| Forfatter |
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 24 Marts 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg tænkte oprindeligt på at købe et sæt Sennheiser HD 595 til 1.600,- hos hifiklubben, men har fundet dem til 1.134,- på nettet via hifipriser.dk. Nu er mit dilemma imidlertid at jeg samme sted på nettet til 1.400,- kan købe et sæt Sennheiser HD 600 og da det jo er inden for mit oprindelige budget ved jeg ikke helt om jeg blot skal glæde mig over at have sparet penge på HD 595'eren eller om jeg skal opgradere og tage HD 600'eren.
Jeg går ikke med planer om at købe en hovedtelefonforstærker foreløbig, så lydkortet skal kunne drive dem uden problemer (har et Creative X-FI Fatal1ty hvis det siger nogen noget (kram)).
Jeg bruger hovedtelefonerne til spil og musik på computeren hvor de vil skulle ligge fast. Jeg har i dag et par Sennheiser PX 100 og et par Sennheiser PXC 250 jeg bruger alt efter situation og humør, men er på udkig efter noget med bedre lyd.
Er der nogen her der har en mening om hvilket af HD 595 og HD 600 jeg skal gå efter ud fra mine behov?
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke dit lydkort, men hvis du ikke har umiddelbare planer om at købe en ekstern forstærker e.lign. så ville jeg nok holde mig til
HD595
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at lede lidt,men fandt kun dette:
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=230447
Her skulle være specifikationssiden for lydkortet, men er ikke sikker på der står noget nyttigt: http://www.creative.com/products/product.asp?category=209&am p;am p;subcategory=669&product=14000&nav=1
Jeg fandt kun dette: Audio Performance (Rated Output @ 2Vrms, Typical Value) Signal-to-Noise Ratio (20kHz Low-pass filter, A-Weighted): Stereo Output: 109dB
...men dethjælpe os vist ikke meget?
Hvad hvis jeg eventuelt trak kabel fra min NAD T753v2, den står 3 meter fra min computer, jeg kører coax fra computer til receiver (altså digitalt signal mellem computer og receiver)?
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved det er weekend, men hvis andre gerne vil byde ind med deres mening er i meget velkomne, jeg vil jo selvfølgelig gerne bestille snart...
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har læst rundt omkring på nettet at folk mener (primært folk på head-fi.org) at der skal en hovedtelefonforstærker til HD 600. Som skrevet ovenfor har jeg mulighed for at tilslutte dem min receiver, vil det så virke som tiltænkt? Vil jeg under alle omstændigheder få en bedre lyd ved at slutte mine hovedtelefoner til receiveren?
|
| Til top |
|
| |
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
| Sendt: 30 Marts 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg vil ogås holde en knapp på HD595 til dit brug. Men kan du ikke gå en tur i klubben og lytte til dem?
Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvad det er der for alle folk til at søge mod 595´erne, de er gode ja, men... Jeg mener bestemt at man for mere for pengene i et par: philips hp1000 sony xd400 audio technica a900 Jeg kender dem alle, og min favorit er hp1000, de minder meget om 595´erne, men er lige lidt bedre på alle punkter (du kan læse mere på head-fi) og billigere her i EU. Hvis du køber et par hd600 så skal du ha noget der kan trække dem, x-fi er ok, men jeg vil mene du bør købe en ekstern amp, eksempelvis en little dot II som er relativ billig. Jeg kender en der gerne vil sælge hans hd600 til en ca 600kr, de skal have nye puder, men ellers skulle de være ok. han hedder Daroid på head-fi, og hvis du skriver til ham så bare hils fra mig technetium - Jesper. Hvis du køber dem, har de jo haft deress burn-in samtidigt med at du har råd til en LDII
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 01 April 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, må indrømme at jeg bestilte et sæt HD 600 til 1.400 over nettet. Fik dem i går og de spiller allerede (uden burn-in og direkte fra front-boksen på mit X-FI lyder de fantastisk. Er nu på udkig efter en hovedtelefonforstærker i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51542&P N=1&TPN=1
Jeg takker dog for alle rådene og håber vi ses i ovenstående tråd.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det var jo en skam Mcfrede at du ikke fik købt de brugte. Men angående forstærker, så vil jeg anbefale enten en little dot II eller en Darkvoice 336i eller måske hvis du vil bruge lidt flere penge en Heed canamp.
Se her:
LDII http://cgi.ebay.de/Little-Dot-II-2-Ampli-Casque-a-Tube_W0QQi temZ170066896075QQcategoryZ92235QQcmdZViewItem
Darkvoice http://cgi.ebay.de/New-Version-Darkvoice-336i-Headphone-Tube -Amplifier_W0QQitemZ170096130377QQcategoryZ3280QQcmdZViewIte m
(fjern mellemrummet mellem det sidste e og m´et, det er bug i den måde forumet fungerer på)
Forhandleren er virkelig en af de gode, har købt hos ham nogen gange.... 1a.
Men du kan læse meget mere på Head-fi, og hvis du bliver medlem derinde, skal du lige give mig et prej da jeg prøver at registrere alle danske head-fiere.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, jeg har videregivet kontakten til én jeg ved nok er interesseret, så han kontakter nok din ven, så må de indbyrdes finde ud af det...
Jeg håber det er OK...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mcfrede, jeg har lige lavet en lille brøler det er ikke Daroid der vil sælge sine hd600, han har faktisk ikke sådan et par, kun et par 650´ere  . Men Koolind (lars fra KBH) der vil sælge sine, efter han har fået et par ms-1´ere bruger han vidst ikke sine hd600 meget mere. Sorry... Men hvis du vil have Koolinds mail kan jeg lige sende den til dig.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo tak, send gerne hans mail, så giver jeg den videre...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 04 April 2007 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
[Køb salg og bytte er ikke tilladt i forum, læs lige retningslinerine igen gutter /Zorglub]
|
| Til top |
|
| |