Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Lyd- og billedkabler til projektor (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
steenhan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg undskylder på forhånd, hvis dette forum ikke er beregnet til totale newbies som mig selv. Ligeledes, hvis mit spørgsmål hører til i en anden kategori, håber jeg en administrator vil flytte min tråd til rette sted.

Og så til spørgsmålet. Først lidt baggrund:

På mit kollegium har vi netop anskaffet en projektor af mærket HP VP6321. En ganske udmærket projektor synes vi selv. Dertil har vi købt et lærred.

Det der nu mangler er kablerne. Indtil videre kører vi med et billigt sæt fra Netto, som jeg ikke kan forestille mig yder det optimale. Hvis jeg tager fejl her, må I meget gerne rette mig.

Vi forestiller os at bruge projektoren til lidt af hvert. Det vil sige oplæg og præsentationer af slides og lignende, fremvisning af fodbold og andre vigtige begivenheder i vores café, samt udlån til folk der gerne vil se en DVD eller lignende.

Som før nævnt har jeg på ingen måde forstand på kabler, så jeg håber dette forums medlemmer kan være lidt behjælpelige. Altså:

Hvilke kabler vil være fornuftige til ovennævnte situationer?

Skal (eller bør) man bruge flere forskellige slags kabler afhængigt af situationen?

Er valget af kabler afhængig af det lyd- og billedudstyr man kobler til og findes der i så tilfælde en eller anden løsning der tilgodeser alle opsætninger nogenlunde?

Der er sikkert flere ting end de ovenstående at overveje. Budgettet er selvfølgelig ikke underordnet, såvidt jeg husker har vi små 5.000 kr. tilbage af det oprindelige godkendte beløb, så jeg håber det er muligt at tage dette med i overvejelserne :)

På forhånd mange tak.

/Steen

Til top Vis steenhan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steenhan

Noes666
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

du slkal bare købe et godt vga kabel - du kan købe det hos hp men de er dyre - har selv købt et godt 10m lang vga kabel for 220 med fragt hos www.mediecentralen tror jeg det var

det er helt klart det bedste - kunne sagtens se forskel da jeg skiftede fra s-video stik til vga

Til top Vis Noes666's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noes666

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes