Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 18:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Lydsvagt DVD-drev! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madduke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

I min jagt på dele til at bygge min HTPC er jeg nu nået til at vælge DVD-drev!

Mit primære kriterie er at det skal larme så lidt så muligt - jeg har haft en KISS-558, og ved stille stykker musik kunne man høre drevet snurre!
(KISS'ens drev-skuffe havde iøvrigt et meget "plastisk-agtigt" feel, som ikke ligefrem virke som kvalitet, det ville jeg da også helst være fri for -men det bliver nok svært når det jo er pc-drev det handler om!)

Derudover skal det selvfølgelig også kunne levere tilfredstillende (subjektivt!?!) lyd og billed!

-Det behøver ikke nødvendigvis være med brænde-funktion, da jeg i de relativt få tilfælde jeg skal have brændt noget ud, jo bare kan bruge brændere i min workstation!

Hvis der er andre ting jeg bør overveje er jeg selvfølgelig åben for ny viden!!!

Hvad mener i jeg bør købe?

/MadDuke

Til top Vis madduke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madduke

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

madduke skrev:
Derudover skal det selvfølgelig også kunne levere tilfredstillende (subjektivt!?!) lyd og billed!

DVD-drevet har ikke indflydelse på billede og lydkvalitet på samme måde som CD/laserdisc. Det skal kunne læse dine skiver og levere de krypterede digitale data videre til din DVD softwareafspiller. Hvis det ikke kan læse korrekt, kommer der umiskendelig digital støj på billedet og lyd, og drevet må anses som værende defekt.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

SKC 3361
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Juli 2006 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

hmm, jeg ville vælge en dvd brænder da de er mere stabile samt larmer mindre. F.eks. en Pioneer DVR 111D til den nette sum af hele 280kr

Installer herefter Anydvd fra www.slysoft.com her kan du tweake hastighed og støj fra dit drev hvad enten den spiller en musik cd, DVD eller anden skive... bingo så har du et drev som larmer mindre end en standard dvd afspiller!

VH. Søren Kruse

Til top Vis SKC 3361's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SKC 3361

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

måsek et "slot-in" der er ingen skuffe der kan rasle... måske nogle andre mekaniske dele..

Det ser ihvertfald stilet ud hvis det bliver synligt i kabinettet.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har dårlige erfaringer (lydmæssigt) med slot-in-drev.
Jeg har et lidt ældre Pioneer slot-in DVD-drev, som larmer ganske forfærdeligt når det spinner op og ned i hastighed.

Jeg håber dog ikke at det er generelt for slot-in-drev for jeg kunne nemlig og godt, af udseendemæssige grunde, tænke mig et slot-in-drev i min kommende HTPC.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret  

zuluDK skrev:
Jeg har dårlige erfaringer (lydmæssigt) med slot-in-drev.
Jeg har et lidt ældre Pioneer slot-in DVD-drev, som larmer ganske forfærdeligt når det spinner op og ned i hastighed.

Jeg håber dog ikke at det er generelt for slot-in-drev for jeg kunne nemlig og godt, af udseendemæssige grunde, tænke mig et slot-in-drev i min kommende HTPC.

Nærmere ingen erfaring med, da det lyder til at du ikke har installeret Pioneer Utilitys som kan reducere hastigheden på drevet og sætte det til silent mode
Er selv i besiddelse af 2 stk's Pionner 106s slot drev. Skuffer er kun i vejen! Sværger dog til Plextor når der skal brændes
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

zuluDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Lokalitet: København
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Nej, jeg har ikke leget så meget med det, men prøver at hente Pioneer Utilities og håber at det hjælper.
Jeg mener også at mit drev er et 106s.

Tak for rådet.
Til top Vis zuluDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zuluDK

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft problemer med støjende dvddrev... Jeg valgte dog en anden løsning... Min HTPC og "lege/arbejds-PC" er koblet sammen over netværk, så jeg valgte bare at bruge drevet i den anden PC i stedet. Så kan det larme lige så tosset det vil, for det står i et andet rum. Dette kræver dog Anydvd, da et krypteret dvd-signal ikke kan sendes over netværket.

rockmeisster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har et Pioneer 110D drev som jeg er godt tilfreds med. Jeg har ikke behov for software til at styre spin hastigheden med (som på det NEC drev jeg havde før), da drevet kun spinner op hvis der er behov for det i længere tid. Der går typisk en 5-10 sekunder inden det begynder at spinne op ved max læsning eller skrivning fra disken.
Så ved musikafspilning og dvd film afspilning er drevet dejlig støjsvagt.

Audiovector Mi3 Super SE
Chord Odyssey biwire
Omaura TF8 Mediecenter
Til top Vis rockmeisster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockmeisster

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Nu koster harddiske jo heller ikke det store længere, så du kunne jo også gemme din musiksamling

Ved dog ikke om harddiskene larmer mere end de der slot-in drev? Og det er jo heller ikke sikkert at du gider lægge alt musik/film ind

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Juli 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

KennethB skrev:
Nu koster harddiske jo heller ikke det store længere, så du kunne jo også gemme din musiksamling

Ved dog ikke om harddiskene larmer mere end de der slot-in drev? Og det er jo heller ikke sikkert at du gider lægge alt musik/film ind

Man kan få eksterne harddiske som fungere "trådløst" så vidt jeg ved, så kunne man få fat i en sådan og evt sætte den i et andet rum

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

KennethB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

KennethB skrev:

Man kan få eksterne harddiske som fungere "trådløst" så vidt jeg ved, så kunne man få fat i en sådan og evt sætte den i et andet rum

Det ville faktisk være meget smart, da det egentlig er det eneste der behøver at sige noget, hvis man køler passivt

Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
Til top Vis KennethB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethB

ziphnor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

sshd skrev:
[QUOTE=madduke]
DVD-drevet har ikke indflydelse på billede og lydkvalitet på samme måde som CD/laserdisc. Det skal kunne læse dine skiver og levere de krypterede digitale data videre til din DVD softwareafspiller. Hvis det ikke kan læse korrekt, kommer der umiskendelig digital støj på billedet og lyd, og drevet må anses som værende defekt.

Nu findes der jo masser af ridsede DVD'er ude i verden, samt en del der bare er dårlig lavet. Den samme DVD kan spille uden problemer i et drev, og fejle i et andet uden at nogle af drevene er defekte.

Jeg har selv prøvet med et par forskellige og endte med et Plextor 130A DVD-ROM drev. Det understøtter styring af drev hastighed, og den larm de laver er ikke så ubehagelig som med mange andre drev.
Til top Vis ziphnor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ziphnor

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes