| Forfatter |
|
Lahnet Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 20 November 2006 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
På mit LG RZ-42PX plasma TV, har jeg på det seneste observeret grønne pixelfejl.
Det ses i mørke partier i billedet og er især udtalt når TVet er koldt. Dvs. at efter typisk ca. en halv time er problemet væk.
Der er ikke længere garanti, da det er lige over 2 år, så bud på fejlårsagen ønskes.
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen bud???
|
| Til top |
|
| |
PV600 Lukket konto

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret.
Lyd og kontrast har ikke været skruet helt op. Jeg har primært benyttet indstillinger på ca. 75%.
Men hvad er buddene på fejlen, er det "bare" en kondensator som skal skiftes eller hvad? Jeg ved naturligvis det er svært, men hvis der er nogle som har kvalificeret bud (også på prisen) så post venligst.
Det er altid godt at have lidt viden når det evt. skal til rep.
|
| Til top |
|
| |
PV600 Lukket konto

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
PV600 Lukket konto

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt nok er man ved at falde over hinanden med gode råd om hvilket og hvor når der skal købes TV, men når folk har problemer, er der ingen der vil svare - men det er jo også sjovere at sælge TV
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PV600 skrev:
Sjovt nok er man ved at falde over hinanden med gode råd om hvilket og hvor når der skal købes TV, men når folk har problemer, er der ingen der vil svare - men det er jo også sjovere at sælge TV 
|
|
|
For at kunne svare 100% sikkert på hvad der er galt, kræver det at man er spåmand.
Hvis man skal komme med et bare nogenlunde kvalificeret bud, kræver det at man har stor teknisk indsigt.
Jeg har ikke den nødvendige tekniske indsigt til at kunne komme med et bud, og min krystalkugle er helt mat. Mon ikke mange andre herinde er i samme båd? __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lahnet skrev:
På mit LG RZ-42PX plasma TV, har jeg på det seneste observeret grønne pixelfejl. Det ses i mørke partier i billedet og er især udtalt når TVet er koldt. Dvs. at efter typisk ca. en halv time er problemet væk.
Der er ikke længere garanti, da det er lige over 2 år, så bud på fejlårsagen ønskes. |
|
|
Jeg havde en RZ-PX12 som gjorde lidt det samme - her var det bare røde "prikker". Problemet fandt jeg tildels i et dårligt DVI-kabel, men også indstillingerne i DVD-afspilleren. Ved ren tv-gengivelse kan det være signal-styrken der er problemet - det er hørt mange gange. Nu oplevede jeg det ikke på min LG, men på f.eks. Samsung "splatter" billedet hvis der er for meget styrke på signalet.
Det pokkers ved sådan noget her er, at fejlen kan være mange steder - du kan selvfølgelig være uheldig at det er tv´et, men det kan også være andetsteds.
Du skal dog på LG´erne være meget påpasselig med kontrast-niveauet, da de kan være skrøbelige på det punkt. I den generation som dit tv er fra, døjede de en del med overstyring i farverne når kontrasten var for høj - en svag billedprocessor var skyld i dette, og det er da også rettet i nyere modeller. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Lahnet Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene.
Det jeg håbede på var at det var en typisk fejl, altså noget i retning af - du skal bare have skiftet xkljflj så virker det igen:-)
Vil selfølgelig stadig gerne have kvalificeret bud på fejlen, ligesom anbefalinger til en reparatør i nærheden af Høje-Tåstrup er velkommen.
|
| Til top |
|
| |