Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Første Blu-ray film annonce (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mazdarati
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Spottede lige i El Gigantens brochure at de har "Monster House" i Blue-ray til 289 kroner...
De reklamerer også for Toshiba HD-DVD afspiller A1 til 5000,- og kalder det en nyhed - man har jo lov at håbe at de anstrenger sig en dag....

Var også lige et smut i fona og så Samsung BDP-1000 på en sony X-model, og det så godt nok lækkert ud! Eneste klagepunkt er at de forlanger 11.999,- for den og kalder det intropris - selvom den koster 9.000 i Hifi Klubben...
Til top Vis mazdarati's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazdarati

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Toshiba'en kan fås til 3300 kr i Tyskland!!!

Hvis det ikke var fordi jeg gik og ventede på en kombi blu-ray/HD maskine fra LG, så var der da ingen grund til at vente længere

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Jeg var i El Mutanten i Fields. Der havde de 7-9 HD-DVD'ere til 229 stykket inkl. Jarhead, Serenity og V for Vendetta.

De havde også én BD Click til 289.

Af afspillere havde de Panasonics BD afspiller til over 10k og Toshibas E1 til 6k.

Hvis de priser er repræsentative for det danske markedet, så kan end ikke alle Sony fanboys få gennemtrumfet den elendige standard kaldet Blu-Ray i dette land. Jeg krydser i hvert fald mine fingre.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 02:33 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Jeg var i El Mutanten i Fields. Der havde de 7-9 HD-DVD'ere til 229 stykket inkl. Jarhead, Serenity og V for Vendetta.

De havde også én BD Click til 289.

Af afspillere havde de Panasonics BD afspiller til over 10k og Toshibas E1 til 6k.

Hvis de priser er repræsentative for det danske markedet, så kan end ikke alle Sony fanboys få gennemtrumfet den elendige standard kaldet Blu-Ray i dette land. Jeg krydser i hvert fald mine fingre.

Hvad er en BD afspiller? Jeg tænker på, at hvis der er tale om "Blue Ray", ja så må det da hedde en "BR" afspiller - eller i bedste fald: BRD = BlueRayDisk ? Eller?
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

Lige nu er blu-ray afspillerne en del dyrere end Toshibas HD DVD afspiller, og selv PS3 vil være dyrere i begyndelsen. Blu-ray film er dog billigere end HD DVD film, så når man først har afspilleren tjenes der lidt ind igen den vej.

Hvad angår film er der ca. det samme antal titler på markedet. Godt 200 indenfor hver.

Lige nu har blu-ray førertrøjen på i USA. Så der må vi se hvordan det kommer til at gå herhjemme. Se evt. Salgstal for Blu-ray og HD DVD.

Jeg tror dog ikke der er noget belæg for at sige det ene format er bedre end det andet. Der har været en del fokus på at HD DVD kun har 30 GB plads kontra blu-rays 50 GB, hvilket giver mere plads til filmene og ekstra matriale. Men sålænge der er plads på de 30 GB, så går det jo nok. HD DVD har nogle bedre muligheder for interaktivitet, bl.a. ved at kunne gå på nettet og købe mere ekstra matriale.

/Lars

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Hvad er en BD afspiller?

Blu-ray Disc.

Der er blu-ray og HD DVD. To konkurrende standarder.

/Lars

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Læste også dette, men det der provokerer mig mest er prisen på 289,- for en disk der (sikkert) ikke koster mere at producere end en dvd... Hvis jeg var "købmand" solgte jeg BlueRay diskene til det samme som DVDer koster = ca. kr 150,- for nye! Det vil være et incitament for "pøblen" i at investere i det nye format...   Bare tænk på "WaltDisney DVD" som for 3 år siden kostede kr 250,- pr. DVD!    - nu er der tilbud i SuperBrugsen med WaltDisneyDVD: 2 stk. for kr 179,-  

Det er lidt det samme som Øresundsbroen: i starten var prisen for høj pr. overfart - nu har man fundet en lavere pris = langt flere overfarter = flere penge i kassen!!! Hvor svært kan det være!

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Go4it skrev:
Hvad er en BD afspiller?

Blu-ray Disc.

/Lars

Tak Lars - er forkortelsen "BD" den "officielle" for Blue-Ray Disk? Jeg tænker bare på at "BR" el. "BRD" virker mere "rigtig":  Blue-Ray-Disk = "BRD"

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
larl skrev:

Go4it skrev:
Hvad er en BD afspiller?

Blu-ray Disc.

/Lars

Tak Lars - er forkortelsen "BD" den "officielle" for Blue-Ray Disk? Jeg tænker bare på at "BR" el. "BRD" virker mere "rigtig":  Blue-Ray-Disk = "BRD"

Du har ret i at BRD virker mere logisk, men BD er vidst det officielle. -Meen det er jo sony der står bag, så det kan vel ikke undre nogen. Go4it - Det hedder Blu-Ray - uden et e i "Blu"!

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

BD er den officielle betegnelse for Blu-Ray. Nej det giver ik mening, BR eller BRD giver mere, men lad nu BDA om det.

larl, priser for BD er dyrere i DK, så din udtagelse må være baseret på de subsidierede titler i USA. Der er fox titlerne forresten de dyreste HD medier overhoved, så der passer det egentlig heller ikke helt.

At der er mere plads på en BD er ikke ensbetydende med bedre kvalitet hverken billed eller lydmæssigt. Der ligger begge formater lige.

Det er som standard jeg kritiserer BD. Det er dyrere, færre ting er obligatoriske, så visse afspillere, vil ikke kunne bruge dele af discen. Deres interaktivitet (bd-java) virker ikke endnu, jeg HADER regionskoder, hvilket BD har (som hd-dvd ikke har)  osv. Som standard er BD ganske enkelt underlegen.

Det er kun mere plads og eksklusivitet de har kørende for sig pt. De subsidierer deres film for at booste salgende, hvilket jeg godt kan forstå, men hvis BD vinder ved jeg godt, hvem der får lov at betale for det i længden.

Nielsen har stadig ikke redegjort for om der er tale om film eller medier specifikt. Er det medier generelt vil dette inkludere PS3 spil. Selv hvis det kun er film er det jo inklusiv alle de film, der ligger med i PS3 boksen. At bruge et sådant tal for at definere ens suverænitet er jo mildest talt til grin.

Jeg holder med det format, der giver mest for pengene, størst udbud i film og ikke mindst et format, der ikke voldtager mine rettigheder. Og det er ikke Hitler-Sony formatet

Go4it. En 25bg single layer bd koster ca det samme som en dual layer 30gb hd-DVD, der i forvejen er dyrere end en dvd at producere. En 50gb dual layer BD koster endnu mere, vidstnok op til 1/3 mere end en dvd pt. Det er så uden de faste opstartningsomkostninger på nogen millioner pr. linie for de pågældende trykkerier. Så jo en BD er meget dyrere end en dvd at producere. En hd-dvd er lidt dyrere at producere end dvd. Deres opstartningsomkostninger er også på under én million pr. linie.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hvis det ikke var fordi jeg gik og ventede på en kombi blu-ray/HD maskine fra LG, så var der da ingen grund til at vente længere

Jeg synes det er for dyrt at give flere hundrede Kroner pr. film. Jeg håber på at man kan komme til at leje HD-film i Blockbuster eller hos Lovefilm. Tror I nogensinde det vil ske?

Wilhelmsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Svend P skrev:

Jeg synes det er for dyrt at give flere hundrede Kroner pr. film. Jeg håber på at man kan komme til at leje HD-film i Blockbuster eller hos Lovefilm. Tror I nogensinde det vil ske?

Det tror jeg ikke meget på vil komme til at ske. De er jo så fandens skrøbelige de hi-def-skiver. Jeg ved ihvertfald at det var et stort problem med Toshibas 1.gen. afspillere at de ikke ville afspille medierne hvis bare der var den mindste lille ridse eller snavs. 

Det kan godt være at problemet lå i afspillerne, det skal jeg ikke kunne sige.

Hvis vi ser hi-def som "lejeskiver" bliver det hd-dvd da de har et langt tykkere protectionlayer end BD har. Bl.a også derfor HD-DVD har mindre kapacitet. Holdbarhed fremfor plads.

Til top Vis Wilhelmsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wilhelmsen

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
larl, priser for BD er dyrere i DK, så din udtagelse må være baseret på de subsidierede titler i USA.

Nej, det er baseret på priserne hos f.eks. Axelmusic. Men jeg har ikke mødt andre forhandler herhjemme som har mange titler på programmet, så jeg skal da ikke kunne sige om det fortsat vil være sådan.

/Lars

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

notional skrev:
larl, priser for BD er dyrere i DK, så din udtagelse må være baseret på de subsidierede titler i USA.

Nej, det er baseret på priserne hos f.eks. Axelmusic. Men jeg har ikke mødt andre forhandler herhjemme som har mange titler på programmet, så jeg skal da ikke kunne sige om det fortsat vil være sådan.

/Lars

Der ligger priserne da meget lige. Men BD har stadig den dyreste titel (fox) 400 kr for én film.

Hvis man skal købe hd skiver køber man dem på axelmusic.com istedet. Det er også de amerikanske skiver helt ned til 150 for HD-DVD. Det nytter ikke med bluray, da de er regionskodet, men ingen problemer med HD-DVD.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Der ligger priserne da meget lige. Men BD har stadig den dyreste titel (fox) 400 kr for én film.

Ja, men de billigste titler er Blu-ray.

Lidt mere kryderi til debatten kommer nu fra Sony -> Formatkrigen er slut

Realitet eller storhedsvandvid?

/Lars

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

notional skrev:

Ja, men de billigste titler er Blu-ray.

Lidt mere kryderi til debatten kommer nu fra Sony -> Formatkrigen er slut

Realitet eller storhedsvandvid?

/Lars

Den billigste HD-DVD titel koster 150kr på .com

Men europæiske titler kan ikke betale sig at købe på axel. Så hellere play.com eller nogen af de andre gode sider.

Absolut storhedsvanvid. Kan stadig huske CES messen, hvor de udfra salgstal på én dag erklærede sig selv for vindere. Og fox havde endda lavet et diagram, der viste hd-dvd salget aldrig ville øges og blu-ray ville vinde om to år, baseret på.... øøh fantasi eller noget.

Enhver indenfor økonomiens verden grinte eller rystede på hovedet af BDA. Det er jo dybt til grin. Specielt når man erklærer sig vinderen på en elektronik messe, selvom man kun har én opdateret afspiller og ellers en masse software, der intet har med en hardware messe at gøre.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Men europæiske titler kan ikke betale sig at købe på axel. Så hellere play.com eller nogen af de andre gode sider.

Tja - dem har jeg nu prøvet. Filmene endte med at blive væsentlig dyrere end AxelMusic , fordi der blev lagt moms+gebyr på (interesserede kan læse mere om det her)

/Lars

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Wilhelmsen skrev:
Go4it skrev:
larl skrev:

Go4it skrev:
Hvad er en BD afspiller?

Blu-ray Disc.

/Lars

Du har ret i at BRD virker mere logisk, men BD er vidst det officielle. -Meen det er jo sony der står bag, så det kan vel ikke undre nogen. Go4it - Det hedder Blu-Ray - uden et e i "Blu"!

Tak Wilhelmsen, det er helt ok at blive rettet, men jeg er i min gode "tro", da den annonce der er grundlaget for hele denne tråd: "El Gigantens" tilbudsavis! Den annoncerer faktisk med: "Blue-Ray", enda fremhævet, med store bogstaver...   Jeg tror faktisk at de fleste tror at det staves med et "e" - altså Blue. Og det er sikkert fordi at laserens farve er? rigtigt gættet, blå!

Så hvem har ret?

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
Wilhelmsen skrev:
Go4it skrev:
larl skrev:

Go4it skrev:
Hvad er en BD afspiller?

Blu-ray Disc.

/Lars

Tak Wilhelmsen, det er helt ok at blive rettet, men jeg er i min gode "tro", da den annonce der er grundlaget for hele denne tråd: "El Gigantens" tilbudsavis! Den annoncerer faktisk med: "Blue-Ray", enda fremhævet, med store bogstaver...   Jeg tror faktisk at de fleste tror at det staves med et "e" - altså Blue. Og det er sikkert fordi at laserens farve er? rigtigt gættet, blå!

Så hvem har ret?

Det hedder Blu-Ray uden e, da det så har et smart navn(?) og det er fordi der bruges en 405nm blå-violet laser, ligesom HD-DVD.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
Go4it skrev:
Wilhelmsen skrev:
Go4it skrev:
larl skrev:

Go4it skrev:
Hvad er en BD afspiller?

Blu-ray Disc.

/Lars

Så hvem har ret?

Det hedder Blu-Ray uden e, da det så har et smart navn(?) og det er fordi der bruges en 405nm blå-violet laser, ligesom HD-DVD.

Tak igen   Men det smarte i navnet "Blu" er til at overse, ikke mindst når de fleste mennesker læser/hører det som Blue, så det er måske et spørgsmål om tid, før det faktisk staves som vi hører det: Blue!

Anyway, det bliver under alle omstændigheder fedt at se film i højere kvalitet

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum