Forfatter |
|
Poul-erik Forum Bruger
Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der kender denne model, Avance Z-502, kan godt se at der er lidt omtale om den, men jeg har feks ikke kunne finde ud af om det er en pre-amp til 1000,- eller 4000,-, jeg har søgt efter lidt oplysning på google, men det er ikke meget der kommer.
Den er fra omkring 1980 har jeg fundet ud af, men ellers ikke meget.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger
Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender den ikke, men minder da om AMC's modeller, er det en ny du har købt?
__________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for ca. 1 år siden 2-stk NAD 2240PE og hvor denne kontrolforstærker fulgte med.
Den har stået lige siden, jeg prøvede at spille med den da jeg fik den, den spillede fint, men trænger til noget afstøvning og kontaktrens tror jeg, og derefter bliver den solgt.
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger
Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 05 November 2006 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er i Hifiårbogen 83 til 4990 kr . Jeg havde sættet for nogle år siden. Eneste bagdel var varmeudviklingen fra effekten der hedder Z504. Den kunne erhverves som byg selv.
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
sismofyt Branchemedlem
elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 07 November 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde luxman ikke noget med dette at gøre? efektforstærkeren er rent teknisk noget være klamhuggeri, men spiller da fint når den virker. det var vist de billigste 'klasse a' watt man kunne få dengang. er ikke helt sikkter på at det var selvbyg men medbyg, dvs det meste var præ samlet. der er oplysninger om dem i diverse hifi årbøger og jeg er sikker på at hfe testede det engang
|
Til top |
|
|
kyhn Forum Bruger
Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
Sendt: 07 November 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger
|
Sendt: 07 November 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige haft min Avance Z-502 skilt af og renset for støv, den har fået noget kontaktrens så nu spiller den igen.
Den eneste vippeknap jeg har lidt problemer med er den der ti stille knap/afbryd lyd, den skratter en smule endnu, men ellers virker de andre utroligt godt.
Den er yderst velholdt, der er ikke hakker/ridser eller noget på frontpladen, den er også rimelig velholdt på selve trælåget, men man kan godt se der at den har en del år på bagen, men det er ikke ridser, der er ligesom nogle trykmærker.
Den spiller lige nu sammen med en gammel NAD 2140 effektforstærker fra 1981, og dette sæt lyder betydeligt bedre(mere behageligt) på det sæt højtalere jeg spiller på end min NAD 319 som jeg også lige har spillet med.
NAD 319 er hård, meget underlig i diskanten, det gør dette sæt her væsentligt bedre lige på det sæt højtalere her, tilgengæld er der noget mere bund i NAD 319.
Mine højtalere er et sæt hjemmebyg som jeg lavede for flere år siden, det er en spille højt højtaler og ikke noget særligt, men man kan alligevel tydeligt høre forskel på disse 2 anlæg.
Jeg er Meget forbavset over at der ikke er en Loudnes knap på kontrolforstærkeren (ikke fordi jeg skulle bruge den), men sådan en kunne man da simpelthen ikke undvære i 80´erne. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Scheby Forum Bruger
Bruger siden: 04 Januar 2007 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er indehaver af en deffekt Z504, jeg mangler en ny trafo, men har ikke været specielt heldig med at finde et diagram over den. Jeg har også overvejet at få fat i en anden brugt, og så var det jeg tænkte at der måske var nogen der kendte nogen som kendte nogen som havde en til salg?
Indtil videre har jeg klaret mig med en ældre NAD 2600 som spiller ok, men jeg savner lyden fra Z504.
Nogen der kan hjælpe?
Mikael
|
Til top |
|
|
jesperkim Forum Bruger
Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 02 September 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|