Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: HDMI / HDCP på Samsung DVD-HR725 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Halløj,

Jeg har investeret i en Samsung DVD-optager (DVD-HR725), som jeg anvender sammen med min Sanyo Z2 projektor. Med et HDMI-til-DVI kabel burde alt jo være fint, men HDCP blokerer tilsyneladende ved afspilning af alm. købefilm. Ved TV gengivelse (direkte eller via HDD) fungerer alt fint, men der er der jo heller ikke tale om "1. generations digital kilde"...

Hvorfor nu det? Er der nogen med lignende erfaringer?

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Come on - slet ingen input???

fredace
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 August 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

jeg har selv en 725'er og er i samme situation. bruger ikke maskinen så tit, men de par gange jeg har prøvet at sætte film via hdmi-hdmi er der blot sort skærm. har ligeledes opleveet i en radio/tv forretning hvor situationen var den samme. først viste sælgeren mig noget via scart, hvor billedet kørt fint igennem, men da han ville vise mig forberedningen ved den digitale tilslutning, blev der til vores overraskelse sort skærm. så med tre eksempler kunne det godt tyde på at det er et generelt problem.
Til top Vis fredace's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredace

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Min skriver decideret "Operation not allowed (HDCP handshake)" eller noget i den stil. Men det er da simpelthen UDUELIGT at HDCP forhindrer én i at se sine egne, lovligt indkøbte film via HDMI output!!!

På min forhenværende afspiller (Denon) var der ingen problemer, så for mig lugter det mere af en Samsung "bug"?!

Er der nogen der kender til firmware updates?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 August 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Jeg oplevede nogle gange noget tilsvarende på en Samsung 950'er hos min søster.

Den gav jeg et hack via remote, så den dels blev regionsfri og ignorer HDCP på alle udgange (HDMI, Component m.m.)

Prøv nedenstående:

Ensure that there is no disc in the tray,

Using the remote:

1, Press the “0” button 5 times at approximately one second intervals;
2, Press the “REPEAT” button, (please ensure that it is the REPEAT button and NOT the “REPEAT A-B button).
3, Press the following sequence of numbers, 7,6,8,8,4 and 9, (76884 is the sequence for region 4 and as the 4 is pressed a small rectangle with a figure 4 in it will appear in the top LHS of the screen for a very short time, if number 9 is pressed during the time the number 4 is being displayed the 4 will change to a 9, however if you delay the 4 will disappear and the only effect of pressing 9 will be to change the TV channel. Hence it is imperative that you press the full 6 digit number sequence without any more than 1 second delay or so between digits).
4, Open and then close the tray.

If you followed the above your machine should now be region free, if it is not you probably took too long over entering the string of digits as I did the first time I tried it.

If your machine is not region 4 I would assume that the sequences of numbers contained elsewhere in the list of hacks for Samsung players will work for you. See below:

If your player is a Region 1 machine, the sequence of numbers to press is 2, 9, 3, 3, 4 and 9 :
If your player is a Region 2 machine, the sequence of numbers to press is 5, 7, 5, 3, 8 and 9 :
If your player is a Region 3 machine, the sequence of numbers to press is 5, 6, 7, 3, 2 and 9 :
If your player is a Region 4 machine, the sequence of numbers to press is 5, 6, 8, 8, 4 and 9 :
If your player is a Region 5 machine, the sequence of numbers to press is 5, 3, 8, 1, 4 and 9 :
If your player is a Region 6 machine, the sequence of numbers to press is 2, 4, 4, 6, 2 and 9 :

Kilde: http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Samsung+DVD-HR7 25

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes