Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 10:59   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Digital - men kun Stereo. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 21 Juni 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt mig sådan en DVD afspiller her idag:

ALDI

Ifølge kassen, manualen og salginfo kan den smide Dolby Digital ud. Men trods mange forsøg siger min forstærker at den modtager Digitalt, men kun Digital Stereo. Smider jeg det samme kabel over i min Xbox360 og sætter samme film i, siger forstærkeren Dolby Digital med det samme.. Er der nogen som nogen somhelst idè ??? Jeg mener at jeg havde problemet på et andet tidspunkt med en anden enhed, men jeg har fuldstændig glemt hvad løsningen blev dengang.


__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Den har indbygget digital decoder = har den så også 5,1 analoge udgange? - for i så fald vil den jo kun levere et stereo signal i coax/optical når den er sat til at decode signalet..

Ellers noget af et røverkøb, utroligt hvad man kan få for pengene efterhånden.. HDMI, kortlæser, usb, xvid og mp3 for kun 500kr.. er den fuldstændig anonym/noname?!

Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Den har 5,1 analog ud ja ? Vil det sige jeg ikke vil få DD over Coax/Optisk på den ?

__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1091
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Hej...

Mange gange skal man selv justerer udgangen i et menu. Det er sikkert opsætningen af lydudgangen som ikke står korrekt. Prøv at blive fortrolig med menuerne og lege lidt med det. Det er ikke altid logisk og måske er den sat til at have PCM output og ikke som dolby surround. Fortvivl ikke, prøv dig frem.

Mvh



__________________
NSR/Gianelli - two stroke retro
Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Bradford har fat i noget. Måske skal man i dvd-spillerens lyd-menu indstille dens digitale udgang til at sende "bitstream" eller "RAW" ud og ikke "PCM". Har du mulighed for at tjekke det?
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
Mighty-boy
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 316
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

exactly what i ment.. ;) dens indbyggede decoder skal sandsynligvis bare slåes fra...
Til top Vis Mighty-boy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mighty-boy
 
MeLVIS
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 219
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Yeah.. Det som der skulle ændres var fra PCM til RAW.. Så kører p***et... Tak for det gutter.

__________________
50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
Til top Vis MeLVIS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MeLVIS
 
SnakeDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Juni 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 23 Juni 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Jeg vil gerne sige at jeg har nogenlunde det samme problem med min Lumatron DVD afspiller. Den hedder Lumatron HT-AV2 og den understøtter Dolby Digital. Men så har jeg mit problem når jeg sætter min Playstation 2 til min DVD afspiller, så får jeg også kun lyden ud i stereo?

Hvis der er nogen der kender til det problem og den model, så skriv venligst. Jeg kan sagtens tage et par billeder af den både for- og bagfra.

Til top Vis SnakeDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SnakeDK Besøg SnakeDK's Websted
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes