Forfatter |
|
sjellest Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder af ps3 side 3,
Billeder af Aiwa forstærkeren side 3,
Billeder af det `nye` setup side 4,
Velkommen..
Mine dele:
Billede delen
Kabler brugt til billede komponenter:
Profigold s-video kabel mellem tv og reciever - Det er vist allerede forklaret hvad det bruges til ;)
sony standard video og lyd kabel/jeg bruger det kun til billede... Skal måske skiftes ud med HDMI da min forstærker også kan håndtere det...
Lyd-delen
PLaystation 3 til cd'er og den slags
Sennheiser hd 437 - De kostede 200 kr fra ny og til den pris spiller de godt men de er ikke særlig fede. Men måske er det også fordi de 1 gang eller 2 har cyklet ude i regnvejr....
Kabler brugt til lyd:
Argon Phono - minijack mellem computer, zen micro og reciever
Techlink - Toslink tror jeg det hedder.. Mellem ps3 og Reciever
Højtalere (5.0)
Nyt setup eller byttet rundt på hvordan tingene står  ...
Her kan man se hvordan det nu står på langs ad rummet
Her kan man se mine 2 jamo'er de spiller i øvrigt enormt godt efter min mening de har en meget god "ren" lyd.
Her er et billede af min nye/brugte sofa
og så et billede af den ene jws uden stof for og min billige korianske guitar (Ibanez under 4000 skal man holde sig fra)
og så et ordentligt billede af den samme jws som før
og så et billede som er taget så man ser det hele på samme måde som når jeg ser film
Ris og ros og gode råd modtages gerne
|
|
Eltax-Man Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
sjellest skrev:
Hejsa Jeg er 14 år og har skrabet sammen lidt hist og her for at for råd til min forstærker, en sony str dg-700. Jeg bruger min playstation som surround dvd afspiller og den klarer det utroligt godt synes jeg (Jeg har desværre ikke råd til en rigtig dvd afspiller endnu ).. Højtallere: Jeg har ikke købt nogen højtalere men i stedet har jeg fået fra folk jeg kender som skulle smide nogen... Den eneste jeg ikke er helt tilfreds er min forreste center den spiller temli' dårligt... Men nok om det jeg har som front 2 stk. JWS C 61 XL Gold og den spiller utroligt godt synes jeg selv.... lidt om dem: Enclosure Type: 3-way Twin 8" bassreflex Impediance: 4 Ohm Sensitivity: 93 dB Freq. Responce: 30-20 000 Hz Max Music Power: 180 W Dimensions: 250 x 985 x 285 mm
Så har jeg som baghøjtalere 2 stk jamo compact 90 som også spiller okay godt og også lidt om dem:
power: 120 w frequency range: 40-20.000 hz Impedance: 8 Ohm
Bagerst center har jeg en panasonic som spiller okay men jeg ved intet om den. som forrest center har jeg en sony som jeg heller ikke ved noget om...
Mine billeder fyldte for meget så har linket dem i stedet håber i kan se hvad det er:
Min cd afspiller, forstærker og Ps2
Den ene JWS
Mit tv og front højtaler
De 3 bagerste højtalere
forreste 3 højtalere + tv |
|
|
Dine link virker ikke  __________________ Vi skal have noget mere SKUM!!!
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at kigge her for at se hvordan du får uploaded dine billeder i den rigtige størrelse. Ellers velkommen til!
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Velkommen til "unge" dreng  ... Ja prøv at få uploadet billederne, så vi kan se dem her.. Det skal nok blive godt... Spar nogle penge, så kommer det hen af vejen, det har vi andre også gjort, har jeg i hvert fald  ( 17 år) mvh Henrik Zirio's Cinema
Bassfilm
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 20 Februar 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
slettet
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da et fint setup du har, tror ikke at der er mange 14 årige der ude der kan prale af at have et surroundanlæg som dit. Velkommen til! __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
tcktck Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Hejsa ja det er et fint begynder anlæg du har dig der, det er jo langt bedre end de der plastic dele fra Bilka, så velkommen til og keep up the good work
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu da meget godt ud!.. og du er kun 14.. Nice nok ..
Spar nogle penge om, og du kan få et super fedt værelse!..
Måske et brugt TV.. ville være nice, når du nu spiller PS..
mvh Henrik
Zirio's Cinema
Bassfilm
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe jeg tror dig med at det er en farlig hobby har allerede udset mig mine næste køb (7500kr + nye kabler  )
Og så lidt alround tak for alle jeres gode velkomster og tak for dette FANTASTISKE forum!! __________________
Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
|
Til top |
|
|
Cerwin-Vega191 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
for det første køb nogle Cerwin-vega cls-215 højtaler som front ;D de giver en enormt go lyd til hjemmebio + de har en max power på 500 watt
kig på www.hifiklubben.dk der kan du købe alt
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har faktisk et gammelt 28" B & O tv Jeg har bare ingen fjernbetjening men det har et super godt tv har bare valgt at bruge mit sony pga. widescreen er blevet ret udbredt efter hånden og alle dem der nedgør sony's produkter (ikke dig men helt generelt) skal lige prøve dem for måske kommer der sådan nogle skygger bag ved bevægende ting når billedrøret er koldt og fx rød der grænser op til blå flimrer lidt i kanten men det tv kostede kun 2000 kr og det er ganske udmærket __________________
|
Til top |
|
|
Cerwin-Vega191 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
men som 14 årig tror jeg ik du kan få det bedste., ;S 1 stk cerwin'vega cls-215 = 4000 kr du skal bruge 2 det er = 8000 + forstærker det siger jo sig selv du skal ha en med 5x 100 watt selvfølgelig en cerwin-vega forstærker = 9000 (eller noget i den stil) det bliver så 17000 kr + dvd køb en billig ;D du behøver ik andet + surround reciver Osv. osv. osv så det blir dyrt hvis du skal ha et Godt og realistisk hjemme bio + og så lige en protjektor du kan bare bruge et lan som skærm ;D i alt 29000 ;D
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe god beregning  Mine 7500kr havde jeg nu tænkt skulle gå til Sony dvp n92 og ps3 hehe så jeg har heller ingen attentioner om det bedste ;) jeg overlever nok et par år uden hehe __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. Jeg er faktisk godt tilfreds med mine jws'er og mine jamoer mine centere kan godt blive skiftet ud men jws'erne ryger ikke ud __________________
|
Til top |
|
|
Wilhelmsen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin-Vega191 skrev:
for det første køb nogle Cerwin-vega cls-215 højtaler som front ;D de giver en enormt go lyd til hjemmebio + de har en max power på 500 watt
kig på www.hifiklubben.dk der kan du købe alt
|
|
|
Det var da godt nok det værste råd jeg nogensinde har hørt! -Og nej, der kan du ABSOLUT ikke købe alt!
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe okay  det kan nu ikke rigtig kaldes for et råd mere en opfordring og ideén er jo god nok men tja når man tjener 1500 kr om året så er det begrænset hvad man lige har råd til __________________
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cerwin-Vega191 skrev:
men som 14 årig tror jeg ik du kan få det bedste., ;S 1 stk cerwin'vega cls-215 = 4000 kr du skal bruge 2 det er = 8000 + forstærker det siger jo sig selv du skal ha en med 5x 100 watt selvfølgelig en cerwin-vega forstærker = 9000 (eller noget i den stil) det bliver så 17000 kr + dvd køb en billig ;D du behøver ik andet + surround reciver Osv. osv. osv så det blir dyrt hvis du skal ha et Godt og realistisk hjemme bio + og så lige en protjektor du kan bare bruge et lan som skærm ;D i alt 29000 ;D
|
|
|
hvorfor i al verden skal han købe det? prøver du med vilje at mis-guide ham, nu han selv er på rette vej? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
han skal bestemt IKKE købe CV vis han vil have god lyd
det lyder jo af helvede til de CV du har vist ikke hørt et par ordentlige højtaler __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|