Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 10:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: HELBO - NYE BILLEDER 2007 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

DENON, HITACHI & YAMAHA
-----------------------------------
Så har jeg endelig fået strikket en ny hjemmebiograf sammen, men dog uden projektor og lærrede, da det kommer til at fylde alt for meget på værelset, men har skaffet mig et rigtig godt system, synes jeg selv...
------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------

Hitachi 37LD8600:
Fantastisk godt LCD-fladskærm på 37". Det står utrolig godt på analog-signal, men glæder mig nu til at HD kommer, og smidder nok også en digital-tuner-boks på, på et tidspunkt. Ud over dette, så indeholder tv'et 2x scart, 1x component, 1x HDMI og 1x VGA. Det har en opløsning på 1366 x 768 pixels. Kontasten ligger på 800:1.

Pioneer DV-380S:
Udemærket DVD-afspiller fra Pioneer. Det er ikke den nyeste model, men fremviser et rigtig godt billede via Component-udgangen bag på. Den afspiller stort set alle kendte formater (mp3, wma, MPEG, divx, xvid mm.). Den har også de lydsystemer som skal til i dagens udvikling, og med Dolby Digital og DTS, er man ikke helt galt på den.

Denon AVR-1907:
Havde før en Pioneer VSX-C100S, men har efter branden anskaffet mig denne fantastiske surround-reciver fra DENON i HiFi-Klubben. Jeg kan kun anbefale den til andre. Virkelig kvalitet for pengene. Her får du alle lydformater, ind- og udgang som du har brug for. Der medfølger også mikrofon som kan anvendes til Auto-Setup af højtalerne. Den kan trække 7.1 surround, men har indtil videre kun 5.1 sat til, da jeg lige skal have anskaffet mig to ekstra højtalere til siderne. Lydformaterne er Dolby Digital (EX) Dolby ProLogicIIx, DTS (-ES), DTS Neo:6, DTS 96/24.

Yamaha NS-125F (front-højtalere):
Ekstem velspillende højtalere af høj kvalitet. De spiller helt fantastisk, trods bassen kun er en 6", men lyden er HELT ren og ingen støj. Højtalerne er på max 120 watt. Impedance er på 6 ohm. Højtalerne er udstyret med 2-vejs bass-refleks. Input power på max 120 watt. og impedance på 6 ohm.

Yamaha NS-C125 (center-højtaler):
Ligesom front-højtalerne, så spiller den perfekt, også selvom man kun spiller på den alene, men lyder dog bedre med flere højtalere samtidig. Her er heller ingen støj. Højtalerne er på max 120 watt. Impedance er på 6 ohm. Højtalerne er udstyret med 2-vejs bass-refleks. Input power på max 120 watt. og impedance på 6 ohm.

Yamaha NS-M125 (surround-højtalere):
Ligesom de to andre højtaler-modeller, så spiller den perfekt, også selvom man kun spiller på den alene, men lyder dog bedre med flere højtalere samtidig. Her er heller ingen støj. Højtalerne er på max 120 watt. Impedance er på 6 ohm. Højtalerne er udstyret med 2-vejs bass-refleks. Input power på max 120 watt. og impedance på 6 ohm.

HTPC
AMD Athlon64 X2 +4800 (2.4GHz) (passiv kølet)
1.5GB DDR-Ram, PC3200
200GB Harddisk
7.1 Lydkort High Definition
Windows Medie Center 2005
(Nyt kabinet kommer + et tv-tuner kort inkl. remote)
------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------------- ---------
Så mangler der kun en subwoofer og to baghøjtalere, så jeg har et komplet 7.1 system.

Yamaha NS-125F, NS-C125, NS-M125
Til top Vis Pingo1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingo1987 Besøg Pingo1987's Websted

Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Ingen der vil smidde en kommentar ris/ros modtages!!!
Til top Vis Pingo1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pingo1987 Besøg Pingo1987's Websted

indomitus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Ser meget nydligt ud, men grunden til jeg ikke har skrevet noget er at jeg ikke er til Denon og Yamaha sammen.

Men så længe du er tilfreds, kan min mening jo være lige meget :)

Til top Vis indomitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af indomitus

DIB_1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Hej..

Det ser rigtigt godt ud

Jeg kender ikke så meget til Yahama, så jeg kan ikke komentere lyden, men hvordan lyder det?? Er der noget vidre bas i de højtalere?

Mine Film

Mit Anlæg
Til top Vis DIB_1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIB_1

Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

#DIB_1

Hey... Ja, faktisk så er der en rigtig fed bass i, selvom man ikke skulle tro det. Efter at have slået en indstilling fra på reciveren, som gjorde at den fremhævede diskant frem for bass, er det faktisk blevet ekstremt godt, både i film, musik og gaming. Så selvom jeg ikke har en sub endnu, er der virkelig fed bass på systemet, men skal ud og have mig en sub, men har ikke lige vurderet, hvilken en det skal være.

Marius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Sverige
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Pingo1987 skrev:

<snip>
Yamaha NS-125F (front-højtalere):
Ekstem velspillende højtalere af høj kvalitet. De spiller helt fantastisk, trods bassen kun er en 6", men lyden er HELT ren og ingen støj. Højtalerne er på max 120 watt. Impedance er på 6 ohm. Højtalerne er udstyret med 2-vejs bass-refleks. Input power på max 120 watt. og impedance på 6 ohm.

</snip>

Du mener 2 X  3.15" bas?  tror ikke det er plads til en 6" i de kabinet.

Ellers smukt setup.

Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hov hehe... Ja, 3.15" mente jeg hehe. takker for rettelsen

Admiralen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Ser rigtig rigtig godt ud. Man kunne måske lave en lidt mere diskret pc/mediacenter.

Jeg kender en, der i samarbejde med mig, som er ved at indbygge en pc i en dvd afspiller. Tror det bliver et spændene projekt, jeg har tænkt mig at ligge billeder op af processen hvis jeg må for ham.

Til top Vis Admiralen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Admiralen

Pingo1987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

#Admiralen

Hey... Ja, er også ved at bygge den om til en mere forstærker-lignende computer, men mangler lige at bestemme mig for nogle nye dele jeg skal have fat i, men jo, det kommer... Bare rolig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes