Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 14:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: AV receiver med 1080p (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ujn2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 06 November 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Hej...

Nu er jeg kommet ud i noget rod... Kan snart ikke finde ud af hvilke receiver der kan hvad og når jeg endelig finder en som så kan det, så viser det sig ikke altid og være helt sandt!!!

Men til sagen... Jeg har længe kigget meget efter Pioneer's receivere da jeg godt kan lide designet osv. og kun har haft gode erfaringer med dem... Især VSX-2016 her på det sidste!

Jeg har flg. krav/funktioner til en receiver:

- HDMI: Skal kunne tage 1080p (både input & output)
 - HDMI: Min. Ind/Ud: 2/1
 - 7.1
 - Der må meget gerne være en matchende DVD/CD/SACD afspiller med HDMI out og 1080p selvfølgelig
 - Alle de "normale" surround modes, Pro Logic IIx, DTS.., osv...
 - Ikke koste en halv bondegård... Helst i den billigere ende - så igen over 10k.
 - Ikke krav: Må gerne have en form for tilslutning til PC så man kan streame musik (og måske video?)

Det skal primært bruges til Xbox360, Playstation 3 også ellers musik CD & SACD...

Jeg kommer muligvis i tanke om noget mere... men er der nogle som kan hjælpe mig afsted.. Har som sagt kigget meget på Pioneers VSX-2016 og Sony's STR-DA1200ES...

Tak.

Til top Vis ujn2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ujn2

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2006 kl. 03:19 | IP-adresse registreret  

ujn2 skrev:

Hej...

Nu er jeg kommet ud i noget rod... Kan snart ikke finde ud af hvilke receiver der kan hvad og når jeg endelig finder en som så kan det, så viser det sig ikke altid og være helt sandt!!!

Men til sagen... Jeg har længe kigget meget efter Pioneer's receivere da jeg godt kan lide designet osv. og kun har haft gode erfaringer med dem... Især VSX-2016 her på det sidste!

Jeg har flg. krav/funktioner til en receiver:

- HDMI: Skal kunne tage 1080p (både input & output)
 - HDMI: Min. Ind/Ud: 2/1
 - 7.1
 - Der må meget gerne være en matchende DVD/CD/SACD afspiller med HDMI out og 1080p selvfølgelig
 - Alle de "normale" surround modes, Pro Logic IIx, DTS.., osv...
 - Ikke koste en halv bondegård... Helst i den billigere ende - så igen over 10k.
 - Ikke krav: Må gerne have en form for tilslutning til PC så man kan streame musik (og måske video?)

Det skal primært bruges til Xbox360, Playstation 3 også ellers musik CD & SACD...

Jeg kommer muligvis i tanke om noget mere... men er der nogle som kan hjælpe mig afsted.. Har som sagt kigget meget på Pioneers VSX-2016 og Sony's STR-DA1200ES...

Tak.

ang. 1080p, skal du have recieveren til at konvertere formaterne til 1080p, eller skal de bare løbe igennem med 1080p. Hvis de ikke skal konverteres op fra lavere digital eller analog opløsning, mener jeg alle denon's recievere med hdmi kan klare det, dog skal du op i en af deres langt dyrere forstærkere hvis den skal konvertere signalet til 1080p

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

ujn2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Den skal egentlig bare kunne sende det videre i det format som den får i, da det vel ikke alligevel ikke kan blive bedre... Men det ville selvfølgelig ikke gøre noget hvis den kan opskalere!

zaboom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 November 2006 kl. 08:00 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke om denne JVC model lever op til dine specs, men se på den

ujn2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Hvad er der egentlig af forskel på de 2. Sony receivere:

• STR-DA1200ES
  • STR-DA3200ES

Jeg kan selvfølgelig godt læse mig frem til et par småting via Sony's sammenligning... men hvad er der helt konkret af forskelle - umiddelbart ser det ud til at 3200ES har multiroom!

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

ujn2 skrev:

Hvad er der egentlig af forskel på de 2. Sony receivere:

• STR-DA1200ES
  • STR-DA3200ES

Jeg kan selvfølgelig godt læse mig frem til et par småting via Sony's sammenligning... men hvad er der helt konkret af forskelle - umiddelbart ser det ud til at 3200ES har multiroom!

Det er også ligesom det jeg kan udlede af det, 3200es kan styres fra en pc og har multiroom. Men spørgsmålet er hvilken slags zone2 den har. Nogle mærker kan spille fra forskellige kilder samtidigt via forskellige udgange, andre kræver at du har en seperat effektforstærker

Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes