| Sendt: 11 September 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg undskylder på forhånd, hvis dette forum ikke er beregnet til totale newbies som mig selv. Ligeledes, hvis mit spørgsmål hører til i en anden kategori, håber jeg en administrator vil flytte min tråd til rette sted.
Og så til spørgsmålet. Først lidt baggrund:
På mit kollegium har vi netop anskaffet en projektor af mærket HP VP6321. En ganske udmærket projektor synes vi selv. Dertil har vi købt et lærred.
Det der nu mangler er kablerne. Indtil videre kører vi med et billigt sæt fra Netto, som jeg ikke kan forestille mig yder det optimale. Hvis jeg tager fejl her, må I meget gerne rette mig.
Vi forestiller os at bruge projektoren til lidt af hvert. Det vil sige oplæg og præsentationer af slides og lignende, fremvisning af fodbold og andre vigtige begivenheder i vores café, samt udlån til folk der gerne vil se en DVD eller lignende.
Som før nævnt har jeg på ingen måde forstand på kabler, så jeg håber dette forums medlemmer kan være lidt behjælpelige. Altså:
Hvilke kabler vil være fornuftige til ovennævnte situationer?
Skal (eller bør) man bruge flere forskellige slags kabler afhængigt af situationen?
Er valget af kabler afhængig af det lyd- og billedudstyr man kobler til og findes der i så tilfælde en eller anden løsning der tilgodeser alle opsætninger nogenlunde?
Der er sikkert flere ting end de ovenstående at overveje. Budgettet er selvfølgelig ikke underordnet, såvidt jeg husker har vi små 5.000 kr. tilbage af det oprindelige godkendte beløb, så jeg håber det er muligt at tage dette med i overvejelserne :)
På forhånd mange tak.
/Steen
|