anders fra Audio Consult har også bidraget...

MVH Torben

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 April 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

vintage skrev:

MANGE TAK for jeres svar, de har været meget brugbare

Anders fra Audio Consult har også bidraget...

MVH Torben

Fik han dig lokket til at købe en anden konverter chip?  

shane
Forum Bruger
Forum Bruger
(Tidl. vintage)

Sendt: 01 April 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Nej, men den er allerede modificeret temmelig meget.. Duelund, Jensen, Black Gate osv... Ved ikke om chippen også er skiftet...  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes