Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 18:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Grønne pixel i 100vis (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 November 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

På mit LG RZ-42PX plasma TV, har jeg på det seneste observeret grønne pixelfejl.
Det ses i mørke partier i billedet og er især udtalt når TVet er koldt. Dvs. at efter typisk ca. en halv time er problemet væk.

Der er ikke længere garanti, da det er lige over 2 år, så bud på fejlårsagen ønskes.
Til top Vis Lahnet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lahnet Besøg Lahnet's Websted

Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Slet ingen bud???
Til top Vis Lahnet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lahnet Besøg Lahnet's Websted

PV600
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 November 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Til top Vis PV600's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PV600

Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.

Lyd og kontrast har ikke været skruet helt op. Jeg har primært benyttet indstillinger på ca. 75%.

Men hvad er buddene på fejlen, er det "bare" en kondensator som skal skiftes eller hvad? Jeg ved naturligvis det er svært, men hvis der er nogle som har kvalificeret bud (også på prisen) så post venligst.

Det er altid godt at have lidt viden når det evt. skal til rep.

PV600
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 November 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 November 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Lahnet, læs evt. denne tråd inden du foretager dig yderligere

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46332

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

PV600
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 November 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Lahnet, læs evt. denne tråd inden du foretager dig yderligere

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46332

Sjovt nok er man ved at falde over hinanden med gode råd om hvilket og hvor når der skal købes TV, men når folk har problemer, er der ingen der vil svare - men det er jo også sjovere at sælge TV

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

PV600 skrev:

Sjovt nok er man ved at falde over hinanden med gode råd om hvilket og hvor når der skal købes TV, men når folk har problemer, er der ingen der vil svare - men det er jo også sjovere at sælge TV

For at kunne svare 100% sikkert på hvad der er galt, kræver det at man er spåmand.

Hvis man skal komme med et bare nogenlunde kvalificeret bud, kræver det at man har stor teknisk indsigt.

Jeg har ikke den nødvendige tekniske indsigt til at kunne komme med et bud, og min krystalkugle er helt mat. Mon ikke mange andre herinde er i samme båd?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 November 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Lahnet skrev:
På mit LG RZ-42PX plasma TV, har jeg på det seneste observeret grønne pixelfejl.
Det ses i mørke partier i billedet og er især udtalt når TVet er koldt. Dvs. at efter typisk ca. en halv time er problemet væk.

Der er ikke længere garanti, da det er lige over 2 år, så bud på fejlårsagen ønskes.

Jeg havde en RZ-PX12 som gjorde lidt det samme - her var det bare røde "prikker". Problemet fandt jeg tildels i et dårligt DVI-kabel, men også indstillingerne i DVD-afspilleren. Ved ren tv-gengivelse kan det være signal-styrken der er problemet - det er hørt mange gange. Nu oplevede jeg det ikke på min LG, men på f.eks. Samsung "splatter" billedet hvis der er for meget styrke på signalet.

Det pokkers ved sådan noget her er, at fejlen kan være mange steder - du kan selvfølgelig være uheldig at det er tv´et, men det kan også være andetsteds.

Du skal dog på LG´erne være meget påpasselig med kontrast-niveauet, da de kan være skrøbelige på det punkt. I den generation som dit tv er fra, døjede de en del med overstyring i farverne når kontrasten var for høj - en svag billedprocessor var skyld i dette, og det er da også rettet i nyere modeller.

Lahnet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Det jeg håbede på var at det var en typisk fejl, altså noget i retning af - du skal bare have skiftet xkljflj så virker det igen:-)

Vil selfølgelig stadig gerne have kvalificeret bud på fejlen, ligesom anbefalinger til en reparatør i nærheden af Høje-Tåstrup er velkommen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes