Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 14:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til mit system søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
*NEO*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2006 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Hej med jer  filmt**ser, tihi.

Jeg har lige siddet og kigget lidt på jeres hjemme biografer og jeg er meget imponeret, både over hvor flotte de er men også over hvor fattig man pludselidt kan føle sig.

Jeg har lige fået et LCD tv som jeg er ret glad for, jeg vil bare meget gerne have jeres vejledning omkring hvad jeg nu kan gøre.

Jeg har købt et logitech Z5500 sorroundsæt (pris 2500) , sikkert ikke det bedste valg i jeres øjne og jeg er da også i tvivl om jeg skal beholde det eller benytte returretten.

Jeg skal bruge en DVD afspiller med HDMI udgang , det ligger fast.

har set på en brugt LG DVX9900H

Jeg vil også gerne have noget god lyd.

Og så vil jeg gerne have et bedre tv signal (har TDC kanel TV)

Jeg håber i kan vejlede omkring valg af DVD afspiller, om hvorvidt jeg skal beholde logitech sættet eller ej og hvordan jeg ellers kan sammensætte mit system så jeg får mest glæde for mindst penge.

En sidste ting , kald det et tillægsspørgsmål ...  hvordan kan det være at da jeg så ringenes herre på sverige 4 så var der stadig sorte bjælker i top og bund af min skærm, hvad er ideen med at købe en bred skærm så ? det fatter jeg bare ikke lige.

Til top Vis *NEO*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *NEO*

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 December 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hej NEO.

Kan da anbefale dig Denons DVDafspillere, har selv en DVD1920 med HDMI og den levere et rigtigt godt billede på både min PJ mit Plasma og mit LCD...hehe ja den bliver flyttet en del rundt med

Tror vist nok den nyeste Denon i den prisklasse hedder DVD1930..

Hmm hvis budgettet kun tillader 2500,- til Surround, ja så er jeg nok lidt på bar bund og om dit Logitech er godt nok, kan vel kun dine egne øre sige dig, men du får self. en del bedre surround lyd nu mere du er villig til at bruge på det.

Jeg kan også føle mig fattig når jeg ser naboéns nye bil, men jeg har bare valgt at bruge mine penge på mit HiFi og Surround udstyr, det vælger man jo selv ik

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 December 2006 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hejsa Neo

Det er da super, at du har fået lyst til at begynde opbygningen til et godt surround-anlæg. Her ligger en masser timers glæde, både med opsætning og nydelse. Havd angår medlemmernes anlæg, så ja; Der er sgu mange lækre anlæg herinde, og jeg kan da også godt side og savle en gang imellem. Du skal dog huske på, at selv de største setup er bygget op mange timers hårdt slid og som regel over en temmelig lang årrække. Det er de færreste der lige drøner ud fyrer hundrede tusinde af på en formiddag. Nogle gange kan der faktisk gå sport i at lave et rigtigt low-budget setup. Så klem du bare på

Hvad angår DVD-afspiller, er der en del modeller at vælge imellem. Personligt ville jeg springe på en Pioneer DV-490V eller en Denon DVD-1730, når nu du skal bruge HDMI-udgangen.

Med hensyn til dit Logitech. Nu skal du jo selv lytte på det, men mit forslag vil være; find en brugt Surround-receiver til omkring 1500 kr., og find så et par fornuftige brugte stereo-højttalere til ca samme pris (1500 kr). Nu er du så igang, og kan efterhånden som finanserne giver mulighed, udvide med baghøjttalere og en center, evt. subwoofer.

På den måde opnår du en større frihed med valg af produkter, samt muligheden for at opgradere løbende. Men uanset hvad du skulle vælge, så velkommen forummet

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

*NEO*
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 December 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar, i skulle vel ikke have nogle links til billige steder de DVD afspillere sælges ?

Jeg valgte Z5500 sættet fordi det ikke fylder ret meget og har mange tilslutningsmuligheder, samt det er THX certificeret. Jeg ved endnu ikke om jeg beholder det eller ej.

Til top Vis *NEO*'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af *NEO*

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2006 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Om Logitech sættet holder i længden er det jo kun dig selv der kan afgøre, men personligt ville jeg nu ikke lægge for meget i den THX certificering. Det er lidt en billig gimick efter min mening.

Angående dvd-afspillerne, så kan Pioneer bl.a andet fåes hos www.laserdisken.dk ,og Denon forhandles af www.hifiklubben.dk .Jeg har kun gode erfaringer med begge forhandlere. Og godt nytår

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes