| Forfatter |
|
superkrede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Emnefeltet siger næste det hele 
Er der forskel på at bruge trådløs el. kablet netværk på Squeezeboxen? Jeg har lige bestilt en idag, og vil gerne forberede mig lidt på om jeg skal have kabler sat op eller ej.
Jeg har også et lille bi-spørgsmål: hvilken program er bedst (og nemmest) at bruge til at rippe i loseless format?
Mvh
Christian aka Krede
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
superkrede skrev:
|
Ja Emnefeltet siger næste det hele 
Er der forskel på at bruge trådløs el. kablet netværk på Squeezeboxen? Jeg har lige bestilt en idag, og vil gerne forberede mig lidt på om jeg skal have kabler sat op eller ej.
Jeg har også et lille bi-spørgsmål: hvilken program er bedst (og nemmest) at bruge til at rippe i loseless format?
Mvh
Christian aka Krede
|
|
|
Var selv i det samme dilemma da jeg købte min box, men da der ikke skulle være tab af lydkvalitet i den trådløse udgave, ja så slipper du for at rode med dårlige kabler, der giver dårlig lyd osv, så ja, gå efter den trådløse, og få god lyd for mindre penge
Det andet bi-spørgsmål: der vil jeg råde dig til at læse alle de tråde der er her på hifi4all - for der er ikke et entydigt svar på dette spørgsmål!
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis dit trådløse netværk fungerer korrekt, og du ikke belaster det med voldsomt mange PC'ere der downloader, er der ingen grund til at lægge kabler. Det er jo meget nemt at tjekke i praksis. En mulig fejlkilde er en kørende mikrobølge ovn. Den kan ofte lægge et trådløst netværk ned.
Det bedste rip program : Eac (exact audio copy )
Det nemmeste rip program: IHVERTFALD ikke Eac, men brug tiden på det . Det betaler sig. Har ikke prøvet det, men mange anbefaler Dbpoweramp.
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bruge Exact Audio Copy (EAC) sammen med hjælpeprogrammet AutoFLAC. Når du har installeret Autoflac skal du indstille EAC som der står i AutoFLAC's readme-fil.
Ved desværre ikke noget om SB'en.
|
| Til top |
|
| |
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, med autoFlac er det super nemt, men bered dig på at det tager noget tid at komme igennem musiksamingen...
@ Go4it: dårlige kabler, der giver dårlig lyd? Mener du man skal bruge specielle hifi netværkskabler?
|
| Til top |
|
| |
HappyFrog Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan downloade et plugin der tester din forbindelse mellem squeezeboxen og serveren, så du kan se hvornår du ikke længere streamer stabilt. Min forbindelse blev markant forbedret da vi flyttede fra lejlighed til hus, nu har vi ingen problemer med det trådløse, men i lejligheden lå vi lige på grænsen og havde nogle meget få udfald. I huset har der absolut ingen problemer været.
Plugin'et hedder NetTest og kan downloades fra slimdevices hjemmeside (Community -> Plugins -> PluginDiagnostics)
|
| Til top |
|
| |
PerBerg Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til ripning at det måske værd at kigge på den nye version af dBpoweramp Reference R12. Den overvejer jeg selv at begynde at bruge i stedet for EAC.
|
| Til top |
|
| |
superkrede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres inputs allesammen.
Jeg ser frem til at modtage min SB imorgen 
|
| Til top |
|
| |
superkrede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu hentet og installeret EAC og Flac, men kan ikke finde mppenc.exe som jeg skal udpeje under external compression... hvad gør jeg?
Har fået min SB, den er bare for cool :-)
|
| Til top |
|
| |
superkrede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. hvade ikke set at man skulle peje på flac.exe istedet, så det er nu gjort.
Hvordan ripper jeg så?
kan kun se wav mp3 osv. i venstre side
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
superkrede Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Februar 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kører bare derud af 
selv mit 11mbit trådløse net kører fint :-)
|
| Til top |
|
| |
greve Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke at jeg havde kapicitetsproblemer på mit trådløse net, men jeg valgte at lave et separat 54Mbps WLAN til slim/squeeze og det helt ukomprimeret (min musik er ikke hemmelig og andre må godt "lytte med"  ) for at maksimere kapaciteten yderligere (jeg bruger så MAC-filtrering for kun at få min SB på dette net). Så har jeg et andet WLAN til alle min computere og andet godt og det fungerer alt upåklageligt uden udfald (mit eneste udfald var mens min relativt sløve Linux-baserede slimserver server skulle opdatere hele musiksamlingen samtidigt med afspilning, da kunne serveren vist ikke følge med mere...  ) __________________ greve's bio-i-stuen
|
| Til top |
|
| |