Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 17:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sharp 42XD1E (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 07 December 2006 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej! Jeg har igennem MEGET lang tid nu, gået og luret på en masse forskellige skærme både plasma og LCD. Har haft mest forkus på Pioneer 427XD, Philips 9731-9831-9830, men nu er jeg så faldet over dette Sharp TV http://geco.dk/product.asp?product=858&sub=2&page=1 - Specifikationerne lyder helt som de skal være og prisen er også til at have med at gøre. Jeg har set en test på flatpanels, hvor de også skrev at det ville være et meget godt køb. Men er det det? Er der nogle der har erfaringer med dette? Eller med Sharp generelt som tv? Jeg synes ikke man hører ret meget til dem herhjemme.

Er der andre bud på et lignende og bedre TV, som meget gerne skal være 1080p eks. Sony's eller Samsung's nye?

På forhånd tak.

Til top Vis SimJe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SimJe

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2006 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Du skal være opmærksom på at den 46" de tester på flatpanels.dk har et panel med større kontrast (2000:1 mod 1200:1) og hurtigere opdateringstid (4ms mod 6ms) end 42" versionen. Jeg aner ikke om det betyder noget rent billedmæssigt - men bare så du lige er opmærksom på det når du læser testen.

Mvh Jonas

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Det er mig der har skrevet testen på Flatpanels og som sådan kan jeg godt forstå du er lidt tilbageholden mht. Sharp. Det er de færreste der kender dem herhjemme, men det er mest af alt fordi de ikke har markeret sig så meget. Globalt set er Sharp den største LCD producent og det har de været i mange år.

42 tommer modellen skal angiveligt have lidt dårligere sortgengivelse, mens responstiden er sværere at spotte i praksis med mindre man stiller dem op mod hinanden. Derudover minder den dog på mange områder om 46 tommer modellen.

SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus! Mange tak for svaret. Du mener altså ikke jeg vil fortryde det, hvis jeg køber sådan et tv? Jeg har set at du også har testet Philips 9731 - Og set at det i 42" kan fås til ca. 22000 i Tyskland. Vil det være bedre at bruge de sidste par tusinde kroner på det i stedet?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 07 December 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg tror ikke du vil fortryde det, men jeg vil da anbefale dig at tage du og kigge lidt på det på forhånd. Det giver altid et godt indtryk. Jeg ved at Geco, som forhandler det, også har et Showroom i Allerød, hvis du er på de kanter.

9731D er også et virkelig godt LCD-TV. Om det er merprisen værd synes jeg er meget individuelt, og det er egentlig mest sagt på baggrund af alle de features, som Tv'et besidder, men som du naturligvis også får lov til at betale ekstra for. Som f.eks. Ambilight, netkort, kortlæser osv.

Til analog Tv gengivelse synes jeg 9731D står bedst, mens jeg er mere overbevist af HD gengivelsen på XD1. Omvendt testede jeg dog heller ikke 9731D lige så grundigt med HD, da jeg havde det, så det kan godt være det er på et lidt for tyndt grundlag det slynges ud.
Begge Tv er dog noget af det jeg vil betegne som toppen indenfor LCD-TV herhjemme.

Men Pioneer er da bestemt også en værdig konkurrent. Endda en ganske god en.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2006 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Nej, jeg tror ikke du vil fortryde det, men jeg vil da anbefale dig at tage du og kigge lidt på det på forhånd. Det giver altid et godt indtryk. Jeg ved at Geco, som forhandler det, også har et Showroom i Allerød, hvis du er på de kanter.

9731D er også et virkelig godt LCD-TV. Om det er merprisen værd synes jeg er meget individuelt, og det er egentlig mest sagt på baggrund af alle de features, som Tv'et besidder, men som du naturligvis også får lov til at betale ekstra for. Som f.eks. Ambilight, netkort, kortlæser osv.

Til analog Tv gengivelse synes jeg 9731D står bedst, mens jeg er mere overbevist af HD gengivelsen på XD1. Omvendt testede jeg dog heller ikke 9731D lige så grundigt med HD, da jeg havde det, så det kan godt være det er på et lidt for tyndt grundlag det slynges ud.
Begge Tv er dog noget af det jeg vil betegne som toppen indenfor LCD-TV herhjemme.

Men Pioneer er da bestemt også en værdig konkurrent. Endda en ganske god en.

Har I planer om at lave anmeldelser af SONYs nyere LCD-skærme, eller finder I ikke disse 'værdige'?

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 07 December 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Personligt ser jeg meget gerne, at vi tager Sony skærme ind til test, for de er da bestemt værdige. Flatpanels er som sådan åben overfor alle mærke, high-end som mid-end og entry-level.

Lige præcis Sony har jeg dog tidligere været i kontakt med angående anmeldelser. Dengang var det godt nok deres monitors, men det var de ikke interesserede i. Om det var fordi de allerede dengang var ved at udfase dem (de har jo droppet monitors nu) skal jeg ikke kunne sige, men jeg har aldrig fået etableret et vedvarende pressesamarbejde med dem.

Når man stadig er forholdsvis ny på markedet - hvert fald i forhold til Hifi4all og Recorder.dk - så vil store producenter almindeligvis se en an, men jeg tror da bestemt, at vi får skærme ind fra endnu flere brands i fremtiden.

SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

d

keyvan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 December 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen:

Jeg har ikke læst din test igennem (Jeg har meget hurtig skimtet det), men så vidt jeg kunne se lægger du ikke så meget vægt på billedkvaliteten når der er tale om HD materiale (BR eller HD-DVD), hvilket jeg synes er ganske uretfærdig (Hvis man skal se på det fra min synsvinkel). TV kanaler kan jo ikke blive bedre end det de er, hvorimod HD materiale kan danne et bedre overblik, vurdering og bedømmelse af HD LCD produkter.

Til top Vis keyvan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keyvan

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 10 December 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

keyvan: Jeg er ikke med på hvad du mener? Lige præcis HD gengivelsen omtaler jeg da flere steder i testen, og jeg har også haft XD1 serien tilsluttet til Samsungs nye Blu-Ray afspiller BD-P1000.

Jeg vil da anbefale dig at læse testen før du kommenterer så specifikt.

Citér:
TV kanaler kan jo ikke blive bedre end det de er, hvorimod HD materiale kan danne et bedre overblik, vurdering og bedømmelse af HD LCD produkter.

Det er ikke rigtigt. Tv kanaler kan sagtens gengives langt bedre end de gør på majoriteten af fladskærme. Tag en god CRT og prøv at bemærk gengivelsen af analoge PAL siganler.

Men er det fordi du mener man skal dømme en fladskærm baseret på HD signaler og ikke tage TV PAL signaler med i vurderingen? Hvis det rent faktisk er det du siger, så kan vi bestemt ikke være mere ueinge.

SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2006 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen - er fuldstændig enig med dig, og mener også du har besvaret HD-spørgsmålene fint i din test.

Det vigtigste for mig er den generelle billedkvalitet i alm. DVD kvalitet og TV analog og digital. Du har nævnt det i din test og du har også skrevet herinde at det ikke helt når 9731'eren, men hvordan ligger det i forhold til andre tilsvarende fladskærme? Er det her bare "TV'ET", man skal købe, når man er på udkig efter et TV i den prisklasse?

Jeg synes TV'et lyder helt kanon, men der er selvfølgelig stadig en tvivl - det er jo mange penge.

Mvh.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Sendt: 11 December 2006 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Citér:
Det vigtigste for mig er den generelle billedkvalitet i alm. DVD kvalitet og TV analog og digital. Du har nævnt det i din test og du har også skrevet herinde at det ikke helt når 9731'eren, men hvordan ligger det i forhold til andre tilsvarende fladskærme? Er det her bare "TV'ET", man skal købe, når man er på udkig efter et TV i den prisklasse?

Grunden til at jeg nævner 9731D serien fra Philips i konteksten er, at 9731D - dengang den blev lanceret - blev betragtet som et skridt fremad for LCD teknologien og det skridt synes jeg som sådan XD1 serien fra Sharp efterlever. Med dette i baghovedet - og det faktum, at 9731D serien benytter ASV LCD paneler fra Sharp - mener jeg også XD1 serien er værd at overveje og ligeledes overgår mange andre skærme i prisklassen idet den leverer god forholdsvis god billedkvalitet.

Hvis vi snakker lidt videre om lige de to modeller, så har jeg faktisk nogle venner, der i testperioden stod og vippede mellem XD1 og 9731D serien. De valgte i sidste ende 9731D i 42 tommer fordi de syntes bedst om Tv gengivelsen, men de var meget i tvivl - og det siger vel en del, når nu 9731D serien har fået så meget ros.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 11 December 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Som Rasmus Larsen påpeger, - så kig lige en xtra gang på Pioneer,inden du skyder den ned !

Der kan være mange gode grunde til,at vælge Sharp, - men snakker vi performance på de almene kilder (SD TV,digital Tv,DVD,SAT osv),så vinder Pioneer højst sansynligt !

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Måske jeg skulle have kigget på Pioneer først, men nu har jeg ihvertfald være ude og lure på Sharp, og har bestilt det, og f**k hvor bliver det fedt at få det hjem i stuen!!

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Til lykke med købet. Husk nu at melde tilbage, når du har fået den prøvet igennem 

SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

I will :)

Er der mon nogen, der kan et par tricks eller to, når det gælder opsætningen af så'n et TV? Og hvordan med vægbeslag? Kan man købe et billigt sæt i Bauhus eller skal det være originalt?

SimJe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Anyone?

centric
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

SimJe:
Har du modtaget dit TV?

Jeg har lige bestilt 37" udgaven og kunne godt tænke mig at høre dine erfaringer samt indstillinger.

\centric
Til top Vis centric's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af centric

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes