Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. marts 2024 | 08:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Vesterhavs Bio nye billeder opd 30/11 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Nye billeder side 37.

Ny Projektor, ophæng, udsmykning.....s. 35

Billeder af biostol og podieprojekt s.34, færdigt resultat s. 35

Nye billeder s. 34 (ny BD afspiller mv.)

Ny projektor side 33.

Billeder af det endelige resultat side 31

Ja som jeg skrev i min gamle tråd, så har jeg stået foran en flytning i små 2 mdr. Jeg er nu flyttet og har i den forbindelse lavet en ny, noget mindre, hjemmebio, som jeg selv synes er blevet så god at jeg vil dele den med jer andre herinde.

Rummet:

Er et værelse i et hus og det er 3x5 meter, og der er 2,34m til loftet. Væggene og loftet og gulvet er træ, hvilket gør rummet næsten helt dødt.

Der var ikke gjort noget ved rummet de sidste 15 år, så lidt arbejde var der da, men mest kosmetisk.

Nedenfor følger billder fra hhv. før og efter, de er taget fra venstre mod højre.

Vinduet i midten (ja altså midten af væggen hvor lærredet er placeret) er blevet blændet af med møklægningsstof og velcro-tape...det virker!

Lyd:

Receiver: Denon AVR-3808.

Front HT: B&W 604 s2.

Center HT: B&W LCR 6 s2.

Surround HT: B&W 601 s2.

Surround back HT: B&W 601 s3.

Subwoofer: B&W ASW 750.

HT kabel: Taralabs klara prism/Oelbach primewire 1053.

Billede:

DVD: Denon DVD 3910.

HDDVD: Toshiba EP35.

Blu Ray: Panasonic DMP BD 60. pr. AUG 2011, Denon BDP 1611

Projektor: Sanyo PLV-Z3000, pr. Maj 2011 sanyo Z4000

Lærred: 106" Carada Brilliant White, gain 1.4, fastramme.

Konsol: PS 2, lille udgave.

HDMI kabel: NordOst Wyre Wizard samt Van Den Hul, The VDH Flat HDMI.

Remote: Sunwave SRC 3820.

PJ ophænget er midlertidigt, indtil jeg får en bedre ide.

UD-skiltet som kan anes i baggrunden er tilsluttet lyset så det dæmpes sammen med dette, via min universal fjernbetjening, som naturligvis også bruges til alt andet i bio´en.

Ovenstående skulle gerne give et godt indtryk af rummets indretning.

Med hensyn til mørklægning så har jeg købt et mørklægningsgardin, som er tilpasset i størrelsen, og så har jeg lavet nogle "lysskinner" i aluminium, så det er faktisk blevet helt godt

Gardin oppe

Gardin nede

(læg iøvrigt mærke til skiltene som alle er "rigtige" skilte, altså ikke fotokopier eller lignende....ja ikke at jeg har noget imod at folk har det, jeg vil bare ikke selv have det...)

Resultat ved højlys dag med masser af sol......ganske godt hvis i spørger mig....

Det var vist det, jeg har ikke haft lejlighed til at lave screen shots endnu, men de kommer....

Ros/ris og andre kommentarer er altid velkomne.

 



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Flot gennemført. Det ser endnu engang godt ud... 

Hvordan har det påvirket lyden at skifte til mindre lokaler? Oplever du nogle forandringer?


Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Flot gennemført. Det ser endnu engang godt ud... 

Hvordan har det påvirket lyden at skifte til mindre lokaler? Oplever du nogle forandringer?


Det glæder mig at du synes om det!

Det har været en kæmpe forandring at gå til et lokale som er så meget mindre (fra 56m2 til 15m2), kombineret med en ny receiver som har Audyssee rumkorektion, samt at alle væggene og loftet er af træ, gør at lydoplevelsen er diametralt modsat, jeg vil ikke sige at den er bedre, den er bare anderledes, mere intens, "in your face (ears)".......jeg synes godt om det.....men lad mig vende tilbage når jeg har lyttet lidt mere...

Der gælder lidt det samme på billedesiden, rummet er nu helt mørklagt, og det er malet meget mørkt, og lærredet er noget mindre......det giver et markant bedre billede...så jeg mærker ikke rigtigt at jeg er gået fra 133" til 104", fordi afstanden er blevet tilsvarende mindre....



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

ser lækkert ud, filmtossen.

ville ønske jeg havde et rum kun til bio.

jeg glæder mig til at hører om hvordan lyden er?

har pt selv lidt problemer med placering af baghøjtaler.

er ved at købe en ny center (jamo D6)

så håber at kunne finde en løsning på mine bag til.

 



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

ser lækkert ud, filmtossen.

ville ønske jeg havde et rum kun til bio.

jeg glæder mig til at hører om hvordan lyden er?

Jamen rigtigt mange tak for det!

Det er skam også superfedt! med et sådant rum...

Jeg skal nok vende tilbage når jeg har fået set nogle flere film!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 817
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Schrammelll skrev:
Flot gennemført. Det ser endnu engang godt ud... 

Hvordan har det påvirket lyden at skifte til mindre lokaler? Oplever du nogle forandringer?


Det glæder mig at du synes om det!

Det har været en kæmpe forandring at gå til et lokale som er så meget mindre (fra 56m2 til 15m2), kombineret med en ny receiver som har Audyssee rumkorektion, samt at alle væggene og loftet er af træ, gør at lydoplevelsen er diametralt modsat, jeg vil ikke sige at den er bedre, den er bare anderledes, mere intens, "in your face (ears)".......jeg synes godt om det.....men lad mig vende tilbage når jeg har lyttet lidt mere...

Der gælder lidt det samme på billedesiden, rummet er nu helt mørklagt, og det er malet meget mørkt, og lærredet er noget mindre......det giver et markant bedre billede...så jeg mærker ikke rigtigt at jeg er gået fra 133" til 104", fordi afstanden er blevet tilsvarende mindre....



Men drøm er nu også et dedikeret rum til anlæg/hjemmebio... Men det bliver nok ikke foreløbigt.

Fedt at høre at det fungere. Rummet har ofte større indflydelse end man lige skulle tro.

Er selv flyttet fornyligt, til hvad der umiddelbart fornemmes som bedre akustike forhold. Rummet virker ihvertfald mere dødt end stuen i den gamle lejlighed. Jeg mangler bare, at få smidt anlægget op derinde og hørt efter.
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll
 
Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 501
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 01:08 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud, tillykke med det !

Hvor mange er der plads til i din bio, er der kun den røde sofa som man kan se, eller har du planer om et podie bag den evt ?
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^
 
Rotel dyr
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Sverige
Status: Offline
Indlæg: 447
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

nu har du malet vægene i mørke farver men kabeler er hvide tro det vil blive mere i et hvis du osse malet dem mørke hilsen sony dyr
Til top Vis Rotel dyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rotel dyr
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Filmtossen skrev:

Schrammelll skrev:
Flot gennemført. Det ser endnu engang godt ud... 

Hvordan har det påvirket lyden at skifte til mindre lokaler? Oplever du nogle forandringer?


Det glæder mig at du synes om det!

Det har været en kæmpe forandring at gå til et lokale som er så meget mindre (fra 56m2 til 15m2), kombineret med en ny receiver som har Audyssee rumkorektion, samt at alle væggene og loftet er af træ, gør at lydoplevelsen er diametralt modsat, jeg vil ikke sige at den er bedre, den er bare anderledes, mere intens, "in your face (ears)".......jeg synes godt om det.....men lad mig vende tilbage når jeg har lyttet lidt mere...

Der gælder lidt det samme på billedesiden, rummet er nu helt mørklagt, og det er malet meget mørkt, og lærredet er noget mindre......det giver et markant bedre billede...så jeg mærker ikke rigtigt at jeg er gået fra 133" til 104", fordi afstanden er blevet tilsvarende mindre....



Men drøm er nu også et dedikeret rum til anlæg/hjemmebio... Men det bliver nok ikke foreløbigt.

Fedt at høre at det fungere. Rummet har ofte større indflydelse end man lige skulle tro.

Er selv flyttet fornyligt, til hvad der umiddelbart fornemmes som bedre akustike forhold. Rummet virker ihvertfald mere dødt end stuen i den gamle lejlighed. Jeg mangler bare, at få smidt anlægget op derinde og hørt efter.

Ja jeg må sige at jeg er overrasket over hvor meget forskel der er, havde forventet at der var forskal men ikke så meget....

Ja du må bare se at komme igang med at prøve dig frem!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Azo^ skrev:
Det ser rigtig godt ud, tillykke med det !

Hvor mange er der plads til i din bio, er der kun den røde sofa som man kan se, eller har du planer om et podie bag den evt ?

Af hjertet tak!....for tiden er det en rigtig ego bio, der kun plads til de 4 som kan sidde i sofaen, jeg kan dog smide 2 ekstra stole ind bagved midlertidigt.......det ville naturligvis være fedt med et podie og så nogle bio stole, og det var også min tanke inden jeg gik igang (havde bestilt stolene), men synes det bliver for "pakket"......måske engang i fremtiden....hem ved (der er lige en del andre rum som skal sættes i stand først..)



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

sony dyr skrev:
nu har du malet vægene i mørke farver men kabeler er hvide tro det vil blive mere i et hvis du osse malet dem mørke hilsen sony dyr

Ja jeg vidste at det ville blive bemærket......og tro mig jeg har også overvejet det....men:

1. Man kan ikke se det hvide når " klaveret spiller"

2. Hvis jeg maler kabelbakker, skal jeg så også male stikkontakter, lærredets kassette, vindueskarme, loftet, hylder og hyldekægte??????.....jeg har gjort mig overvejelserne, og besluttet at det er ikke arbejdet værd (ihvertfald ikke nu), ...arrgh nu fik du mig til at tvivle på om min beslutning var den rigtige.........nå men det bliver ikke foreløbigt!



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen...

Tilllykke med den nye bio...

Stikkontakterne kan fås i koksgrå også kaldet sort.... Men jeg syntes ikke det gør noget med farve forskeld. Ellers bliver det en ny bathule...



__________________
Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

stikkontakterne behøver du ikke male gå ned til den lokale elektriker og hør om de ikke har en "front" i sølvgråt/sort



__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1223
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:

Hej Filmtossen...

Tilllykke med den nye bio...

Stikkontakterne kan fås i koksgrå også kaldet sort.... Men jeg syntes ikke det gør noget med farve forskeld. Ellers bliver det en ny bathule...   Og hvad ville der lige være forkert i det ??  - de er jo fede

Filmtossen:

Men et stort tillykke med den nye mindre bio, den er sgu da blevet flot og farverne er jo lnagt federe og mere optimale  , forhåbentlig kan du også bedre spille så højt du lyster nu ? ( for nær hensynstagen til dine unge arvinger , men med tiden vil det være en tilvænningssag  ).

Og JA, selvfølgelig skal du male bakkerne osv. også    ( jeg måtte selv igang, men heldigvis forholdsvis nemt, da du bare tager lågene af og sprayer dem sorte og vupi på igen  )

Dejligt at se, at det hele ikke er gået op i børn og familien Danmark - en mand skal også have tid til at pleje sine hobbyér

ps.  det ser ud til at du snart får nogle naturlige begrænsninger på indkøb af film - hvor pokker skal de snart være henne ?

 



__________________
dj
Til top Vis D.J.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af D.J.
 
Jacob AN
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 05 Juni 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 203
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Hej Filmtossen

Det er nogle gode højttaler du har, har du købt dem i Hifi-klubben?



__________________
Med Venlig Hilsen
Jacob
-----------------------------------
Hjemmebio er fedt
min hjemmebio
Til top Vis Jacob AN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob AN Besøg Jacob AN's Websted
 
Brian321
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 November 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 774
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Har du selv haft en Z3 før din Z4? Går og tænker på den nye Z5, men måske er en Z4 et bedre køb, prisen taget i betragtning, hvis den er langt bedre en Z3 (som jeg har).
Til top Vis Brian321's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian321
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

KaZZ skrev:

Hej Filmtossen...

Tilllykke med den nye bio...

Stikkontakterne kan fås i koksgrå også kaldet sort.... Men jeg syntes ikke det gør noget med farve forskeld. Ellers bliver det en ny bathule...

Tak for det!

Det ved jeg og de 2 af de 3 kontakter er også sådan nogle, den sidste som er den som fjernbetjener lyset er hvid, for jeg er simpelthen for nærig til at smide 700,- ud ad vinduet for at få en i sort, så den bliver hverken malet eller skiftet....



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

sHaCk_kO skrev:

stikkontakterne behøver du ikke male gå ned til den lokale elektriker og hør om de ikke har en "front" i sølvgråt/sort

Jeg ved det, men ellers tak for oplysningen ( se mit svar til Kazz)



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
KaZZ skrev:

Hej Filmtossen...

Tilllykke med den nye bio...

Stikkontakterne kan fås i koksgrå også kaldet sort.... Men jeg syntes ikke det gør noget med farve forskeld. Ellers bliver det en ny bathule...   Og hvad ville der lige være forkert i det ??  - de er jo fede

 

Filmtossen:

Men et stort tillykke med den nye mindre bio, den er sgu da blevet flot og farverne er jo lnagt federe og mere optimale  , forhåbentlig kan du også bedre spille så højt du lyster nu ? ( for nær hensynstagen til dine unge arvinger , men med tiden vil det være en tilvænningssag  ).

Og JA, selvfølgelig skal du male bakkerne osv. også    ( jeg måtte selv igang, men heldigvis forholdsvis nemt, da du bare tager lågene af og sprayer dem sorte og vupi på igen  )

Dejligt at se, at det hele ikke er gået op i børn og familien Danmark - en mand skal også have tid til at pleje sine hobbyér

ps.  det ser ud til at du snart får nogle naturlige begrænsninger på indkøb af film - hvor pokker skal de snart være henne ?

 

Ahh tak skal du have DJ!

Glæder mig at du kan lide farven, og du har ret det gør en ikke ubetydelig forskel.....

Jeg kan næsten spille som jeg lyster....der er som du selv er inde på kun en begrænser pt. og det er kunior, men han skal nok kunne lide det på sigt, han har allerede været derinde og se Ice Age 2, og han var tryllebundet!

Mht. kabelbakker der skal males, så gider jeg ikke høre mere om det, de er blevet malet for 5 min. siden og skal have 2. gang senere idag eller imorgen (billeder der beviser det skal nok komme)..

Tid til hobby Yes sir! Det der sætter begrænsningen er mit nye job, hvor jeg er meget lidt hjemme, men jeg satser da på at få lidt tid til at se nogle film.....

Ja der er ikke så dælens meget plads til film, men jeg har da endnu plads til 100 ekstra, mne så kniber det også.....håber at jeg har fundet en løsning til den tid! jeg skulle jo nødig sætte indkøbsmængden ned vel?



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Oktober 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Jacob AN skrev:

Hej Filmtossen

Det er nogle gode højttaler du har, har du købt dem i Hifi-klubben?

Ja de rigtigt gode hvis du spørger mig.....ja de er fra HFK, undtaget fronterne som jeg dog har købt brugt af en privat mand...(en herinde fra faktisk)



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 

Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes