| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg er inde på i en anden tråd. Se link: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51038
Er jeg kommet frem til at en Accuphase cd-afspiller godt på sigt kunne være det rigtige valg for mig.
Men jeg har et lille problem. Jeg har aldrig hørt en stump Accuphase grej.
Så mit spørgsmål lyder kort og godt:
Hvordan lyder Accuphase?
Skyd lige fra hoften og kom med jeres meninger.....
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig detaljeret og behageligt. En helt igennem homogen og lækker lyd. Det perfekte værktøj for det musikglade menneske. Den bliver du aldrig uvenner med.
|
| Til top |
|
| |
Dr. Lyd Lukket konto

Abitz Audio. Lukket efter eget ønske.
Bruger siden: 15 Januar 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 905
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt ærgeligt vi bor så langt fra hinanden....ellers kunne du høre min DP 67.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. Lyd skrev:
| Lidt ærgeligt vi bor så langt fra hinanden....ellers kunne du høre min DP 67. |
|
|
Ja. Det er lidt træls. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Accuphase er mange ting Brian.
Jeg har hørt ret mange integrede forstærkere, et par løse eff.trin. Lyden kan karakteriseres som letflydende, god udstrakt bass og med fornuftig "hul igennem". Toppen er ikke helt åben, men lyden hænger sammen. Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203 !
Jeg læste din anden tråd om CD´maskiner, og tror faktisk at eletronikken er bedre end selv knappernes "lækkerhed". Drev osv bliver ikke meget bedre, men jeg kan ikke huske hvor lækker knapperne på f.eks. DP65 eller lignende maskine. Accuphase er altså et godt produkt, og har du ikke haft det før, så vil jeg mene der venter dig en positive oplevelse.
Mvh
__________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
|
Accuphase er mange ting Brian.
Jeg har hørt ret mange integrede forstærkere, et par løse eff.trin. Lyden kan karakteriseres som letflydende, god udstrakt bass og med fornuftig "hul igennem". Toppen er ikke helt åben, men lyden hænger sammen. Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203 !
Jeg læste din anden tråd om CD´maskiner, og tror faktisk at eletronikken er bedre end selv knappernes "lækkerhed". Drev osv bliver ikke meget bedre, men jeg kan ikke huske hvor lækker knapperne på f.eks. DP65 eller lignende maskine. Accuphase er altså et godt produkt, og har du ikke haft det før, så vil jeg mene der venter dig en positive oplevelse.
Mvh
|
|
|
Det er klart at der er forskel på de enkelte modeller. Men det jeg var ude efter, er om Accuphase har en generel lydsignatur som går igen. Og det svarer du jo så også fint på.
Så tak for dit indlæg Bradman __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian7500
Jeg kan kun anbefale, at give Accuphase et lyt!
Som Bradman så rigtigt skriver, er der selvfølgelig forskel på en lille integreret forstærker og de større modeller, men det er der også på prisen! Jeg forstår ikke helt folks begejstring over gamle udgåede E200 modeller og vil mene man skal op i en E308 før det virkelig begynder at rykke.
Med hensyn til CD-afspillere kan f.eks. DP-65 og DP-67 klart anbefales. Har Ronni ikke en sådan model til salg på KSB for omkring 10K? Det er fuld valuta for pengene! God jagt!
mvh __________________ Accuphase E-460 / Accuphase DP-700 / Dynaudio Sapphire / Cardas Clear kabler / Jorma Power netkabler / 40m2 lytterum med god akustik.
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
amorte skrev:
|
Hej Brian7500
Jeg kan kun anbefale, at give Accuphase et lyt!
Som Bradman så rigtigt skriver, er der selvfølgelig forskel på en lille integreret forstærker og de større modeller, men det er der også på prisen! Jeg forstår ikke helt folks begejstring over gamle udgåede E200 modeller og vil mene man skal op i en E308 før det virkelig begynder at rykke.
Med hensyn til CD-afspillere kan f.eks. DP-65 og DP-67 klart anbefales. Har Ronni ikke en sådan model til salg på KSB for omkring 10K? Det er fuld valuta for pengene! God jagt!
mvh
|
|
|
Det er netop DP-67eren jeg på sigt kunne tænke mig. Brugt altså. For som ny er den lidt udenfor rækkevidde for mig.
I første omgang er det primært en cd-afspiller jeg er ude efter fra Accu. Deres forstærkere interesserer mig ikke lige så meget igen.
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
The Dude Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203 ! |
|
|
Det er slet ikke så mærkeligt, vi lige ser bort fra deres respektive max effekt/strøm kapacitet 
E-203 er opbygget med Hitachi 2SJ50/2SK135 MOS-FET's i udgangen,
M-1000 har en flok bi-polare effektransistore fra Sanken (2SA1216/2SC2922) i udgangen ...,
Hvis vi hypotetisk lavede to forstærkere på eks. 100W/8Ohm hvor BIAS/driver trin og udgangens bestykning var den største forskel konstruktioner i mellem, så ville disse forstærkere uanset hvad en konstruktør laver af smarte løsninger opføre meget fortskelligt med den samme højttaler ...
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Brian,
Nu bor du jo lidt langt væk, men ellers skulle du være velkommen til komme forbi.
Jeg kører med DP78 cd/SACD afspiller, C2400 forforstærker og A60 effektfortærker - altså en total kæde med Accuphase.
Lyden er glat, stor og meget let at lytte igennem. Der findes nok apparater i samme prisklasse som formidler flre detaljer, men ofte går det så ud over helheden. Jeg har også hørt rør-grej (i den dyre ende) der gør det bedre mht. det tredimensionelle og organiske i lydbilledet, men så har de gerne nogle fejl andre steder.
Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med mit Accuphase.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
|
Hej Brian,
Nu bor du jo lidt langt væk, men ellers skulle du være velkommen til komme forbi.
Jeg kører med DP78 cd/SACD afspiller, C2400 forforstærker og A60 effektfortærker - altså en total kæde med Accuphase.
Lyden er glat, stor og meget let at lytte igennem. Der findes nok apparater i samme prisklasse som formidler flre detaljer, men ofte går det så ud over helheden. Jeg har også hørt rør-grej (i den dyre ende) der gør det bedre mht. det tredimensionelle og organiske i lydbilledet, men så har de gerne nogle fejl andre steder.
Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med mit Accuphase.
|
|
|
Detaljer er ikke det vigtigste for mig. Det vigtige er netop sammenhængen. Det skal nemlig præcis være let og ukompliceret at lytte til musik.
Tak for tilbuddet Jan. Det kan være jeg måske kan tage imod det, en dag hvor jeg skal til øen alligevel. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 19 Marts 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Dude skrev:
Bradman skrev:
Der er også forskel på et sæt M-1000 og E-203 ! |
|
|
Det er slet ikke så mærkeligt, vi lige ser bort fra deres respektive max effekt/strøm kapacitet 
E-203 er opbygget med Hitachi 2SJ50/2SK135 MOS-FET's i udgangen,
M-1000 har en flok bi-polare effektransistore fra Sanken (2SA1216/2SC2922) i udgangen ...,
Hvis vi hypotetisk lavede to forstærkere på eks. 100W/8Ohm hvor BIAS/driver trin og udgangens bestykning var den største forskel konstruktioner i mellem, så ville disse forstærkere uanset hvad en konstruktør laver af smarte løsninger opføre meget fortskelligt med den samme højttaler ...
|
|
|
Jo. Jeg er klar over det kan være en masse frem og tilbage om lyden fra FETs kontra bipolare. Synes at have hørt konstruktioner med begge typer som lyder godt....mere kan jeg såmen ikke sige om selv halvlederne.
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |