| Sendt: 30 December 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, here it goes.
Før jeg fik DVD-optageren (160 gb harddisk), havde vi samlet Viasat-receiver og VHS optager til TV. Begge med et scartstik op til fjernsynet. Der gik et stik fra TV til VHS og et stik fra VHS til Reciever. Sikkert fordi det så var muligt at optage fra alle programmer?
Så fik jeg den her DVD optager. Til den fulgte kun et stik (sådan et med 3 farver, rød, gul, hvid i hver ende), så jeg gik ud fra at man skulle sætte den ene ende i et scart stik og så op i fjernsynet. Ligesom det var tilfældet med VHS´eren. Derudover tog jeg det stik som gik fra TV til VHS og fra VHS og til Receiver og satte i min DVD optager.
Da jeg så tændte for tv'et fik jeg beskeden frem "Der er problemer med signalmodtagelsen, kontakt.... bla bla", hvilket betød at vi nu kun kunne se DR1 og TV2. Altså Viasat kanalerne er "væk" nu. Herefter ville jeg gøre som før. Jeg har nu pillet DVD-optageren helt ud, og sat VHS til igen. Nøjagtig som før. Men der er stadig problemer med VIasat. Jeg har mistet deres kanaler, og jeg vil ikke ringe til en tv-montør hvis der er en nem løsning på problemet.
Det skal lige siges, at da jeg havde DVD slået til der kunne den godt spille DVD film.
Mit problem ligger derfor i, hvordan jeg kan få mine VIasat kanaler tilbage + hvordan jeg kan optage på eks. 3+ når jeg ser TV2.
Under indstillinger på TV´et, står den på Selecter Box eller sådan noget. Har ingen forstand på det. Der står også en lang række andre ting der.
|