| Forfatter |
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en stak cdér som jeg gerne lige vil have ind på min pc. Det er længe siden jeg har gjort den slags sidst, så det er muligt at jeg har glemt hvordan man gør så enkel en ting som dette. Men der sker det, når cdén er stoppet i drevet, jeg vælger drevet og trykker "kopier" så får jeg kun en trackliste, men der ingen numre på....
Det skal siges at det er fuld lovlige og købte cdér, hvad gør jeg galt? 
|
| Til top |
|
| |
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at skrive "cd rip" i Google.
__________________ Mvh. Frank K.
|
| Til top |
|
| |
eyvind Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 02 November 2006 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan begynne med å laste ned Exact Audio CopyDet enkleste vil være å fortsette med å laste ned Lame Her etter bør det meste gå lett som en lek.
__________________ A wrong decision is better than indecision
Min Stereo
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest! (Gælder især kopibeskyttede cd'ere) Hvis din computer kommer frem med en besked om at du skal trykke "ok" for at installere et program der kan afspille cd'en, så lad for guds skyld være og skynd dig at lukke vinduet ned i stedet.
Windows media player kan sagtens afspille og kopiere kopi"beskyttede" cd'ere, med mindre du har trykket ok i ovenstående, da dette i visse tilfælde kan medføre at din computer bliver låst for den slags... ;-(
Har du ikke allergi over for windows, kan du sagtens nøjes med at bruge windows media player til at rippe dine cd'ere med. Vil du have den bedste lydkvalitet skal du vælge "wma lossless/tabsfrit", men det fylder selvfølgelig også lidt mere end en lavere kvalitet. WMA er windows eget format der understøttes af langt de fleste afspillere.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
KRIKSTAR skrev:
|
Først og fremmest! (Gælder især kopibeskyttede cd'ere) Hvis din computer kommer frem med en besked om at du skal trykke "ok" for at installere et program der kan afspille cd'en, så lad for guds skyld være og skynd dig at lukke vinduet ned i stedet.
Windows media player kan sagtens afspille og kopiere kopi"beskyttede" cd'ere, med mindre du har trykket ok i ovenstående, da dette i visse tilfælde kan medføre at din computer bliver låst for den slags... ;-(
Har du ikke allergi over for windows, kan du sagtens nøjes med at bruge windows media player til at rippe dine cd'ere med. Vil du have den bedste lydkvalitet skal du vælge "wma lossless/tabsfrit", men det fylder selvfølgelig også lidt mere end en lavere kvalitet. WMA er windows eget format der understøttes af langt de fleste afspillere.
|
|
|
Mange tak for de hurtige svar jeg fik. Mit problem var at wmp ikke kunne finde cdén, underligt nok. Hvis jeg så bare prøvede noget andet, feks at trække sangene ned på skrivebordet, men man kan med så meget andet der kommer "ind" den vej, så fik jeg kun ikonerne, så det kunne jeg heller ikke bruge til ret meget. Men jeg fandt et lille program der hedder "easy rip". Kendte det ikke, men det så ud til at fungerer, og så kunne den ovenikøbet klare "Flac" så det er jo bare fint. Er sg nok ved at blive gammel, for jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde før i tiden når jeg skulle ordne det, men skidt. Fandt en løsning og det er hovedsagen, så tak for hjælpen.
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
KRIKSTAR skrev:
|
|
|
|
Mange tak for de hurtige svar jeg fik. Mit problem var at wmp ikke kunne finde cdén, underligt nok. Hvis jeg så bare prøvede noget andet, feks at trække sangene ned på skrivebordet, men man kan med så meget andet der kommer "ind" den vej, så fik jeg kun ikonerne, så det kunne jeg heller ikke bruge til ret meget. Men jeg fandt et lille program der hedder "easy rip". Kendte det ikke, men det så ud til at fungerer, og så kunne den ovenikøbet klare "Flac" så det er jo bare fint. Er sg nok ved at blive gammel, for jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde før i tiden når jeg skulle ordne det, men skidt. Fandt en løsning og det er hovedsagen, så tak for hjælpen.
|
|
|
Hov for den, nu finder jeg så ud af at hverken min wmp ikke kan afspille Flac, hvad hulen gør jeg så. Skal jeg lægge dem ind igen i et andet format, eller er der en anden løsning? 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at winamp kan afspille flac
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| Jeg mener at winamp kan afspille flac |
|
|
Det troede jeg også. Måske den også kan, men jeg kan i alle tilfælde ikke få den til det, så nu måtte jeg bide i det sure æble og konverterere filerne i Mp3 i stedet for, men selvfølgelig i det bedste mulighed 320... Det er bare ikke lige helt det samme, men skidt. I det mindste fik jeg fuldendt min Poul Krebs samling nu, så jeg er en glad mand 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor fandt du programmet? Måske er det bare mig der er skør, men hele min musiksamling ligger som wav filer, fylder godt nok en del
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| hvor fandt du programmet? Måske er det bare mig der er skør, men hele min musiksamling ligger som wav filer, fylder godt nok en del |
|
|
Hvilket program... Det som jeg ribbede fra?
Jeg vrøvler, det hedder "Express rip". Det klare alle gængse formater så vidt jeg lige kan se. Dog kunne jeg jo ikke få min afspiller til at give lyd fra sig i "Flac" så jeg måtte tage den forfra i Mp3. Hvis du søger på "Express rip" så tror jeg det kommer. Var godt nok lidt omkring og det var tilfældigt at det var dét jeg valgte, men det virkede i alle tilfælde efter hensigten 
|
| Til top |
|
| |
KRIKSTAR Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 408
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
192 kbps WMA lyder lige så godt som 320 kbps mp3 og fylder en hel del mindre, da wma komprimerer langt bedre. Det samme gælder flac og ogg-vorbis vs. mp3.
Hvorfor downloade alle mulige programmer og have alt det besvær, når windows media player kan gøre det hele for dig? Ja det kan godt være at jeg er doven, men til gengæld virker mit bare og jeg er fri for at installere yderligere programmer og codecs for at kunne afspille og rippe mine cd'er, men det er jo selvfølgelig også fint, hvis du er tilfreds med den løsning du har nu.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 03 November 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|