| Forfatter |
|
Landberg Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 02 December 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop købt en Acer Aspire Idea 500 og har straks fortrudt købet. Damn noget l**t - sådan umiddelbart... Første problem: Når jeg har koblet den til mit fjernsyn (Panasonic 42" plasma) via S-VHS er der fint billede igennem og windows-billedet fylder hele skærmen, men så snart jeg åbner Media Center bliver skærmen sort og kun musens pil er fremme. Media Center kører fint hvis man gør billedet mindre, men så snart man klikker på firkanten i øverste højre hjørne for at maksimere billeder bliver alt sort. Hvorfor nu det? Når jeg vælger skærmopløsning kan jeg ikke vælge noget mindre end 800x600. Næste problem: Når jeg kører kanalguiden finder den 45 kanaler og det er fint. Jeg sorterer kanalerne med f.eks. DR1 på plads 1. Bladrer jeg så i kanalerne står der når jeg vælger 1 ganske rigtigt DR1 og hvad der er pt., men den viser en helt anden kanal. Hvad er nu det? Måske er jeg naiv, men jeg troede sådan en Acer var et "færdigt" produkt, ikke en håndsamlet PC der kræver den store eksamen for at få den til at lave de mest simple ting.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke mulighed for at køre andet end s-video til din skærm?
Du vil få et meget bedre billede ved at køre, DVI/ HDMI, VGA eller component.
Sørg for at dit plasma-TV står som primær skærm i XP, hvis du har flere skærme tilsluttet.
|
| Til top |
|
| |
Landberg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har mulighed for at køre Scart, Component og S-VHS, men havde kun et S-VHS kabel liggende. Regner med at købe en Component i morgen. Mit fjernsyn er et Panasonic TH42PA50E. Det er ikke HDMI og så vidt jeg kan se, så er den bedste indgang i det Component. Tror problemet er mediacenterets opløsning. Det kører 800x600 og jeg kan ikke vælge noget lavere og fjernsynet er kun 852 x 480. Måske det er problemet? Forstår så bare ikke hvorfor det kun er i Media Center-programmet det driller. Problemet med kanallisterne er til gengæld løst.
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit bedste bud er også at tvet står til sekundær skærm. Og min bedste overbevisning er at der ikke er ret mange, om nogen, færdige HTPCere som fungere som en samlet løsning endnu..   Mvh Mikael
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bedste er DVI-HDMI eller VGA det er tåbligt at køre andet.
Jeg køre DVI-HDMI 720P fra mit mediacenter til mit PV60 det er lidt overscan men det er ikke et problem.
|
| Til top |
|
| |
Landberg Forum Bruger

|
| Sendt: 03 December 2006 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
Det bedste er DVI-HDMI eller VGA det er tåbligt at køre andet.
Jeg køre DVI-HDMI 720P fra mit mediacenter til mit PV60 det er lidt overscan men det er ikke et problem. |
|
|
Hvis det er så tåbeligt, kan du så ikke lige fortælle mig hvordan jeg kobler DVI, HDMI eller VGA til mit fjernsyn når det ikke har nogle af disse indgange?
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 04 December 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et meget gammelt Panasonic du har?
Hvilken model?
|
| Til top |
|
| |
Landberg Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
Er det et meget gammelt Panasonic du har?
Hvilken model? |
|
|
Det er et TH42PA50E og det er 1½ år gammelt. Det burde ikke være forældet. Nu har jeg fået mediacenteret til at køre og vise fuld skærm, skulle "blot" lige geninstallere. Nu har jeg det problem, at billedet ikke fylder hele skærmen ud og - endnu mere irriterende - er der sindsygt meget støj og brum fra Acer'en. Hvilken opløsning er bedst at vælge og hvordan får jeg det bedste billede på Panasonic'et? De er forbundet via Component.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 05 December 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke opløsninger kan du vælge når du kører component?
480P ville være mit bedste bud. Det passer til TV'et, men jeg skal ikke kunne sige hvordan TV'et behandler sådan en opløsning.
|
| Til top |
|
| |