Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 23:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvilket DVB-S kort? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Selvom det ikke er helt nemt vil jeg prøve at kunne se sat tv på min HTPC via MCE. Hvilket DVB-S kort vil I anbefale mig? Hvis det er muligt at hente mere end en kanal ned adgangen ville det være en rigtig god ting
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Jeg spurgte forleden til et relateret emne i nedenstående tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=44463&P N=1

Jeg kan dog sige at i min leden er jeg ikke faldet over kort med mere end én tuner - så hvis du vil optage en kanal, kan du ikke umiddelbart se en anden - og uden at ville hænges op på det, så kan man nok heller ikke bruge PIP med kun ét kort!

Derudover skal du på en ene eller anden måde have et "Common Interface", hvori man sætter et "CAM", hvori man igen sætter det sattelit kort man har fået fra sin udbyder.

Nogle DVB-S kort har disse indbygget, og andre kan man få det som "add-on"

Forslag:

FloppyDTV
TwinHan VisionPlus VisionDTV - Sat-CI  - ( EDBpriser )

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke
 
digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline
Indlæg: 88
Sendt: 03 Oktober 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop beta driver testet DVB-S på en FireDTV/FloppyDTV og MCE. Det virker fint på Thor 1 grad vest og med Conax cam til Canal Digital.  Men der er begrænsninger. Der vælges ikke dansk lydkanal og der er ikke support for undertekster i MCE.

Fremfor MCE kan programmet DVBViewer anbefales, såfremt man vil have undertekst og flere lydkanaler understøttelse. www.dvbviewer.com



__________________
http://www.digitalt.tv
Til top Vis digitalt.tv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af digitalt.tv Besøg digitalt.tv's Websted
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Ser ud til man ved FloppyDTV skal have en boks til at stå, så TwinHan DVB-S virker til at være den bedste løsning.
Det er dog meget træls at den kun understøtter
Conax, og ikke viasats NDS. Det må vel betyde jeg ikke kan komme til at se viasat?
Godt nok skod at man ikke kan vælge danske sub og dansk lydspor i MCE, men må jo så bruge DVBViewer istedet for, når jeg vil se den type kanaler.
Følger der et Conax came med, hvis jeg køber den, eller hvor skal det købes? Mener jeg har et gammelt conax came jeg brugte i forbindelse med en nokia reciver, kan det evt. bruges?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Med FloppyDTV skal man som sådan ikke have en box stående - den kasse man skal bruge fylder ca. det samme som almindelig harddisk! - dem kan der sidde adskillige i de fleste kabinetter!

 

Søsterproduktet FireDTV er ganske rigtigt en ekstern box – det ville måske være en ide hvis man fx bruger MacMini!

 

Mht. at modtage Viasat, der jo som du nævner bruger NDS Videoguard, så skal man som jeg har forsået det bruge et såkaldt ”Dragon CAM” der så kan programmeres! (Jeg er slet ikke sikker, men tror måske også de går under navnet T-Rex, men det må du ikke hænge mig op på!)

 

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke
 
avsh
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 218
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

#the-box

Conax CAM skal være vers. 4.00.

Til top Vis avsh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af avsh
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Regner med at købe et HFX mini kabinet, så tror desværre ikke jeg har plads til FloppyDTV i den. Men ville godt nok mega gerne have et DVB-S kort med mere end en tuner i, så jeg kunne optage imens jeg så en anden kanal. Såvidt som jeg har forstået kan man åbenbart kun det med flere DVB-S kort, og det er for det første meget dyrt, og så har jeg ikke plads til det i mit HFX mini kabinet.
Er der ellers nogen fordele ved FloppyDTV fremfor TwinHan DVB-S?

Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har ladet mig forstå at Twinhan kan være lidt at en jungle at finde rundt i rent driver-mæssigt - idet der åbenbart er utroligt mange forskllige versioner af hvert kort!

Det skal også siges at der også findes mange andre producenter såsom Hauppauge, Technotrend og Technisat - Et godt sted at kikke på disse er webshoppen DVBShop

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Hmm ja, tog også lige en søgning på edbpriser, og der er jo alligevel en del at vælge imellem, men umuligt at vide hvilken der vil virke bedst sammen med MCE. Synes god VisionPlus VisionDTV -Sat-CI virker bedst, da det er den nyeste, men kan man sige FloppyDTV virker bedre til MCE eller hvordan?
Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 163
Sendt: 04 Oktober 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Du skal ikke udlukkende lytte til mig da:

1: Jeg har ikke købt mit DVB-S kort endnu

2: Jeg køre med Media Portal og ikke MCE

Men der er en række andre tråde om emnet her på boarded, prøv fx at søge efter "Canal Digial", "Viasat" eller "DVB-S"

P.s. Det er også tit et hit at 'google' [produktnavn + "review"]

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes