Sendt: 29 December 2006 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er, som så mange andre, på jagt efter et nyt TV. Da jeg hverken vidste ud eller ind, plasma eller LCD, tog jeg, som Otto foreslog, selv ud og kiggede lidt på sagerne med egne øjne.
Jeg fandt det, jeg søgte. Panasonic 42PV60, og jeg må give folk ret i, at billedet ser fint ud. Men jeg er jo TV donkey, så jeg opdagede først dér, hvordan alle plasmaskærmene var helt blanke og gav et forfærdeligt genskin af alle de kraftige lys i butikken. Det irriterede mig voldsomt, og da jeg kunne se, der slet ikke var genskin på LCD'erne, begyndte jeg at interessere mig mere for dem.
Problemet er nu, at det eneste LCD TV, jeg har set knivskarpe billeder på, er Samsung's 40F71, og det kun fra en bluray skive. Da jeg næsten kun bruger TV'et til almindeligt Stofa kabel fjernsynskiggeri, har jeg på fornemmelsen, at plasma vil være det bedste valg, rent billedkvalitetsmæssigt.
Så er spørgsmålet: Er der nogen, som har, eller har haft et plasma TV og været plaget af genskins problemet? I butikken er der jo mange kraftige lys, så der var det ekstremt, men kan det fx. være et problem med lys ind af stuevinduerne på solskinsdage?
På forhånd tak.
|