| Forfatter |
|
madduke Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit HTPC projekt står nu overfor en ny overvejelse.... Hvordan tilslutter jeg min pladespiller? - Bliver sådanne "eksterne kilder" understøttet af MCE eller MediaPortal?
(Der er vist også noget med en "jord-forbindelse" eller lign. der skal være på plads med pladespillere!)
Mht. at gå uden om min HTPC og direkte i forstærkeren, er jeg naturligvis klar og denne mulighed, da det jo er det jeg bruger nu. Men jeg vil helst -så vidt muligt- styre alt gennem HTPC'en!
/MadDuke
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 14 Juli 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad havde du tænkt dig at styre med HTPC'en? Tror umiddelbart du sagtens kan tilslutte din pladespiller (via en RIAA forstærker selvfølgelig) til line-in på dit lydkort og få lyden ud af line-out uden at MCE blander sig. Så skal du bare lade være med at spille andre lydkilder når du vil høre plader :)
|
| Til top |
|
| |
madduke Forum Bruger


Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 15 Juli 2006 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg siger "styre gennem htpc" skal det forstås på den måde, at jeg ikke er interesseret i fx at skulle skifte "source" på min forstærker (der ville være gemt væk!)
Det jeg tænkter på, er om der findes plug-inns (eller deciderede funtioner) til de ovennævnte -eller andre- media front-ends, der gør det muligt at vælge "Hør LP" på samme måde som man kan sige "Afspil CD"
-I taler om at man skal have noget hardware imellem pladespiller og line-in? Kan i uddybe hvorfor det er nødvendigt?
/MadDuke
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 16 Juli 2006 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Outputtet fra en pladespiller er ikke et normalt line signal som f.eks fra en CD-spiller. Groft sagt er det ikke muligt at gemme "almindelig" lyd i en pladerille, så der gemmes et modificeret signal, som derefter bliver behandlet af en speciel for-forstærker (riaa) som så får det til at lyde rigtigt. Dette svarer til phono indgangen på din forstærker. Hvis du ikke vil skifte source på forstærkeren til phono skal du således have en seperat riaa som jeg beskriver. Hermed behøver du ikke foretage dig andet når du vil høre plader end at starte LP'en og undgå at spille andre lyde/musik samtidig.
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 17 Juli 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
NikolajC skrev:
| Outputtet fra en pladespiller er ikke et normalt line signal som f.eks fra en CD-spiller. Groft sagt er det ikke muligt at gemme "almindelig" lyd i en pladerille, så der gemmes et modificeret signal, som derefter bliver behandlet af en speciel for-forstærker (riaa) som så får det til at lyde rigtigt. Dette svarer til phono indgangen på din forstærker. Hvis du ikke vil skifte source på forstærkeren til phono skal du således have en seperat riaa som jeg beskriver. Hermed behøver du ikke foretage dig andet når du vil høre plader end at starte LP'en og undgå at spille andre lyde/musik samtidig.
|
|
|
Så skal han da også skifte fra Coax til Phono  __________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 18 Juli 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan mener du? Hvis han tilslutter pladespilleren til lydkortets line-in via en riaa, kan han jo bare sætte line-in til altid at være aktivt i mixeren. Uafhængigt om MCE spiller anden lyd. Ligesom du kan have mikrofon inputtet på hele tiden og leje DJ til både TV, DVD osv.
|
| Til top |
|
| |
KennethB Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 305
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige at du kan styre volumen på computeren selvom du kører med pladespiller
__________________ Mvh KennethB
Aurum Cantus Leisure 2 SE - Jolida 1501A
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 22 Juli 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bliver jeg dig svar skyldig - det må komme an på en test :). Kommer lidt an på hvordan MCE styrer volumen (via lydkortets master eller ej).
|
| Til top |
|
| |