Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: Problem med JVC dvd-optager (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

En af mine venner har lige købt en JVC dvd-optager, DR-MH200SE til 2500 kr., men efter tilslutning og opstart så står den bare og blinker med "loading" på displayet? Man kan herefter ikke gøre noget som helst.. ikke engang slukke den.

Den skulle være forbundet som den skal med antennekabel ind i optageren, og RF-kabel fra afspilleren til fjernsyn. Herudover tilslutning til fjernsynet med et scart kabel.

Nogen der kan hjælpe med at løse problemet?
Til top Vis Shadow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shadow

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en maskine magen til, som lavede det samme i starten ,men nu virker den fint, endnu!, efter at have startet den op et par gange kom den og har kun skabt sig nogle få gange netop med at skrive loading og så gå i sort.

Men det er ikke en ukendt fejl på JVC , der er flere tråde om emnet i dette forum og på www.recordere.dk., jeg har også en PVC DR-M 10,købt hos El-giganten,(deres råd var at tage stikket ud og sætte det i igen ), som skriver loading i tide og utide for tiden kan den kun spille cd ,dvd`er kender den ikke til, det er en software fejl, som PVC og nogle deres forhandlere udemærket kender til, men de lader bare som ingenting, indtil man brokker sig, jeg har kontaktet JVC og fik at vide at de havde løst problemet på DR-M 200, prøv deres hotline den har åben 1 time på hverdage.

Til top Vis BJASCH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BJASCH

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

hm vi har prøvet at tage stikket ud og ind et par gange nu, men der sker ik en pind :( Der kommer noget grønt lys fra nogle knapper ganske kortvarigt men så går den ellers bare igang med at blinke...

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Det grønne lys til højre er indikatoren for DVD og det blå for  HDD , når maskinen er færdig med at blinke loading slukker den, og man skal så tænde for den på fjernbetjeningen.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Kan ikke forestille mig at den skal stå og blinke i lang tid før den er klar?

BJASCH
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Min blinker med blåt lys  i skuffen i ca 45 sek, derefter slukker den automatisk og kan så tændes på tænd og sluk knappen eller via fjernbetjeningen, hvis den bliver ved med at stå i mange minutter og skrive loading opfører den sig som DR-M 10( den har stået i nogen gange hele og halve timer   og blinket ,men pludselig kom den, gerne når udsendelsen var ved at være færdig), og har nok den samme softwarefejl, hvor gammel er den og er den købt fra ny?, det er muligt at JVC løbende har fået det rettet i produktionen, der var en fra Fona der fortalte mig at nogle af DR-M 200 havde den fejl, det var også ham der fortalte mig om fejlen i DR-M 10, men det er PVC åbenbart ligeglade med og foretrækker, at lade kunderne stå med alt bøvlet .

Der er en ting du kan prøve, når den har slukket efter loading, tryk på tænd og sluk knappen, hold den nede et øjeblik, tryk derefter på stop knappen og hold den nede et øjeblik. prøv eventuelt et andet netstik,  helst fra en anden gruppe.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Det er en udstillingsvare, så kan ikke sige hvor gammel den er, men man må formode den er forholdsvis ny :)

Men den er blevet pakket sammen nu og afleveres imorgen tilbage til forhandleren... så må vi se hvad de siger.

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Januar 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Det endte så med at de (Elgiganten) byttede den lige over til en større model (DR-MH300), som fungerer glimrende

Så absolut god service fra deres side i dette tilfælde

Shadow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Januar 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Hm, der er et lille problem med den nye også

Selvom den er slukket står den ofte og giver en lille summende lyd.. det lyder som at det er harddisken.. det kan da ikke være meningen at den skal gøre det?

mtl1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Hej Shadow

Har du slået Guide+ til, hvis ja så er det her du skal finde fejlen (slå det fra), men igen skal du have nogle gode råd angående din nye optlager så ind på Recordere.dk der er en hel del tråde angående disse maskiner.

Jeg har en mage ved og jeg startede også med at slå guide+ til, det gør at disken kører hele tiden da det system ikke virker i DK. Men ellers syntes jeg at det er en kanon maskine, har aldrig haft noget problem med den

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes