Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 06:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Dioder i effektforstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 17 December 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hejsa

mange effektforstærkere ser efter min mening ret kedelige ud, bare en eller anden sort/sølv kasse uden nogen form for visning af noget som helst. Derfor tænkte jeg på om man evt ville kunne sætte en diode i sådan man feks kan se om den er tændt eller slukket, eller en eller anden form for "hvor højt spiller jeg" meter??

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Det kan man godt - begge dele.

Hvor fingernem og elektronisk kyndig er du? (nok ikke ret meget, siden du kan spørge på den måde ?)

http://www.brinck.dk/byggesaet/br495.asp

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=boholm]Det kan man godt - begge dele.

Hvor fingernem og elektronisk kyndig er du? (nok ikke ret meget, siden du kan spørge på den måde ?)

http://www.brinck.dk/byggesaet/br495.asp[/QUOTE]

Hej Bo

Nej det er jeg nemlig ikke, har hænder der sidder lige som lufferne på en søløve

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

ROTFL

Hvilken forstærker drejer det sig om?    Låget af og billeder, please!   Det vil hjælpe på at fortælle, hvor nemt eller besværligt det er (selv om man mindst bør have den lille lodde-eksamen).

Og for at få lamper/lysdioder ud gennem forpladen, skal der jo laves huller. Har du mulighed for det? Eller skal lamper/lysdioder være ved siden af eller ovenpå forstærkeren?

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 December 2006 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

boholm skrev:
ROTFL

Hvilken forstærker drejer det sig om?    Låget af og billeder, please!   Det vil hjælpe på at fortælle, hvor nemt eller besværligt det er (selv om man mindst bør have den lille lodde-eksamen).

Og for at få lamper/lysdioder ud gennem forpladen, skal der jo laves huller. Har du mulighed for det? Eller skal lamper/lysdioder være ved siden af eller ovenpå forstærkeren?

Hej Bo

Jeg har ikke udtænkt så meget af det endnu, så det var egentlig bare et enkelt spm om det kunne lade sig gøre*S*

Jeg har ikke fundet noget effekttrin som jeg skal have det gjort ved, da jeg har min Pathos, og dén skal der i alle tilfælde ikke bores i*S* var bare nysgerrig for at høre om det var noget man kunne, da jeg synes mange effektrin er yderst kedelige sorte eller sølv kasser uden noget som helst andet, men ellers tak for hjælpen*S*

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 18 December 2006 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Hejsa

mange effektforstærkere ser efter min mening ret kedelige ud, bare en eller anden sort/sølv kasse uden nogen form for visning af noget som helst. Derfor tænkte jeg på om man evt ville kunne sætte en diode i sådan man feks kan se om den er tændt eller slukket, eller en eller anden form for "hvor højt spiller jeg" meter??

Michael

Et godt råd...sørg for at lave det således at man nemt kan slå dioderne fra....både af hensyn til brugtpris og egne øjne over tid

Har selv Nad Masters M25 og de blå dioder (som ikke kan slukkes) krævede godt nok en del tilvænning

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes