Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: ProAc priser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hmmm, fik en skør idë om det kunne være sjot at prøve et par ProAc. Men hvad skal man regne med de koster i dagens danmark?

Det skal være en gulvmodel, og ikke oversige 10k brugt. (bare for at have noget at holde sig til)

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Oktober 2006 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

hey Rock.

Der er en response 1,5, aka D15 til salg her på siden.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=27747

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

.
.
Jeg ville være meget påpasselig med de ProAc. Jeg har selv lyttet til dem i et set-up jeg var bekendt med: Copland CD + Jolida 45watts rør forst. og jeg må sige at jeg fik betænkeligheder.
.
.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Fl.D.P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

ProAc er en højtaler der er meget afslørende med hensyn til det grej der benyttes i afspille kæde.

Har selv hørt ProAc,og vil sige at på det grej der blev spillet på,da var de virkeligt rigtigt gode

og regner selv med at skifte mine højtalere(opgradere) til ProAc.

Til top Vis Fl.D.P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fl.D.P

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hmmm, fik en skør idë om det kunne være sjot at prøve et par ProAc. Men hvad skal man regne med de koster i dagens danmark?

Det skal være en gulvmodel, og ikke oversige 10k brugt. (bare for at have noget at holde sig til)

Du kan jo evt. spørger Jesper Juul, hvad han synes forskellen er på ProAc og Diva. Jeg mener han gik over til Diva'er(!)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
..Jeg ville være meget påpasselig med de ProAc. Jeg har selv lyttet til dem i et set-up jeg var bekendt med: Copland CD + Jolida 45watts rør forst. og jeg må sige at jeg fik betænkeligheder...

Hvilke betænkeligheder?, og hvilken model?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Jep, jeg skiftede, efter at have haft mine ProAc i en ca. 3 års tid syntes jeg tiden var til at prøve noget andet, og da der pludselig stod et par Divaer som nye og kun lige over 3 år gamle, ja så var der ikke meget at betænke sig på.

Mht. ProAcer'ne er den højttaler jeg har haft længst og været mest glad, de spiller rigtigt godt, og med et kæmpelydbilled, de er dog som nævnt af andre lidt kræsne mht. hvad der bliver spændt på dem. Det eneste som de ikke rigtigt egner til er heavy rock musik og lign. det er trods alt begrænset hvor meget en enkelt 6½ enhed kan flytte.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Jep, jeg skiftede, efter at have haft mine ProAc i en ca. 3 års tid syntes jeg tiden var til at prøve noget andet, og da der pludselig stod et par Divaer som nye og kun lige over 3 år gamle, ja så var der ikke meget at betænke sig på.

Mht. ProAcer'ne er den højttaler jeg har haft længst og været mest glad, de spiller rigtigt godt, og med et kæmpelydbilled, de er dog som nævnt af andre lidt kræsne mht. hvad der bliver spændt på dem. Det eneste som de ikke rigtigt egner til er heavy rock musik og lign. det er trods alt begrænset hvor meget en enkelt 6½ enhed kan flytte.

Hvad synes du så om Diva i forhold til dine gamle ProAc?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

hasselbaink skrev:
.
.
Jeg ville være meget påpasselig med de ProAc. Jeg har selv lyttet til dem i et set-up jeg var bekendt med: Copland CD + Jolida 45watts rør forst. og jeg må sige at jeg fik betænkeligheder.
.
.

Ja det må du liiiige uddybe lidt mere hr.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal have en ProAc gulvmodel, som har samme bestykning som mine nuværende Divaer (som jeg på ingen måde er træt af) hvad er vi så oppe i, hvis vi holder os til Response serien?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Jesper Juul skrev:
Jep, jeg skiftede, efter at have haft mine ProAc i en ca. 3 års tid syntes jeg tiden var til at prøve noget andet, og da der pludselig stod et par Divaer som nye og kun lige over 3 år gamle, ja så var der ikke meget at betænke sig på. Mht. ProAcer'ne er den højttaler jeg har haft længst og været mest glad, de spiller rigtigt godt, og med et kæmpelydbilled, de er dog som nævnt af andre lidt kræsne mht. hvad der bliver spændt på dem. Det eneste som de ikke rigtigt egner til er heavy rock musik og lign. det er trods alt begrænset hvor meget en enkelt 6½ enhed kan flytte.

Hvad synes du så om Diva i forhold til dine gamle ProAc?

Der er noget mere bund i og de er lidt mere åbne i toppen, men ind imellem savner jeg den der udefinerbare ProAc lyd.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Hvis man skal have en ProAc gulvmodel, som har samme bestykning som mine nuværende Divaer (som jeg på ingen måde er træt af) hvad er vi så oppe i, hvis vi holder os til Response serien?

Så hedder det Repsonse 3, 3.5 eller 3.8.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hmmm, ja. Skulle jeg nogensinde prøve noget ProAc, skulle det være en Response model. På den anden side, bliver det jo temeligt dyrt med de store Response med 2 x basser.

Men. Jeg gad nu godt prøve den lille D15 alligevel. Men en D15 står vel til mindst 12k brugt ikk?

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Der er ikke den store forskel mellem en D15 og en Response 1.5, de bruger begge to en enkelt 6½ som basenhed. Basrefleksporten på en Response 1.5 sidder bag på, hvor den på en D15 sidder i bunden. Og jo, jeg vil tro en D15 vil ligge på en ca. 12K.

Mr.Antisilver
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hmmm, ja. Skulle jeg nogensinde prøve noget ProAc, skulle det være en Response model. På den anden side, bliver det jo temeligt dyrt med de store Response med 2 x basser.

Men. Jeg gad nu godt prøve den lille D15 alligevel. Men en D15 står vel til mindst 12k brugt ikk?

jeg har response 3, der efter min menig er klart den bedste af de 3, der nævnes. Sjoenne har just købt response 3 signature til 10 k  brugt og så vidt jeg er orienteret er han yderst tilfreds. Jeg havde oprindelig nogle anker imod signature udgaven, men Sjoenne mener ikke jeg har ret i i i hvert fald een af dem.

Men pointen er, at hvis man kan få en 3'er til 10 k, der er i mint condition, ja så kan dali godt pakke sammen...(efter min mening selvfølgelig)

Til top Vis Mr.Antisilver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.Antisilver

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Et godt råd herfra; lad det blive ved den skøre idé. Jeg har tidligere haft ProAc R2.5 og har kun ganske kort hørt andre modeller. Mit indtryk af R2.5 er, at den i dicipliner som dynamik og detaljer/opløsning absolut intet har at gøre i selskab med Diva. Desuden er basgengivelsen på R2.5 mildest talt problematisk og ekstremt opstillings-/rumfølsom på det område. De blev iøvrigt solgt for 10k for at bidrage lidt til trådens emne. Blot min erfaring i mit anlæg, med min musik og mine ører. Fortsat god weekend.

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
rockforlife skrev:

Et godt råd herfra; lad det blive ved den skøre idé. Jeg har tidligere haft ProAc R2.5 og har kun ganske kort hørt andre modeller. Mit indtryk af R2.5 er, at den i dicipliner som dynamik og detaljer/opløsning absolut intet har at gøre i selskab med Diva. Desuden er basgengivelsen på R2.5 mildest talt problematisk og ekstremt opstillings-/rumfølsom på det område. De blev iøvrigt solgt for 10k for at bidrage lidt til trådens emne. Blot min erfaring i mit anlæg, med min musik og mine ører. Fortsat god weekend.

Du har Diva nu ikk? Hvis ja. Gik du så fra ProAc og direkte over til Diva?

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg skiftede ikke direkte fra ProAc til Diva. Til gengæld havde jeg hele tiden Infinity Kappa 6.2i Series 2 som reference eller sammenligningsgrundlag. Så mine indtryk er relative i forhold til Kappaerne. Der er flere detaljer i min tråd iøvrigt.

hasselbaink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

hasselbaink skrev:
.
.
.
.

Ja det må du liiiige uddybe lidt mere hr.

Fair nok! Modellen var ProAc 15 og som sagt spændt op til rør grej. At nogle påstår at ProAc er egnede til rørforst. kan jeg ikke forstå (om det så også gælder andre modeller end 15'eren vides ikke). Lyden i hele bass regionen var noget ukontrolleret samtidig med at mellemtonen lød lidt, tjaa - slank eller ligefrem spinkel. Det undrede mig, da netop ProAc havde et rygte som rørvenlige. Jeg har senere forhørt mig om disse højttalere og lært at pga. konstruktionen og delefilter er de nærmest et bundløst hul for forstærkeren at fylde strøm i.
Til top Vis hasselbaink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hasselbaink

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Hvilken rørforstærker blev der spillet på?

Og var det D15 eller Response 1.5?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes