Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 11:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Indbygget forstærker ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Prebs72
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne bygge en HTPC, hvor jeg har alt i ét kabinet - dvs. også forstærker, så jeg bare skal koble højtalerne direkte til min HTPC. Jeg har set at det kan købes samlet, men vil gerne selv bygge det op.

Men hvordan gør jeg det - hvad skal der til af lydkort og forstærker?
Hvordan bygger jeg en forstærker ind i systemet?

Er det hul i hovedet at bygge det hele sammen, og hvad skal jeg istedet vælge, hvis jeg vil styre det hele en én fjernbetjening?
Til top Vis Prebs72's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prebs72

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

Jeg har tænkt samme tanke og har i den forbindelse undersøgt en hel del omkring det.

Så tanken er slet ikke dum, du skal bare regne med at der er en del ting som skal overvejes.

Først og fremmest hardware. Du skal finde et kabinet som kan rumme hele herligheden.
Jeg har ikke rigtig fundet et endnu, som også er pænt. Umiddelbart havde jeg valgt HFX Classic fra mCubed, men der var ikke plads. Jeg har endda tegnet hele herligheden i 3D for på den måde at kunne tilrettelægge det hele.
Hvis man kan finde en trafo de kan levere strøm til både forstærker og computer, så er man godt hjulpet, men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal lede?
Mht. lydkort, så findes der mange gode derude, jeg ville nok selv vælge AudioTrak Prodigy 7.1 HiFi

Så skal du finde ud af en forstærkerløsning. Jeg ville selv vælge Hypex moduler, da de er til at betale.

Men prøv dig frem, det kunne være rart at dele erfaringer

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 Februar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

prøv at kigge på www.htpc.dk. Det er den oprindelige Zitech maskine som blevet designet af Christian Andersen. han er vist startet op med en af Zitech gutterne og promovere den nu for sig selv.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Den kender jeg udemærket godt. Har fået den demonstreret
Han er ikke startet op igen, de har oprettet et søsterselskab til Zitech for bedre at kunne koncentrere sig 100% om Media Center One.

Kanon flot og ganske gennemført produkt, men det har i mine øjne en klar mangel.
Du kan ikke tilslutte eksternt udstyr såsom en Xbox 360 og nyde dine spil i 5.1 surround via forstærkeren

Men ellers meget flot og vil helt klart kunne dække de flestes behov

Prebs72
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Mange tak for svarene.

Jeg vil kigge på det, men det lyder nok lige en kende for kompliceret til, at det er det jeg lige skal springe ud i nu jeg skal til at bygge min første media center...

Til top Vis Prebs72's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Prebs72

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Februar 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Det er kompliceret, men jeg regner med at gå igang med sådan et projekt her om 1 måneds tid.

Jeg vil selvfølgelig oprette en tråd så andre kan følge med.

Du behøver ikke at droppe din ide, men byg mediecentret først og få det til at køre optimalt, så kan du begynde at rode med en forstærker til den

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes